Британската компания Emission Analytics, специализирана в измерването на реалното количество вредни газове, изхвърляни от автомобилите в атмосферата, публикува резултатите от изследване на 500 коли с различна кубатура. В тестовете са били включени бензинови и дизелови модели от всички класове, изпробвани в продължение на три часа.
Оказва се, че средният пробег в мили с един галон е по-малък с 18% по-малък от заявения от производителите. Най-сериозни несъответствия с каталожните данни и тестовия разход е отбелязан при автомобили с 1.0-литров и по-малък двигател. Те харчат средно с 36% повече от официално декларираното (38.6 мили/галон или 7.3 л/100 км).
От друга страна, при най-големите момчета с кубатура 5.0 литра и нагоре реалният разход се различава най-малко от заявения. Те харчат едва 1% повече от официалните данни (средно 23.5 мили/галон или 12 л/100 км).
Кубатура | Реален разход | Разлика с данните на производителя |
До 1.0 литър | 38.6 мили/галон (7.3 л/100 км) | -36% |
1.0-2.0 литра | 46.7 м/г (6.1 л/100 км) | -21% |
2.0-3.0 литра | 45 м/г (6.3 л/100 км) | -15% |
3.0-4.0 литра | 35.7 м/г (8.1 л/100 км) | -14% |
4.0-5.0 литра | 24.5 м/г (11.8 л/100км) | -15% |
Над 5.0 литра | 23.5 м/г (12 л/100 км) | -1% |
От Emission Analytics обобщават, че ако държат най-вече на икономичността, потребителите би трябвало да обърнат преимуществено внимание на модели с двигател между 1.0 и 3.0 литра и особено на тези с кубатура между 2.0 и 3.0 литра, при които измереният разход се различава от официалните данни само с 15%.