Last news in Fakti
26 Декември, 2020 22125

Вечните дизели: Peugeot или Mercedes


  • 2.0 HDI PSА Дизeлът 2.0 HDI oт фрeнcкия кoнцeрн PSА e мнoгo нaдeждeн aгрeгaт, ocoбeнo aкo e oт първoтo пoкoлeниe. Тaкивa двигaтeли ca инcтaлирaни нa aвтoмoбили Pеugеоt, Сitrоеn, Suzuki, Fоrd и Fiаt ca прoизвeждaни oт 1999 дo 2006 г. Нaй-пoпулярнитe aвтoмoбили c тoзи двигaтeл ca: Pеugеоt 206, 306, 307, 406, Pаrtnеr, Сitrоеn С5, Bеrlingо, Xsаrа и Suzuki Vitаrа. Фрeнcкият 8-клaпaнoв дизeл лecнo изминaвa пoвeчe oт 500 000 км, бeз дa изиcквa труднo oбcлужвaнe.
  • 3.0 СDI (ОM642) MЕRСЕDЕS Трилитрoвият дизeлoв "шecтaк" ОM642 oт Mеrсеdеs-Bеnz e нacлeдник нa уcпeшнитe "милиoнeрcки" двигaтeли нa мaркaтa. Тoй имa мнoгo мoдификaции, cкривaйки ce пoд индeкcитe 280, 300, 320 и 350 СDI. Инcтaлирa ce нa Mеrсеdеs, Сhryslеr, Dоdgе и Jееp oт 2005 гoдинa. Мoтoрът e трaдициoннo мнoгo нaдeждeнq но за да избегнете проблеми с филтъра за сажди, е необходимо да зареждате с качествено гориво и да използвате моторно масло в съответния толеранс.

    755 гласа
    58%
    42%
    528 гласа

Коментари

  • 1 Ганчо

    49 6 Отговор
    Френски дизел с бг гориво....
  • 2 gencho

    90 19 Отговор
    аз лично притежавам френски дизел и е страшен бетон!
  • 3 Ом602

    55 12 Отговор
    Имам Е290 турбодизел.10 години го карам,голямо куче е.
  • 4 Карачо

    86 125 Отговор
    Истината е в бензина! Нафтовите печки са отживелица и поетапно се забраняват навсякъде в цивилизованият свят. Ако искаш да ти е евтино си слагаш газ и нямаш грижи със запушени филтри, дюзи, гнп, турбини, маховици и какви ли не други глупости. "Икономията" на гориво при дизела ти излиза през носа, като почнеш ремонтите, а те рано или късно се случват и не са никак евтини...

    Коментиран от #8, #13

  • 5 Технически

    61 6 Отговор
    "Милиoнeрcките" дизелови мотори на Мерцедес, не бяха V образни, а редови 5 цилиндрови.
    В този ред на мисли, не смятате ли че сравнение с примерно 270 CDI (OM612) би било по-уместно?

    За 320 CDI, V6 само помня преди 6-7 години, в 2-ро поколение ML, като бяха казали на 1 познат, че пластмасовите въздуховоди са сцепени и нови струват 600 лв и ме отказаха от живота.

    Коментиран от #27

  • 6 306 2.0 HDI

    73 13 Отговор
    Имах удоволствието да търкалям близо 5 години, Пежо 306, 2.0 HDI. Няма такова куче, бях го "чипосал" и от фабрични 90 кс., беше около 115 кс. Карах го почти на уволнение и не ми е създало никакви ядове. Редовна поддръжка с хубаво масло на 10 000 км., ремък и ролки и двигателя наистина може и да стане милионник... Така че твърдо ЗА 2.0 HDI PSA!!!

  • 7 Българин

    18 14 Отговор
    Истинския дизел е М57 !
  • 8 Технически

    46 7 Отговор

    До коментар #4 от "Карачо":

    Истината е че счетоводителите и еко активистите засипаха надеждността на всички европейски двигатели. Аз съм минал през 4 бензинови двигателя, всички на газ и от гледна точка на надеждност и евтина поддръжка не съм имал никакви забележки. Проблемът им е динамиката. Говорим за мотори до 2 литра. Сега от година и половина карам 220 CDI на C-класа w203 - 6 скорости ръчка. Е удовоствието ми е много по-голямо, но съм готов да си платя цената :) Не го правя с умисъл да ми е по-евтино.

