31 94936

Иде реална конкуренция на автосервизите

  • автосервизи-
  • регулация-
  • конкуренция-
  • сервизи

Промени в Закона за движение по пътищата ще регулират дейността им

До реална конкуренция на автосервизите ще доведат поправки в Закона за движение по пътищата. Това подчерта пред Факти.бг депутатът Иван Вълков, който заедно с бившия транспортен министър Ивайло Московски е вносител на промените, приети от парламентарната Транспортна комисия.

Иван Вълков посочи, че сервизната дейност по никакъв начин не се регулира от нашето законодателство. „До 2001 г. тя се е регулирала от Закона за движение по пътищата, после е прехвърлена към Закона за занаятите, а към 2011 г. е отпаднала и оттам. Всеки може да направи търговско дружество и да извършва тази дейност, без да се съобразява с никакви правила за извършването на ремонти, за даването на гаранции, за спазване на екологичните изисквания по отношение на масла, гуми и т.н”, заяви Вълков.

Няколко са положителните ефекти, смята депутатът

Най-важният е повишаването на безопасността на движението. След всеки извършен ремонт ще се издава документ, който да има силата на гаранция. Ще бъдат защитени и потребителите, тъй като в момента те по никакъв начин не могат да предявят претенции относно качеството на ремонта. Това е и един вид борба със сивия сектор.

Дали ще има гаранция и нейният срок ще се определя по преценка на сервизите. Това ще доведе и до конкуренция в бранша. „Когато един сервиз дава гаранция, а друг не дава, най-вероятно първият ще увеличи клиентите си,” посочи Иван Вълков. По думите му това ще доведе и до ясно очертаване на отговорността за извършения ремонт.

Депутатът подчерта, че промените в закона са направени с помощта на бранша. Проведени са срещи в София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе. На всяка среща са присъствали по 50-60 представители на сервизи, които са взимали активно участие в обсъжданията и исканите промени в закона са направени на база на техните предложения.


Ако имате проблем с държавните институции, свържете с нас: editors@fakti.bg

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Iaroslav Stanchev

    8 3 Отговор
    А дано,ама надали.Като всяко чудо в милата ни Родина,три дни.
  • 2 йордан иванов

    14 2 Отговор
    Те половината работят нелегално..

    Коментиран от #14

  • 3 georgi genchev

    8 2 Отговор
    Kakvi garantsii,...sys kitaiski chasti treto kachestvo....tia ludi li sa........SHte ti dadyt garantsia ama sys originalno chasti i kolata ti ako e 12,13 godishna,..po dobre da ia ostavish tam ,zashtoto remontyt shte ti struva tolkova..........
  • 4 PROFESIONALISTA

    13 4 Отговор
    Ала бала.....Те щяха да задължават и автотърговците на коли 2-ра употреба да дават гаранция, така си и останаха само добри намерения.

    Коментиран от #9


  • 5 Споок Армин

    4 6 Отговор
    Дано да се регулира дейноста на сервизите със закон , защото така когато ти дадат гаранция самия сервиз няма да има изгода да ти монтира некачествени части.Тогава и пробега ще е по голям и проблемите за двете страни ще са по малко.

    Коментиран от #7

  • 6 Кольо Фильов

    4 2 Отговор
    евалата сега каруцата ми ше стане още по натокана
  • 7 Ангел Русев

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "Споок Армин":

    Господин Споок , ела в моя сервиз , аз ще ти дам гаранция , но за труда , частите сам ще си ги донесеш , ако искаш и те да имат гаранция ( ако изобщо намериш някъде такива ! ) .

    Коментиран от #13

  • 8 Бай Иван

    6 2 Отговор
    Че те и в сивия сектор дават гаранция а и отношението към клиента там е по добро.В държавните сервизи не те пускат да припариш вътре , лъжат хората ,че извършват ремонти които в действителност не извършват и сменят части които могат да карат още много да не кажем ,че са съвсем здрави.А за цените на ремонтите при тях да не говорим.
  • 9 Калоян Велинов

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "PROFESIONALISTA":

    ГАРАНЦИЯ ВИНАГИ Е ИМАЛО.....2 МЕТРА,2МИНУТИ...(КОЕТО НАСТЪПИ ПЪРВО!)АКО ИСКАШ "ГОЛЯМ ЕВТИН И ТОПЪЛ"СЛАДОЛЕД,ЩЕ ТРЯБВА ДА ДАВАШ ПАРИ!!!!!!!!!

