В българското медийно пространство се завъртя една новина, базирана на статия от вестник "Телеграф", в която се твърди едва ли не, че гаражните сервизи ще бъдат затворени. За конкретика по темата потърсихме мнението на Националната камара на автосервизите в България (НКАБ), които направиха следните уточнения.
1. НКАБ, като отговорна национална браншова организация, участва активно в работата на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията в разработването на нов Закон за движение по пътищата, в частта му, касаеща пътните превозни средства, респективно автосервизната дейност в България. В проекта за нов закон никъде не се споменава ЛИЦЕНЗИОНЕН режим за автосервизите. Проектът предвижда РЕГИСТРАЦИОНЕН режим, който е значително по-облекчен.
2. Идеята на регистрацията НЕ е да се „затворят всички гаражни сервизи”. С промените в закона се цели да се постигне РАВНОПОСТАВЕНОСТ между сервизите, независимо дали са „гаражен” формат или са много големи. Това може да се постигне само, когато всички субекти работят при еднакви условия съгласно нормативната уредба на страната.
3. По мнение на НКАБ промените в закона ще имат благоприятен ефект върху качеството на авторемонтите и, най-вече, върху безопасността на пътя.
4. Регистрационният режим ще повлияе положително и на „гаражните” сервизи – излизайки „на светло” те ще трябва да подобрят условията си на труд (сега на места се работи в нечовешки условия), да използват за ремонтите „нормални” авточасти, а не „ментета”, да дават гаранция за извършената работа. Това със сигурност ще повиши качеството на ремонтите и безопасността на пътя, от което най-доволни ще бъдат клиентите, а всеки сервиз се бори именно за лоялни клиенти.
5. Може да се предположи, че сега много клиенти вече не смеят да посетят автосервиз, тъй като не са сигурни в коректността на механиците, в качеството на ремонта и на използваните авточасти. В сайта aserviz.bg, който е медиен партньор на НКАБ, всеки шофьор може да открие подходящия за него РЕАЛЕН сервиз в цялата страна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 чочо
14:07 20.02.2018
2 Радо
14:33 20.02.2018
3 Живко Абрашев
Коментиран от #6
14:34 20.02.2018
4 Посетител
14:44 20.02.2018
5 СЕРВИЗ
Всеки които иска да се занимава с тази дейност трябва да има съответния документ и работното му място (сервиз) да отговаря на изискванията зададени от съответния орган!
Коментиран от #11, #28
15:35 20.02.2018
6 123
До коментар #3 от "Живко Абрашев":
Хем си прав, хем не си. Това, че щяла да се засили сивата икономика е пълна глупост. Целта на мярката е огромната сива икономика при гаражните сервизи, от които 99 % работят без да плащат данъци и осигуровки да бъде свита. Да си сложат касови апарати и да спазват безопасните условия на труд. Това какви части ще си сложиш в автомобила си е твоя работа и риск и финансови възможности. Та да се върнем на сивата икономика - която трябвало според теб да цъфти, защото хората били бедни. Като няма пари в бюджета, няма пътища, има дупки и хората са принудени да ремонтират окачване всеки месец - тоест да дават хляб на сивата икономика. Омагьосан кръг. И какво не вярваш, че нямало да пестят от части, като е пълно с "премиум"автомобили на 10 години за по 15-20 000 лева по улиците, но никой от тези за които не вярваш не е отишъл да си купи нов - по-скромен автомобил за тези пари. Така и следващите 5 години е гарантиран, че няма да прави ремонти или поне ще са гаранционни.Коментиран от #9
15:39 20.02.2018
7 гост
Пример:
Имам ресторант, забраниха със закон цигарите. Всички околни заведения са абонирани да бутат пари на проверчващите за да се пуши при тях. Следователно трябва и аз да правя така за да не ми избягат клиентите.