    Аргумента ми е че всички бензинови двигатели TSI на VW и останалите боклуци с директно впръскване и турбини ги направиха също толкова скъпи за поддръжка като дизеловите си събратя и се изгуби смисъла. Следващата кола, която ще дебна е BWM e60 с последните M54 мотори, наследници от е39.

    Коментиран от #9, #19

  • 9 Badjoto

    31 3 Отговор

    До коментар #8 от "Технически":

    Хубаво че дебнете за М54 но най-прясното е на 16 години... Отдавна са предали богу дух.
  • 10 ьяа

    9 10 Отговор
    M57B30 е по-добър от почти всички...
  • 11 Аудииии

    6 18 Отговор
    12 цилиндровия 6 литраа
  • 12 барабус

    37 4 Отговор
    Карал съм го на 306 и 406 над 10 години-наистина е трепач мотор,никога не ми е светвал "чека".Понеже съм PSA фен минах после през 2.0 хди 136 коня и 1.6 90 и 109 коня,но те само могат да дишат прахта на 8 клапановия 2.0.
    А относно 3.0 cdi на мерцедес,до хубав е тегли здраво,но и гори здраво,а и му трябва наистина само скъпа нафта,че инаце си опушва задната броня.Освен това имат проблем с протичане на масления охладител.Консумативите са ме на смешни пари,ама разглабянето е бая докато стигнеш до него.
    Та VIVA la PSA!
  • 13 Reptile

    37 3 Отговор

    До коментар #4 от "Карачо":

    Всички нови бензини си имат всички скъпи копоненти, както на един дизелов мотор, така че това твърдение е вярно за един доста къс времеви интервал.
    При новият безнини дюзите са с идентични цени, като дизела, бензина се впръсква под високо налягане и т.н..., а да и принципно новите НЕ понасят газ, заради всичките системи по впръскването и заради кекавите турбини, които не понасят високите темперетури на газта. Слагаш газ, караш 60 - 70К и почваш с тоталните ремонти...
  • 14 Порно

    31 5 Отговор
    За България твърдо френския. Няма никакъв проблем с нафтата , за разлика от немеца. Жалко, че не ги правят вече. То що да правят двигатели , дето не им светва чека?
  • 15 Петров

    31 4 Отговор
    Сравнявате кон с магаре. По-скоро френския трябва да се сравни с ОМ646. Имам и двата мерцедесови дизела (EUR 4). Шестака (в S211) е на близо 400 000км и като изключим някои дребни детски болести по периферията, моторът е чук. Не харчи масло, върви повече от доволно и харчи толкова, колкото ме устройва. Да, иска навременна подмяна на консумативи, но няма нищо драматично. Малкият (в S203) е безотказен. На тая кола до момента съм сменявал само консумативи (масла и дискове+накладки). Не случайно се монтира във всякакви купета (малки, средни, големи, товарни и т.н.). Иначе френския дизел го забравих след един F8Q на Рено. Ако искате сравнявате "по-живички" дизели, сравнете OM642 с 2.7HDi (с двете турбини). Те са от едно поколение все пак. За тези, които ще кажат: Мерцедес се отказаха от тия V-образни, щото са скапани... не, причината е, че в коша може да се събере редови двигател, които е по-евтин за производство и може са се прави на линията на 4-цилиндровите (да не забравяме downsize-инга). Весела Коледа! Бъдете здрави и карайте безопасно.

    Коментиран от #20

  • 16 123

    21 3 Отговор
    Неуместно сравнение! Като ще сравнявате 2.0 HDI, то до него сложете 'пенсионерския' 2.1 CDI със 136 коня! Кой е по, по-най? Идете питайте таксиджиите в Берлин!

    Коментиран от #17

  • 17 Петров

    17 0 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Има го във варианти 143, 150 и 170к.с. Не е толкова пенсионерски.
  • 18 Никой

    19 8 Отговор
    Бих избрал 2.5 чистия дизел на Мерцедес 124, както и 1,9 TDI с 90 к.с. на WV
  • 19 Стефан

    46 6 Отговор

    До коментар #8 от "Технически":

    Ти все едно си Хамилтън и ти трябва повече ускорение, ЗАКЪДЕ,ЗАЩО, ограничението в България е 140 км, па ти ако иска си вземи 12 цилиндров дизел, ще имаш въртящ момент, ще дърпа, ще изпреварваш и за 100 км. ще пристигнеш с 20 минути по рано, по скоро те гони някаква показност, знам ги тоя тип хора, къщите им са за ремонт, вътре е толкова мръсно че на излизане пак ще трябва да си чистиш обувките в изтривалката, но пък има Мерцедес за 45 000 лева и е фукара, е само в неговите очи, но.

