20 Август, 2023

Смятате ли, че електромобилите са по-опасни от ДВГ при катастрофа?


Смятате ли, че електромобилите са по-опасни от ДВГ при катастрофа?
С подкрепата на
mobile.bg
Да, по-опасни са
65% (2102)
Не, по-безопасни са
18% (571)
Нямам мнение
18% (584)

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Адам Хилтън

    15 3 Отговор
    Пипнете батерията на смартфона си следващия път като използвате функция, която черпи много енергия. Батерията се нагрява и при употреба, и при зареждане - сега си представете колко се нагрява батерия 1000 пъти по-голяма. Освен опасността на батерията, да не забравяме опасността и при шофиране - електромотора ускорява много по-бързо. Някои електромобили за 4-3-2 секунди стигат 100км. Само че реакциите на шофьора не се ускоряват по същия начин - пък и спирачките на такъв тежък автомобил, хич не реагират мигновено. А и като стана дума за тежестта - бъдейки с 50% по-тежки от останалите обикновени коли по пътя, ги прави супер опасни при катастрофи. По-тежкия автомобил при сблъсък по-силно измества и нанася повече щети на по-лекия автомобил и шофьора му. Демек ако някой чорбаджия с луксозен електромобил, блъсне някой сиромах с 10-20 годишно Опелче - пълна гаранция че бедняка няма да оцелее сблъсъка. Въпреки че и за шофьора на електромобила не е застрахован, защото сблъсъка порази батерията и той може да загине.
  • 2 Да, опасни са

    17 1 Отговор
    Вероятността от взрив е по-голям. Опасни са и в периода на зареждане и трябва да се забрани зареждането им в затворени помещения, сутерени и гаражите на моловете.

    Коментиран от #7

  • 3 Плашимир

    9 2 Отговор
    Не се плашете. Те само айфоните се самозапалваха спонтанно. Дребна грешка в софтуера или някаква там система. Те литиево йонни са противопожарни. Или май лития гореше по лошо от алуминия? Къде ми е химията за 8ми клас?
  • 4 Плашимир

    12 3 Отговор
    Литият се запалва и гори в среда от кислород и когато е изложен на вода или водни пари.12 Литият е запалим и потенциално експлозивен, когато е изложен на въздух и особено на вода, макар и в по-малка степен от другите алкални метали. Реакцията на лития с водата при нормални температури е бурна, но не е съпроводена с взрив, защото отделящият се водород не се самозапалва.
    Аха ,а една малка Искра ще помогне ли?
    Мисля да пропусна електрокарите в тоя живот.
  • 5 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    12 2 Отговор
    Спомням си от часовете по химия един интересен експеримент - малко парченце натрий, в епруветка с вода. Бурна реакция, отделя се водород и ако се самозапали, гърми! Литият е по-малкото братче на натрия, но не е много различен. Също разлага водата и отделя водород. А водорода смесен с въздуха гърми. Я си представете 10 кг литий какво прави при една катастрофа и разхерметизация на батерията на ел. мобила!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Опасно е за останалите

    2 7 Отговор

    До коментар #2 от "Да, опасни са":

    такива елементарни екземпляри като теб да дават "експертни" мнения.
  • 8 оня с коня

    6 7 Отговор
    Не разбирам какво значение има Вида на Превозното средство при Челен сблъсък със 100км/ч или Хвърляне в някоя Пропаст...

    Коментиран от #15, #18

  • 9 Дистрибутора

    5 0 Отговор
    Очевидно има, справка, макар че сблъсъка не беше челен: Милен Цветков
  • 10 Джоко

    8 3 Отговор
    По- опасни са задкормилните устройства от невменяеми и неадекватни и в двата вида мпс- та.
  • 11 мда

    8 2 Отговор
    Елетричката изгаря като бенгалски огън като се запали

    Коментиран от #12, #14

  • 12 А стария ти опел

    2 8 Отговор

    До коментар #11 от "мда":

    с газовото направо се взривява.
  • 13 ДВГ феновете ни много знаят.

    1 6 Отговор
    Само да ми отговорят на въпроса първо:
    През последните 3 години у нас колко електрически АВТОМОБИЛА(не тротинетки) са се запалили и колко ДВГ та?

    Коментиран от #16, #19

  • 14 Брат, за електричката незнам

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "мда":

    обаче мозъка ти е прегорял. Отивай на скрап.
  • 15 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "оня с коня":

    Много Сте Логически Прав
  • 16 А какво

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "ДВГ феновете ни много знаят.":

    е съотношението елкола/кола с ДВГ. При 3млн. автомобила общо колко са еколите? Обикновено елколите са нови и от висок клас, което също има отношение към самозапалването.
  • 17 На теслата дръжката

    2 1 Отговор
    Литиево полимерните батерии винаги крият риск от екплозия при нарушаване на целостта на покритието, освен това е-колите са доста по-тежки. Малко по-опасни са от ДВГ, а тези на пропан бутан са най-опасни.
  • 18 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "оня с коня":

    Има разлики.
    Основната е масите и конструкцията.
    Втората е поведението на батериите при удар (Запалят ли се няма гасене дори и пожарната кола да е до теб).
    Да бензина, дизела и газта също се палят, но в над 90% от случаите пожарогаситея в колата е достатъчен. Запали ли се електричка няма гасене, а с тия модерни електроники на бравите(дето няма ли ток не можеш да отключиш врата) няма излизане от колата
  • 19 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "ДВГ феновете ни много знаят.":

    Елементарно и погрешно сравнени.

    Сравни процентно колко от ДВГ примерно на 1000 броя са се запалили и колко от електриките на 1000 броя са се запалили.

    А ако ги сравниш коли до 5 г с ДВГ запалили се и такива електрики нещата са още по-зле.
  • 20 един от многото

    2 0 Отговор
    За да дадеш компетентно и правдиво мнение трябва доста време да си шофирал и двата вида автомобили , а такива хора поне за сега в България се броят на пръсти.
  • 21 незнайко

    0 1 Отговор
    Едно е да се блъснеш с 1500 кг. автомобил а съвсем друго е с 2500 кг. Това чудо няма спиране . Спирачките направо прегряват по проходите надолу ! В резултат енергиата за задвижване на тези 2500 кг. е много по голяма каквото и да ни обясняват !!!
  • 22 Ония с Фордо

    0 0 Отговор
    При челен удар с електричка си от губещата страна ! При ДВГ зоната на смачкани носи плюсове заради самия двигател .
    "Зоната на смачкване се отнася до зони на превозно средство , които се деформират в случай на сблъсък и по този начин абсорбират енергия чрез деформационна работа ."
Назад към анкетата