Трябвада имам договор с фирма за трудова безопасност да ми мерят тока в контактите. Никой нищо не е мерил само им давам по 100лв на година. Тряба да е при някоя лицензирана фирма. Кой ли раздава лицензите?!
Трябва ми фирма за борба с вредители. 100лв на година. И не мога да си избера аз фирма защото инспекторката от ХЕИ ми "препоръча" една.
Това беха само три примера!
15:52 20.02.2018
8 Графа
15:57 20.02.2018
9 Живко Абрашев
До коментар #6 от "123":
Еми ти сам си отговори на всички въпроси. Като направят така, че да се ходи само в големи сервизи хората още по масово ще почнат да измислят начини да се справят по другия начин. И не, не вярвам, че ако ти имаш пари ще пестиш от части. По простата логика че ако вземаш нормални доходи няма да караш 10 -20 годишен премиум. Аз живея извън България и имам реален поглед над нещата какво може да си позволи човек, който разполага с нормални парични средства. И въпреки, че сам съм механик и имам всички нужни инструменти, предпочитам да отида и да си платя на сервиз да ми свърши работата.... не само заради гаранцията която дават а и защото си ценя свободното време. Ако помислиш малко по задълбочено над предния ми коментар ще видиш, че всичко написано е вярно16:08 20.02.2018
10 Живко Абрашев
Коментиран от #19
16:21 20.02.2018
11 Анонимен
До коментар #5 от "СЕРВИЗ":
Не знам на какво трябва да се обърне но така като ти чета коментара и ти си същият нвкадърник като и другите оторизирани сервизи които могат да сменят само масла и филтри.Коментиран от #21
16:51 20.02.2018
12 Иван
На мен един такъв бояджия след работа ми боядиса колата,демек частпром.
17:02 20.02.2018
13 Монтйор
18:33 20.02.2018
14 hmhmhm
20:10 20.02.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Тъпотии
07:32 21.02.2018
17 1234
08:22 21.02.2018
18 овчар
08:43 21.02.2018
19 123
До коментар #10 от "Живко Абрашев":
В чужбина е друго, но и заради рестрикциите. Германецът също иска да си кара талигата, докато се разкапе, но за да изкара Тюв трябва да направи ремонти колкото струва самата кола и затова я продава и кара нов автомобил. Данък на старата каруца също е в пъти по-голям. И т.н. При нас държавата стимулира с ниски данъци карането на трошки, не контролира техническото им състояние и продуцира факта, че на 2 милиона работещи има 4 милиона регистрирани коли. Който няма възможност за технически изправен автомобил - ползва градския транспорт - няма нужда на всяка цена да се вози на собствено МПС. А за това, че смяната тук ти е излязла по-скъпа в оторизирания сервиз не го вярвам, защото от собствен опит знам, че в Германия и Англия обслужването е почти 2 пъти по-скъпо, дори в Румъния е с около 30-40 % по-скъпо. Единствено може да е вярно, това което казваш, ако си обслужил колата не в оторизиран сервиз.Коментиран от #22
10:49 21.02.2018
20 123
системи са изправни, проверяват се ежемесечно, техниката им е каквато трябва, служителите са обучени, дават гаранция, плащат 20 % ДДС, плащат 10 % данък печалба, плащат коректно заплати и осигуровки на служителите.