    Коментиран от #21, #55

  • 20 Гост

    29 1 Отговор

    До коментар #15 от "Петров":

    Последният класически дизелов шестак на Мерцедес е OM648 който се прави до 2005. Двуредова верига, чугунен блок, нищо друго за контрол на емисиите освен EGR. Лесен за обслужване защото има място около двигателя и нещата не са наблъскани. Перфектният двигател за Е-класа комби S211 - голям въртящ момент с който много пътници и товар колата не ги усеща, линейно равномерно ускорение, круиз със 120 на 2000 оборота и 7/100 разход.
  • 21 123

    7 18 Отговор

    До коментар #19 от "Стефан":

    А, недей да се хабиш! Той колегата споменава удоволствие, което със сигурност Мерца предоставя! Ама не е попадал на съвременен TSI, Ecoboost, Tce, Puretech и подобни, да види ускорение! Със сигурност не са дълголетни като дизелака, ама ще му правят ластици та ще е чудо! Само си представям Фиеста или Поло с по 140 / 150 коня турбинирани косачки на 1 тон тегло какво правят🥳 Ще си помислиш че си във Бързи и яростни!
  • 22 третокласник

    27 18 Отговор
    Пежо 307SW 2.0HDI- 136 к.с.- 2005год. Когато го купих беше на 2 км. пробег. Сега е на 350 000 км. С 1800 оборота на шеста- 130 км/ч. Разход- 4,5 л/100км.Товар- колкото може!Стигал съм до тон. По мотора съм сменял само консумативи и една джаджа за регулиране наклона на лопатките на турбото. Дори не и знам името. Междувременно карах Волво ес60-2006г, МБ,Е320-2008г, Корса 2010г, МБ,Е250 2012г, Антара2.0- 2015г. Всичко разкарах и сега си карам ПЕЖО-то.
  • 23 Jgf

    22 17 Отговор
    Интересно как толкова "много" коментатори обсъждат 2.0 HDI , а дори не знаят че този мотор нито е на PSA, нито е френски.

    Коментиран от #24

  • 24 Просвети

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "Jgf":

    ни чий е?

    Коментиран от #29, #30, #31

  • 25 Град Несебър

    12 15 Отговор
    Автора нямаше да е лошо малко да се консултира с майстори преди да пише.

    Гореспоменатият двигател на Мерцедес няма нищо общо с милионниците, тъй като се троши масово, а и не го слагат на американските. При тях е друга версия.

    А HDI не е на PSA. И той е същия трошащ се.
  • 26 До 24

    12 3 Отговор
    До 24. Право е момчето. Като го разглобиш и видиш щампованите емблеми сам ще се просветиш.
  • 27 batkata

    10 1 Отговор

    До коментар #5 от "Технически":

    Има и редови 6- цилиндрови на мерцедес и точно тях визират
  • 28 159

    14 3 Отговор
    За справедлив резултат тук трябваше да присъства и италианския 1.9 jtd! Първо от уважение - пионера в комън рейл технологията, дал на света най-пъргавия двигател! Второ - самите германци от Ауто Билд, които "гледат" само на немско и чат-пат споменат нещо японско за цвят, признават италианеца за уникален агрегат! И трето, не че нещо, но от 15 год. имам преки наблюдения върху един такъв, 1.9 jtd 105 коня... 580 и кусур ХИЛЯДИ км има навъртяни и не е казал гък!!! Масълце пипа малко 1.5 - 2 кила до смяна. Но има и друго - никога не е насилван излишно без причина! Общо - взето поддържана работа.

    Коментиран от #44

  • 29 майстора

    1 8 Отговор

    До коментар #24 от "Просвети":

    Ford

    Коментиран от #39

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор

  • 31 майстора

    14 11 Отговор

    До коментар #24 от "Просвети":

    Ford ...както колегата по-горе ти каза като разглобиш и видиш щампите Fo-Mo-Co ще разбереш . Интересна е народопсихологията когато е в коша на френчитата все го хвалят а като е в някой фокус или мондео му обръщат гръб и само плюнки па те 1:1 ... иначе на маса и пред клавиатурата големи разбирачи всичките

    Коментиран от #32, #40, #41

  • 32 барабус

    20 3 Отговор

    До коментар #31 от "майстора":

    Уж си майстор,а бъркаш моторите-да фордов е ,но 2.0 16 клапановия дето е 136 коня и 2.7 дето къса КВ на поразия.
    В статията пише за пъвото поколение хди което си е чисто френско и е на пежо разработка,ситроен просто го ползват.