    Коментиран от #10

  • 10 Iaroslav Stanchev

    7 2 Отговор

    До коментар #9 от "Калоян Велинов":

    Аха,така,така,затова ли в 18,30 на 2 май 2013 г. платих 600 лв за ремонт на прдница,от които 300 за труд,а в 8,30 на 3 май 2013 г. ми излезе карето от главината,щото ге....те забравили да затегнат левия болт.И какво трябваше да направя,според теб,да извадя полуоската и да разцепя 3-4 дебели,некадърни и алчни кратуни ли,или да изчакам жената да се пребие,щото тя беше с колата,и пак да направя същото.Щото нали нямало голям,евтин и топъл сладолед,а аз го платих за скъп,студен и голям сладоледа,а накрая ядох пак оня другия.
    Ти да нямаш сервиз,че ръсиш бисери?Вместо да продаваш сладолед,си върши добре работата,че ако се случи това на някой друг,ще дойде и ще те пребие с извадената полуоска.Аман от големи специалисти,дето след тях и потоп.

    Коментиран от #15, #16

  • 11 Veselin Todorov

    7 1 Отговор
    Качеството на ремонтите зависи не само от качеството на частите (преди два дни в официалния сервиз на Пежо ми предложиха да монтират прижини за амортисьори от някаква си марка ,която за първи път чувам с оправданието, че орогинални нямало никаква възможност да се доставят но пък тези били много надеждни). Добри части в некадърни ръце не водят до качествен ремонт,а за съжаление много малко останаха компетентни монтьори дори и в най- добрите сервизи.Дори и във фирмените сервизи въпреки вложените средства за повишаване на квалификацията липсват разбиращи специалисти.Разбиращите отдавна работят във добри сервизи в EU.Скоро така ще говорим и за лекарите.И тях бързо и успешно ще ги отвее вятърът на промяната.За българина остава възможността само да си промени нагласите и манталитета да си купува изгодно стари и добре употребявани коли и като добър европеец да помисли да вложи първоначално в покупката повече пари и да вземе по качествена кола ,която в бъдеще ще ремонтира по-малко.
  • 12 Иракли Иракли

    10 1 Отговор
    НЕГОДНИЦИ!Това е в автосервизите!.....ОЩЕ ПО СРАШНО Е В МАРКОВИТЕ СЕРВИЗИ!.........на тази криза и на изнемогващите хора,
    с втора,трета ръка автомобили......алчонста и набутването от "специалистите"в сервизите е за разстрел!ИРАКЛИ
  • 13 Иво Радев

    6 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ангел Русев":

    Бъркате с поканата, господине - разумните хора няма и да стъпят във Вашия сервиз, а ще отидат при комшията, който се е научил да от къде се купуват качествени части с гаранция! Тези собственици на сервизи , които дори един свестен шарнир не знаят от къде да купят, ще имат по-малко работа. И това е напълно нормално - некадърниците трябва да се отсяват!

    Коментиран от #17

  • 14 The Big Boss

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "йордан иванов":

    Легалната работа е престъпление, което пълни гушата на олигархията!
    Сивият сектор създава благата, а "светлите" обществени поръчки са истинска кражба от джоба на данъкоплатците.

  • 15 Калоян Велинов

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "Iaroslav Stanchev":

    ТЕМАТА Е ДЪЛГА... АЗ СЪС СИГУРНОСТ ПРЕДИ ДА УДАРЯ "МАЙСТОРА''С ПОЛУОСКАТА ПО ГЛАВАТА,ЩЯХ ДА МУ Я ЗАВРА ОТЗАД! .... СЪВЕТ(ПРИЯТЕЛСКИ)-СМЕНИ "МАЙСТОРА".......

    Коментиран от #25

  • 16 Калоян Велинов

    1 3 Отговор

    До коментар #10 от "Iaroslav Stanchev":

    п.с. плюсчето е от мен!
  • 17 Ангел Русев

    5 3 Отговор

    До коментар #13 от "Иво Радев":

    Г-н Радев , нито ме познавате , нито сте ме виждали , за да ме вкарвате в групата на незнаещите некадърници . А точно ей такива " многознайковци " , като Вас , ги пращам сами да си купуват частите , защото аз знам , от къде да купя КАЧЕСТВЕНИ ЧАСТИ , но като Ви кажа цената за дадена част , ще отидете сам при комшията ми , с думите Е**ТА в СКЪПЕРНИКА .
    И все пак се замислете , от къде идват 90/100 частите в България !