10:59 21.02.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Живко Абрашев
До коментар #19 от "123":
Точно така в неоторизиран сервиз обслужих колата, и ми седна 300 £. Което пак е по евтино от исканото в малък сервиз в бг. В оторизирания щеше да ми е 460, което също е по евтино спрямо България само че с тази разлика че тук качествата на маслата и частите нямат нищо общо с тези в Бг. Ако не знаете как се правят различните марки масла в бг, ще ви кажа. Идва една голяма цистерна с масло. Слага се в различни туби и се лепят различни етикети. Познавам собсвениците на приста оил.... както и да е. Това за ниските данъци.... ммм не мога да се съглася с теб че държавата стимулира карането на стари коли. За пример. На 10годишен мерцедес данък 600 лв не е никак нисък. Същото се отнася и за аудито което карам в момента и за бмв-то преди това. В същото време за волво s80 със почти същия мотор и мощност данъка е 260.... избягахме от темата. Защо трябва да има хора който да не могат да си позволят изправен автомобил? Не е ли по лесно да се вдигнат доходите а с това и покупателната способност на българина?Коментиран от #24
12:10 21.02.2018
23 Живко Абрашев
12:18 21.02.2018
24 123
До коментар #22 от "Живко Абрашев":
Разбирам те, но това с повишаването на доходите няма да стане толкова бързо, докато това, че се тровим от трошляците всеки ден е налице. Тоест трябва бързо и рязко ограничение на автомобили без поне ЕВРО 4. Не знам какъв ти е Мерцедеса, ама на 10 години за да ти е 600 лева данъка трябва да е поне 300 к.с. Та в тази връзка - същия Мерцедес ако е под 5 години - данъка е по 2, тоест 1200 лева. Ето така ме стимулира държавата да си карам стария, а трябва да е обратното - за новата кола да ми дава стимул - по-нисък данък. И да ти кажа по-принцип си прав за доходите и новите автомобили, но пак ти казвам - българина е друго порода животно. Познавам хора имащи доход - около 2 хил. лева на месец - могат да плащат лизинг на нова кола, но не си купуват такава - среден клас, защото искат да карат премиуми без да ги интересува безопасност, СО2 и други. И на кола, която е струвала преди 10 години 100 хил. лева, частите и поддръжката и сега са и скъпи. Та такива хора правят компромиси заради елементарната гъзария с частите и труда - поддържат автомобила където им падне. На средния клас автомобил поддръжката ми е по джоба, но на премиума - не. И това води до компромиса. Като стана въпрос за Англия имам пресен спомен от преди доста години, когато познат си купи аксесоар от фирмен магазин в Лондон, който струваше около 100 паунда, при курс 2.6. Същото нещо в БГ във фирмения магазин беше 60 лева или 23 паунда. Та казвам, да не сравняваме сливи с марули. Ако някой няма финанс17:10 21.02.2018
25 123
17:11 21.02.2018
26 321
За монтьорлъка- професионални познания /изпит/
А по принцип всеки може да лекува сам себеси, и колата си също.
За масла и филтри и накладки майстори много, за по-тежка и сложна работа няма никой.
21:06 21.02.2018
27 гост
простотии почна да твори.Откъде накъде ще дава
власт на някакви лобисти да ни определят регистра-
ционните режими.Тия регистрации допълнително ще
завишат цените на сервизните услуги и ще печелят най-
вече собствениците на големите сервизи.
23:03 21.02.2018
28 гараж
До коментар #5 от "СЕРВИЗ":
Е заради такива,като тебе сме първенци по корупцияв ЕС.И бебетата у нас знаят,че съответните документи
у нас се купуват с подкупи и документ кола не поправя.
И това за,което мечтаеш ще изисква и нова администра-
ция и,кой мислиш,че ще я храни?
23:13 21.02.2018
29 Мемфис
Чукане, пневматични инструменти, миризми, форсиране....
За друго не знам, но категорично трябва да се забрани СЪЩЕСТВУВАНЕТО НА ТАКИВА СЕРВИЗИ в населени места!
12:56 22.02.2018
30 Stefko88
08:47 23.02.2018
31 Stefko88
Коментиран от #32
09:11 23.02.2018
32 МАК
До коментар #31 от "Stefko88":
Евалата Стефко абсолютно съм съгласен с теб !! Аз също за хоби оправям колите си и на познати и то както трябва , но почнат ли да ми говорят глупости да си ходят в кварталните майстори и да не ме занимават!!03:29 24.02.2018
33 Майсторчено
20:40 27.02.2019