Last news in Fakti
22 Май, 2021 5510

Автомобил на ток vs автомобил на водород?


  • Кола на ток Кола на ток Електрическите автомобили стават все по-популярни в последните години и вече почти няма производител, който да не предлага коли на ток в гамата си.
  • Кола на водород Кола на водород За момента автомобилите на водород все още не са толкова популярни, но подобно на тези на ток, на теория те също предлагат еколкогично придвижване и се очаква в близко бъдеще да видим повече предложения от различните марки.

    86 гласа
    17%
    83%
    406 гласа

Коментари

  • 1 Христо

    49 14 Отговор
    След време големите производители сами ще се откажат от електрически коли.. Бъдещето е в ви да водорода..

    Коментиран от #13

  • 2 Тиквун

    11 30 Отговор
    Аз карам Ел кола и съм страшно доволен
  • 3 Люк

    29 9 Отговор
    Колите на водород са бъдещето, колите на ток са настоящето. След сто години направете същата анкета.
  • 4 Физика

    34 5 Отговор
    Смята се, че водорода има голяма теглова мощ и тежки превозни средства ще може да задвижва. Автомобили на ток е едно, но тирове и големи камиони не случайно са на дизел.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор

  • 6 Пежо

    16 5 Отговор
    Водород на колонка в Германия е над 20 лв/кг.Излиза по-скъпо,отколкото на бензин,да не говорим за газ или дизел.И си тотално зависим от липсата на станции за зареждане.Картелът за цената на дизел,бензин ще ви се стори като детска игра

    Коментиран от #8


  • 7 схйфжтх

    9 22 Отговор
    Водорода има прекалено много недостатъци спрямо чисто електрическата кола. Единствените 2 предимства които се спрягаха бяха потенциала за по-голям пробег с 1 зареждане и скоростта на зареждане, но Тесла обориха и двата проблема и сега останалите производители се принудиха да ги следват.
  • 8 DrivingPleasure

    22 5 Отговор

    До коментар #6 от "Пежо":

    Ако не са безумните субсидии в електромобилите и "зелената" енергетика колко мислиш ще ти струва на ток? Цената на водорода ще падне когато започне масово производство.

    Коментиран от #15

  • 9 Ал Капоне

    9 9 Отговор
    Тея на ток се палят ама това с водорода ако гръмне, няма да е само 1 кола ами ще има бая радиус на щети.

    Коментиран от #10

  • 10 DrivingPleasure

    18 4 Отговор

    До коментар #9 от "Ал Капоне":

    Тойота Мирай се продава вече 7-8 години - да си чул и един случай на гръмнала? Времената на Хинденберг минаха...

    Коментиран от #12

  • 11 Реконтра

    12 1 Отговор
    Не купувай кола от провинцията! Всеки там е с мисълта и самочувствието че продава единствения автомобил на планетата... пълен цирк!
  • 12 Аха

    6 5 Отговор

    До коментар #10 от "DrivingPleasure":

    Да си чул, каква е бройката на продадените? А какво ще кажеш за водородните станции? Те дали не гърмат? И то сериозно?
  • 13 Инж.

    20 3 Отговор

    До коментар #1 от "Христо":

    Повечето автомобили, използващи водород, са ЕЛЕКТРИЧЕСКИ!!! Имат си електродвигател, както и малка батерия, просто токът се генерира от горивна клетка. Факти. Бг, формулирайте си по прецизно темите бе, не само трафикът е важен....

    Коментиран от #16

  • 14 ХХХ

    6 2 Отговор
    Колите на водород не са лоши като идея, обаче не са с
    ДВГ а са с горивни клетки, който произвеждат ток
    захранващ електромотор.На практика са електрички
    без батерия, но с бутилки водород под високо налягане
    и бюрократите само чакат да се внедрят и да се почне
    с едни технически прегледи вписвания в талони и къде
    ли не.А електричките мога да си ги зареждам в къщи
    безплатно от соларните панели.
  • 15 Аха