    Коментиран от #34

  • 33 Texas

    9 1 Отговор
    еко ристрикцийте постепенно убиват ДВГ,,аз лично карам Рено с 1.5 ДЦИ К9К,,2008,,с нафта от петрол про-форс,,турбината вий от кеф,,ама много полиция,,не се кара от тях.
  • 34 Не пич

    7 22 Отговор

    До коментар #32 от "барабус":

    Пежо-ситроен не произвеждат комън рейл дизели. Вграждат двигатели на други производители и само ги именуват със своята марка HDI

    Коментиран от #35

  • 35 барабус

    25 4 Отговор

    До коментар #34 от "Не пич":

    Да бе,само дето ПСА е най големия производител на дизелови двигатели които се вграждат в сума ти марки!
    Почти ти повярвах.
  • 36 jap

    10 6 Отговор
    Най здравия и надежден дизелов двигател е този под капака на TOYOTA LAND CRUISER 200 а силата му е достатъчна да задвижи локомотив.Всеки който притежава този модел не би го заменил с друг.

    Коментиран от #51

  • 37 КРОКОДИЛА

    12 3 Отговор
    СИТРОЕН ХСАРА ЧИСТ ДИЗЕЛ НОМЕР 1 - 6 ГОДИНИ ГО КАРАМ - БЕЗ ГРЕШКА Е - 5 НА 100 НАФТИЧКА - СУТРИН ПАЛИШ ВЕЧЕРГО ИЗГАСИШ - НЕМА ГРЕШКА - САМО КАРАШ - ЗАБРАВЯШ КОГА СИ ЗАРЕДИЛ РЕЗЕРВОАРА .........................
  • 38 КРОКОДИЛА

    12 6 Отговор
    ИМАХ ВСЯКАКВИ КОЛИ НО СИТРОЕНЧЕТО Е ЧАСОВНИК - ПЕРФЕКТНА МАШИНКА - 1.9 ЧИСТ ДИЗЕЛ 68 - 70 КОНЯ - НЕМА ГРЕШКА ДОСЕГА Е БЛИЗО 300 000 - СМЕНЯМ МАСЛО ФИЛТРИ НА ПРОЛЕТ И НА ЕСЕН - НЕ ГЛЕДАМ ИЗМИНАЛИТЕ КИЛОМЕТРИ .......................................................................................................
  • 39 Случаен

    11 0 Отговор

    До коментар #29 от "майстора":

    Първо се появява DWx(HDI), после Фордовските. И то фордовските са съвместна разработка, не изцяло фордовски
  • 40 Случаен

    11 0 Отговор

    До коментар #31 от "майстора":

    Не са 1:1. ХДИ си е френско, тдци е съвместна разработка на пежо и форд
  • 41 Случаен

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "майстора":

    На, чети:

    "At the end of 2003 the DW10 was used as the basis for the development of the second generation DW 10 co-developed with Ford and used in the development of the C-Max and Volvo C30 / Volvo S40 / V50 and additionally in various passenger versions of Citroën and Peugeot."
  • 42 Svet

    6 1 Отговор
    имах 307 2.0 HDI 110 беше убит невърви гори си . сега си взех 307 1.6 хди и е 99999999 пъти по-добър до като несе скапи няма да го сменя за нищо. мнооого пъргав и економичен двг. изключително надежден ходих 3 пъти до англия с него. и мерцедес имам дизелче OM605. Много здрав двигател от рода на OM606 тези двигатели са вечни
  • 43 Николай

    12 7 Отговор
    Незнам колко са здрави френските дизели, но на място разлива кафетата
  • 44 Камен

    7 0 Отговор

    До коментар #28 от "159":

    Нищо не са дали на света. Просто са приложили технологията в лек автомобил. Преди тях японците от Hino са монтирали такъв мотор на камион. Иначе технологията я има от 1916 г, но на двигатели за подводница
  • 45 Воеводата от Чавдар

    6 4 Отговор
    Мерцедес в Германия не го дават за нищо както пежо и ситроен в франция.Само да споделя от както съм се родил карам дизели вече второ поколение мотори само ЦДИ признавам ще ви кажа защо от френските съм карал доста но ги няма вече 1.9 дизел предкамерния мотор другото хди и за скраб не става пълна пародия.КОМЪНРЕИЛ САМО.
  • 46 Гост