    Коментиран от #22, #27, #31

  • 18 masacre

    5 2 Отговор
    Повечето сервизи са пълни с "майстори" мърлячи засечени от пот със вълнясали вратове,работейки на принципа проба-грешка,неразбиращи от почти от нищо и не повече от средно интелигентен мъж който се интересува от коли, на тях ги чака сочен фалит и да ходят да си копаят лозето!Който не е измамник и се старае да работи добре ще има работа.
  • 19 гошо прупрунков

    7 1 Отговор
    не виждам какъв е проблема и частите да са с гаранция ,тогава ще започнат да се съдят вносители и сервизи и ще се отсеят само кадърните . да ви кажа купих си турбо от пловдивска фирма, чисто ново защото даваха година гаранция ,след седмица се скапа . познайте какво ми казаха че гаранцията не важала защото не са монтирали те турбото на колата , а когато ги умалявах да поемат те монтажа за да съм сигурен че няма да имам проблеми те ми казаха че такава услуга не предлагат . а сетете се сега за какво съм дал аз 1000 лева за едно парче желязо дето няма и 500 грама , как да не ги запалиш такива
  • 20 гошо прупрунков

    5 3 Отговор
    всеки болт и всеки шарнир според мен трябва да са с поне година гаранция а ако не изкарат толкова сервиза да поема смяната или да съди пътното за състоянието на пътищата
    в края на краищата шофьора не е виновен че живеем сред крадливи мошеници
  • 21 Veselin Todorov

    4 2 Отговор
    Частите са си части.Тях всеки може да си ги избере според разбиранията си дали да са маркови или не.Например аз бих си сложил нови оригинални фирмени накладки на спирачките и ако се наложи китайски стъкалца на огледалата за обратно виждане (не си помисляйте, че рядко поглеждам в тях но качеството на китайското изображение е поносимо добро).Мисълта ми е за обслужването в сервизите.
    Особенно в фирмените.Не е реално за България при цена за труд от 60 лв на час да ти вземат колатав началото на деня, да я закарат някъде, да те поканят да вземеш такси и да се върнеш в края на деня да я прибереш и дати напишат например 5 часа труд за смяна на примерно накладки.Колкото и да не разбираш, колкото и пари да имаш все пак това дразни. Ако пъкима някакъв по сложен проблем ти казва ремонта ще стува толкова и толкова, ти плащаш но след два или три дни проблема се явява пак.Отново сменят нещо, отново плащаш и така няколко пъти.Един път попитах след третия път след като най после са открили дефектиралата част няма ли да ми монтират моите си здрави две части които са сменили ненужно. Отказаха ми с аргумента, че такаколата ми има повече нови части и е по надеждна.
    Та така е с фирмените сервизи.Може би и с нефирмените.Но това НР България.Хубаво е да живеш тук. Аз лично няма да я напусна.
  • 22 Споок Армин

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "Ангел Русев":

    Няма смисъл да се слагаме в каквито и да са категории.Пазарът сам ще се регулира.Ако има в бъдеще сервизи които да дават гаранция на НЯКОИ от подменените части , те ще имат повече клиенти със сигурност.Никой няма да очаква сервиза да му даде гаранция за части по окачването на колата.Ние всички знаем какви са пътищата.Въпроса е за другите части по двигателя които не са пряко зависими от лошите пътища.Също така да се дава гаранция и за качеството на самата услуга - чисто технически.На мен например ми смениха маслото веднъж в един малък сервиз(гараж), и след това имах проблеми защото "монтьора" беше завил резбата на пробката на криво.
  • 23 Бай Иван

    2 3 Отговор
    Всеки има право да избере къде да си ремонтира колата. Но не забравяйте ,че зад големите и лъскави фасади на фирмените сервизи се шири капитализъм в най суров вид.Вътре работят младежи по на 18-20г които са всичко друго, но не и механици.Нищо лично срещу тях нали някъде трябва да се научат,но защо на нашите коли и то накаква цена.Има голямо текучество и на собствениците на някой големи сервизи им е по изгодно да държат такива механици за да им вършат черната работа и като се провинят и за най малкото нещо да ги изгонят без да им платят.Навремето всеки млад специалист помагаше на майстора докато самия той стане майстор а сега ги взимат от улицата и право ги пускат да работят сами без никакъв надзор освен този за времето на изпълнение на поръчката.Колегата по долу е прав.Пазара сам се регулира.Който е свикнал да ходи при определен човек и му има доверие ,ще продължи да си ходи при него.В края на краищата за нас е най важно качеството на ремонта а не лустрото на сервиза в който сме я вкарали!

    Коментиран от #26, #30

  • 24 Vasik Atanasova

    0 4 Отговор
    друго е да ми дадат гаранция

  • 25 Iaroslav Stanchev

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Калоян Велинов":

    Извинявай за по-грубия тон,ама ми писна от пишман майсторчета.
    Благодаря за съвета,смениш го ама малко късно.То по-добре късно,отколкото никога,обаче олекнах с 600 лв.Добре,че колата е здрава,че инак съвсем щях да изперкам от майсторски ремонти.
  • 26 Споок Армин

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Бай Иван":

    Специално за фирмени автосервизи не искам да чувам.Купих една 4 годишна кола, и както си му е реда отивам във фирмения сервиз.Техническото обслужване което ми направиха ми излезе точно два пъти по скъпо.На всичкото отгоре имаше да се сменя детонационен датчик и хъмите вместо да го монтират на блока където му е мястото го прихванали със пластмасови ел.скоби(свински опашки)за гуменото водно съединение на изхода на радиатора ??!!!! .Като видях щях да припадна.Големи панаири бяха.И това е в сервиз където ставката им за работо час беше около 40лв.
  • 27 Иво Радев

    0 5 Отговор

    До коментар #17 от "Ангел Русев":

    Господине, кадърните майстори никога не пращат клиентите си сами да купуват резервните части!
    Така че - със заявлението си, че го правите, сам се поставихте в групата на некадърниците.
    Честито

    Коментиран от #28

  • 28 Ангел Русев

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Иво Радев":

    Казах , че пращам "РАЗБИРАЧИТЕ" да си ги купуват , не всичките клиенти , а някой по досадни , да не давам точни примери с имена , ги отпращам със здраве , да потърсят някъде другаде помощ .
  • 29 georgi genchev

    3 0 Отговор
    Ave toia ovhi i prost narod kakyv glad go chaka oshe,...galna mu maika..........Ostavete servizite namira,...tova nee problema....Problema e che partiite stanaha nad 50,..a vsichko tova sa paraziti koito parite idvat ot danykoplatetsa,..a vie rabotete i im iskarvaite milionite da hodiat i da si praviat kefa na vash gryb..........
  • 30 Отрепка и половина

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Бай Иван":

    Абсолютно прав си
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 мечока

    2 1 Отговор
    Да им го вкарат хубаво на 95% от българските механици. Вече сам си праим почти всичко по колата. Да се хванат да копат или прасета да гледат, шото друго нема да могат

    Коментиран от #35

  • 33 мечока

    6 0 Отговор
    Ходих скоро в Бош-дизел на Околовръстното. Бях стъписан като разбрах че под 300 лв няма никаква услуга. Тогава приемчика - Дебелото Кубенце, се ухили, като и др. 2-3 подлоги около нето последваха примера му, и каза "па ние по малко не зимаме ти кво искаш". Та БИХ ИСКАЛ някакси да му секне бизнеса, някой да му изтрие ехидната усмивка от лицето !
  • 34 Easy ryder

    2 0 Отговор
    Бизнесът му е гарантиран от Бош които умишлено усложниха всички системи за да ходиш в сервизи и да плащаш за една дюза 1500 2000 лева.И с въвеждането на ограничения точно такива дебелаци ще ти се хилят защото няма къде да отидеш като ти се спраска нещо сложно което изискава специален стенд за ремонт.
    А грешки стават и в големи сервизи дори имам случай с прецакан резба на джанта заради накриво завит и стегнат с пистолет болт.Уж елементарно но се случва.Да не говорим за други неща.
  • 35 Бай Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "мечока":

    Мечок, не може всички хора на света различни от теб да ги слагаш под един знаменател!Ако ти гледаш прасета и си обиден на света не е нужно да показваш агресия!
  • 36 VR4 TT

    1 0 Отговор
    Ще измислят поредните малоумни регулации (от серията "щастливи кокошки" и "криви краставици"), които ще убият малкия бизнес. Ще останат само големи акули, в резултат ще плащаме много повече за услугите им.