    5 8 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    Значи викаш, ако минем на ток, тока ще стане скъп! А ако минем на водород, той ще е евтин, нищо че и той се прави от ток! Като даже консумацията на ток, ще е по-голяма!
  • 16 Аха

    8 3 Отговор

    До коментар #13 от "Инж.":

    Всички са с ел. двигател с изключение на едни тестови около 100 броя БМВ, които са ДВГ с водород! Но понеже, се оказа че ДВГ не е икономично с водород, преминаха на водородна клетка, която го зарежда батерия с ток! И наместо, тока да се зарежда в ел. кола, ще използват ток да произведат водород, който пак ще стане на ток! Къде е логиката?
  • 17 12345678

    11 4 Отговор
    ДИЗЕЛ,ДИЗЕЛ И САМО ДИЗЕЛ

    Коментиран от #18

  • 18 ЦСКА умре

    5 5 Отговор

    До коментар #17 от "12345678":

    Да живее дизела!

    Коментиран от #25


  • 19 Този коментар е премахнат от модератор

  • 20 Хоясан

    1 1 Отговор
    Бъдещето ще са био и синтетични горива. Няма капацитет всяка кола да бъде заменена с електричка. Докато лицемерничат за "зелено", през т'ва време ако можем до синьо да го докараме, ще е добре.
  • 21 Само факти

    1 1 Отговор
    Тойота са продали общо около 7000 автомобила от 2014 досега, предимно в Япония и Калифорния, като бройката за година не се увеличава даже спада. Другите производители имат прототипи. В същото време през 2020 са продадени над 3 милиона електромобили. Мисля, че победителят е ясен, въпреки напъните на някои хора да изкарат обратното.
    Мирай има 3 резервоара под 700 атмосфери. Любопитно ми е краш тест с пълни резервоари как ще мине. Има и малка литиева батерия.
  • 22 дидо

    1 0 Отговор
    накрая всичко опира до тока, трябва да го добиваме почти за без пари иначе се повтаря всичко от начало.другото е че не трябва да се правят нови модели на 4-5 години,само да се подобряват(технически).
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор

  • 24 оптимист

    1 0 Отговор
    Уважаеми колеги, какво ще кажете за БРАУНОВИЯ ГАЗ. Нали всички знаем, че той е открит от българина – Илия Вълков от Варна. В чужбина той е открил този газ. Там е приел новото си име – Юл Браун. Виждал съм в един клип пикап, двигателят на който изцяло работеше на браунов газ. Ние знаем, че в колите вече се монтират „ННО“ уредби, но те вкарват много малко количество браунов газ в двигателя. Основното гориво си остава бензин и дизел. Вероятно е дошло времето да се разработи двигател, който да работи изцяло на браунов газ. Това ще бъде най-евтиното гориво, тъй като брауновият газ се получава от разлагането на водата.
  • 25 Фен

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "ЦСКА умре":

    Всички, които го твърдите един по един си отивате.... Не погребвай никого.
  • 26 expert

    1 0 Отговор
    От коментарите разбирам, че малко хора не са наясно какво е водородна кола и каква е разликата и с електрическата.. Ако някой си е представял кола с бутален двигател, работещ на водород, той ще остане разочарован. За всички които не знаят, водородната кола е електрическа кола! Тя е задвижвана с електромотори като всеки друг електромобил, с тази разлиака, че акумулаторните батерии са заменени с водородна горивна клетка, която произвежда ток, чрез безпламъчно изгаряне на водород. Водородно задвижваните електромобили ще имат по голям пробег, но ще трябва да зареждат горивото непосредствено преди да отпътуват, тъй като водорода много трудно се съхранява под налягане в бутилки и оставен за дълго време в нея ще изтече. Водородния атом е по малък от разстоянието между атомите в кристалната решетка на металите, поради което може да се процежда през метални съдове, макар и много бавно но сигурно. Опредлено бъдеще имат горивните клетки но с водород произведен непосредствено преди използването му. Друг метод е да бъде съхраняван в течна форма в дюарови съдове, но те са много скъпи и тежки и изисква скъпоструваща криогенна техника. Това са основните проблеми за решаване пред водородната енергетика.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта