Когато бях млад лекар имаше държавна служба, която осъществяваше с хеликоптери спешната медицинска помощ. Те имаха чисто транспортна функция. На тях се качваха лекари с преносими апарати. Това не бяха съвсем специализирани летателни апарати за оказване на спешна медицинска помощ. По-късно тази държавна служба беше закрита и Министерство на здравеопазването сключи договор с частна фирма, която да извършва такъв тип превози.
Това заяви пред NOVA, цитиран от ФОКУС, бившият директор на УМБАЛСМ "Пирогов" доц. Спас Спасков в коментар на случаите на извършване на транспорт със самолет на спешни случаи.
По думите му обаче се оказало, че такъв тип превози не се правят толкова често – тази услуга се оказала нерентабилна. "Поради тази причина тази дейност заглъхна и в един момента спря. Тя винаги се е координирала със Службата за "Бърза помощ" и имаше възможност за такъв тъп комбинация с линейките".
На въпрос може ли държавата да бъде собственик на този вид спешен транспорт той отговори: "Ако приемем, че държавата може да върши само нерентабилни дейности – можем да ѝ го дадем. Но това не е хубаво. Трябва да се намери рентабилност. Така както в момента превозите се извършват от военните – те така или иначе трябва да натрупват летателни часове. Така поддържат летателната квалификация. Може би тази комбинация, която се намери – едно съгласие между здравното и военното министерство – има най-добрата ефективност".