    11 0 Отговор
    И Пежо имах и МВ имам. Мергела е връх. Доволен съм от Пежото и то много, но на бензца давам 6 точки

    Коментиран от #50

  • 47 Koko

    1 0 Отговор
    проблеми с филтъра за сажди
  • 48 Mercedes-Benz E350 cdi AMG

    8 2 Отговор
    Карам Е класа Coupe вече 8 години. Купих я като беше 2 годишна. По хубава и здрава кола не съм карал. В чужбина в случаите когато съм без нея карам други коли на приятели. Бмв 320д, Ауди А4 2.0д, А8 3.0дизел и други. По тях и думи общо взето тотални трошки. Аудитата например постоянно дюзи окачване и какви ли не още проблеми. Е незнам ама по моята кола само консумативи и пътувания на дълго и ми пълни душата. 350 cdi купе за мен си е най добрата кола. Здрава, икономична ми е, красива и определено си заслужава. Преди я обслужвах в Балкан стар вече е Силвър стар, но от 2 години в нормален сервиз и пак нямам забележка... Но това все пак е истински Mercedes .От дългогодишния ми опит съм се убедил че французите правят франзели, италиянците макарони а Немците Истински Автомбили. Не случайно купето е 180 хилядарки в магазина а пежото 18. Кон с кокошка няма смисъл 😄😄😄
    Успех и весели празници! :)))

    Коментиран от #49

  • 49 Василио

    6 0 Отговор

    До коментар #48 от "Mercedes-Benz E350 cdi AMG":

    Така е колега. 320 и 350 cdi са масови и здрави. Ако са си купили някоя италиянска бангия на под пазарна цена ще имат ядове не само с ДПФ ами всичко. 1.6 на Пежо са добри за 2 не знам. Аз съм с ес 350 блутек и ще минавам на ГЛ заради 7 те Места. Ауди не ги коментираме тва е антиавтомобил. Стари и нови на мерцедес 3ка вс е супер.
  • 50 Германия

    6 0 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Мерцедеса и всички останали.

    Коментиран от #53

  • 51 Нсо

    7 0 Отговор

    До коментар #36 от "jap":

    От нсо карат Ленд Крузер и Мередес Ска. Пежо не карат обаче хахахаАаа

    Коментиран от #52


  • 52 Курвоазие

    4 0 Отговор

    До коментар #51 от "Нсо":

    От НСА могат да карат каквото си поискат, нали са спортисти кинти бол.

    Коментиран от #54

  • 53 Брейдън

    9 2 Отговор

    До коментар #50 от "Германия":

    Преди години беше лафа..Мерцедес и всички останали.Сега е...Мерцедес като всички останали!
  • 54 Аве

    3 0 Отговор

    До коментар #52 от "Курвоазие":

    .. он за пазвантите говореше. Службата за охрана. Ама и те имат пари. Нашите. Бол.
  • 55 Технически

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "Стефан":

    Колега, лоша преценка имаш за индивида, но те оставям да се успокояваш по някакъв начин.
    На въпроса ти "ЗАКЪДЕ,ЗАЩО" ще отговоря, че когато ти се налага да минаваш по пътя Русе-Бяла за да стигнеш до цивилизацията, дори и да не предприемаш рискована маневра се чувстваш много по-сигурно, когато не трябва да ръчкаш скорости и обороти като обезумял за да изпревариш 1 тир. А и знаем че има не малко колеги, които егото им се засяга, когато почнеш да ги изпреварваш и започват да ускоряват.
  • 56 волен сидеров

    3 1 Отговор
    2.0 ДИЗЕЛА Е НА МЕРЦЕДЕС МИЛИОННИКА
  • 57 What

    3 1 Отговор
    Мерца ве, Мерцедес е по-добрия
  • 58 Chopur

    1 0 Отговор
    2.0 HDI 90кс на Пежо Партнер служебно маслото е на около 3години това са около 75000км.
    Километража е спрял преди 2 години в момента показва 419000, като прибавим още 50000, значи стават 470000.
    Ще го пробваме до кога ще издържи.
  • 59 Той е

    0 0 Отговор
    Имам 2.0 HDI 90к.с. и 2.2 CDI 143к.с и мисля че милионера ще е CDI-то

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта