9 Октомври, 2014 09:51, обновена 9 Октомври, 2014 10:06 23 387 43

Производителите лъжели най-много за разхода на малките двигатели

  • emission analytics-
  • разход на гориво-
  • изследване-
  • статистика

Британската компания Emission Analytics, специализирана в измерването на реалното количество вредни газове, изхвърляни от автомобилите в атмосферата, публикува резултатите от изследване на 500 коли с различна кубатура. В тестовете са били включени бензинови и дизелови модели от всички класове, изпробвани в продължение на три часа.

Оказва се, че средният пробег в мили с един галон е по-малък с 18% по-малък от заявения от производителите. Най-сериозни несъответствия с каталожните данни и тестовия разход е отбелязан при автомобили с 1.0-литров и по-малък двигател. Те харчат средно с 36% повече от официално декларираното (38.6 мили/галон или 7.3 л/100 км).

От друга страна, при най-големите момчета с кубатура 5.0 литра и нагоре реалният разход се различава най-малко от заявения. Те харчат едва 1% повече от официалните данни (средно 23.5 мили/галон или 12 л/100 км).

Кубатура Реален разход Разлика с данните на производителя
До 1.0 литър 38.6 мили/галон (7.3 л/100 км) -36%
1.0-2.0 литра 46.7 м/г (6.1 л/100 км) -21%
2.0-3.0 литра 45 м/г (6.3 л/100 км) -15%
3.0-4.0 литра 35.7 м/г (8.1 л/100 км) -14%
4.0-5.0 литра 24.5 м/г (11.8 л/100км) -15%
Над 5.0 литра 23.5 м/г (12 л/100 км) -1%

От Emission Analytics обобщават, че ако държат най-вече на икономичността, потребителите би трябвало да обърнат преимуществено внимание на модели с двигател между 1.0 и 3.0 литра и особено на тези с кубатура между 2.0 и 3.0 литра, при които измереният разход се различава от официалните данни само с 15%.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    1 0 Отговор
    Абе имам 1.0 кубикова Корса и си харчи 5-5.5л. По каталог и дават 4.7 извънградско.

    Коментиран от #4

  • 2 330и

    4 0 Отговор
    Така наречените заводски данни, са измервани на стенд, с мнооого внимателно боравене с педаля на газта, спирачката не се използва, сигурно и в бензина ще има разлика, и друго, понякога вятъра е насрещен, и тогава става манджа, особено ако си карал със 100+ км/ч
    Колата е нова, гумите са възможно най-тънки и най твърди и добре напомпани, шофьора е жена или някой 60-килограмов, акумулатора е зареден на макс, без радио, без светлини, без нищо, и се движеш с 2000 об/мин на последната предавка разхода ще падне много.

    Коментиран от #3

  • 3 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "330и":

    Не бе слагат тиксо по фугите и мукава на радиатора, слагат тънки гуми тип патерица и мерят разхода с 90 км.ч на равно с попътен вятър

    Коментиран от #7

  • 4 Гост 2

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Гост, смятай ти - по каталог 4,7 и ти казваш 5.5л. Това не е ли повече от 30% разлика? Значи статистиката е правилна!
    Карам си напомпения дизел 1,9ТДИ-162к.с.! Разхода ми при чичовско каране е 5л/100 иначе може и 6,8-8,5/100 да гори.
    Доволен съм!

    Коментиран от #13

  • 5 кара Лада

    2 0 Отговор
    Това съм го тествал лично и съм стигнал до извода че коли с по малък от 1.4 мотор е безсмислено да се купуват, било то и супер високотехнологични турбо идиотщини. Големи тежки коли с малки мотори пък при тях ефекта е още по отчайващ - харчат доста много реално.
    Тези тестове не само че са правени внимателно с попътен вятър, но и с горива които засягащи директно реалността у нас като качество нямат нищо общо.
  • 6 Пламен Бакърджиев

    0 1 Отговор
    Големият двигател по всичко превъзхожда малкия ако и да са с еднаква мощност. В съвременния свят икономиите водят до мизерии. Двигателя на ОТО трябва вече да го пенсионират.

    Коментиран от #9

  • 7 330и

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Shmeker":

    Може да ти изглежда пресилено, но ако само една от гумите ти е мека и са на максимума за широчина, и вятъра насрещен (а и страничния пречи доста) и си караш нормално така със 120 да речем, не 30% брат, ами и 50% ще прехвърли, и после ше ревеш че лъжели.
  • 8 PROFESIONALISTA

    0 1 Отговор
    и БЕЗ ТОВА малките коли са за невежи наивници, нека ги лъжат.

    Коментиран от #10

  • 9 скар фейс

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Пламен Бакърджиев":

    Ако времената наистина бяха съвременни, не само на ОТО, ами изобщо двигателите с вътрешно горене трябваше да отпаднат. КПД-то им е доста под 50%, което никак не звучи съвременно. Останалото отива в изгорели газове и триене. Но нали трябва да сме зависими...
  • 10 скар фейс

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "PROFESIONALISTA":

    До някъде е така, но малките коли все пак са по-евтини и удобни за града. Не всеки се нуждае от 2-тонов седан, ако се движи предимно в градски условия, а и поддръжката е по-евтина.

    Коментиран от #16

  • 11 alkap

    1 1 Отговор
    ми купувайте си големи жипуве нали са сигурни с този висок център на тежестта колко x5 обърнати сте виждали хухахауахауа

    Renault Clio 1.5dci - izvungradsko 3,8 na 100 s 120 s ///90- 2,8 na 100
    gradsko- 4,5 na 100

    Коментиран от #18, #26, #27

  • 12 comment

    0 0 Отговор
    Renault Megane 2, 1,5 dCi 2004 4,2-3 лятото, 5,5 зимата. За справка - бордовия разходомер и резервоара...
  • 13 Бате Цецо

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост 2":

    смятай ти - по каталог 4,7 и ти казваш 5.5л. Това не е ли повече от 30% разлика?
    --------------------
    Всъщност не е повече, а точно 17 %
    Иначе не се заяждам и съм съгласен, че официалните данни за разхода са умишлено занижени.
  • 14 do alkap

    0 0 Отговор
    тези данни, които си дал са за разход на масло за 100км. или..?
  • 15 alkap

    0 1 Отговор
    Маслото па не го пипа грам тоя двигател карам вече 25000 км с едно масло и не е мраднало. Тва да не ти е 2,5-3000кубика дето е като лейка.

    Коментиран от #19

  • 16 ддд

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "скар фейс":

    то градовете ни са толкова Големи и Подходящи за движение с кола, (ако 1000 куб.можем да наречем такава), че просто нямам думи !!!
  • 17 wulkan

    1 0 Отговор
    Двулитров Комънрейл - никакви проблеми
  • 18 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "alkap":

    щом достигаш заветните 120 извънградско с това клио, защо ти е кола с нисък център ???, със същия успех можеш да си караш и някой ТИР!!?

    Коментиран от #28

  • 19 ддд

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "alkap ":

    как ще мръдне маслото, като картера се допълва постоянно от стружките.
  • 20 алкап

    1 3 Отговор
    Точно с 1.5дци вервай ми че до 90 неможеш да ме минеш с никоя кола с двигател по малък от 3000цц. Този двигател се слага дори на дачия логан 2 тона освен това е 68 коня ама реално си е 110 коня. А центъра на тежестта е много важен параметър за магистрала особено

    Коментиран от #22

  • 21 алкап

    0 0 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=Aki6uZVyjS8 видео за разбирачите
  • 22 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "алкап":

    Е чак пък до 3000 кубика, сигурен съм че има и 1.6 бензинки дето ще те минат, да не говорим и за други по-специални коли... Колко 150к.с да вадиш от тоя мотор? Верно на купе 1100кг. ама чак пък никой под 3000..... Иначе разхода без проблеми може да ти е такъв какъвто си го дал....
  • 23 алкап

    1 2 Отговор
    е аз не казвам че е супер бърз ама като цена качество за 2000 лв взимаш последно поколение мотор. в сравнение с VW за 5000 лв взимаш последно поколение мотор
  • 24 Vasik Atanasova

    2 0 Отговор
    МАЛКИЯ ДВИГАТЕЛ ГО НАСТЪПВАШ ЗА ДА ВЪРВИ
    А ГОЛЕМИЯ ВЪРВИ БЕЗ ГАЗ
    НО МНОГО Е ВАЖНО СПОРЕД МЕН КАКВИ УМЕНИЯ ИМА ШОФЬОРА
    ЗАВИСИ КОЙ Е ЗАД ВОЛАНА И КОЛКО СТАЖ ИМА
    ТОВА Е
  • 25 МАК

    1 1 Отговор
    алкапе, клиото си го карай ти. аз в такова нещо не можем се навря. малка количка е за студенти или жени.
  • 26 гост 1

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "alkap":

    Какви са тези ухаха-уха-хау...викове бе колега ,ти да не си индианец ? Ама като гледам каква кола рекламираш сигурно си ...! Този разход може но...: нямаш климатик нали...? и серво нямаш... ! и радиото не пускаш ( ако,го имаш!) и ел. стъкла нямаш! и до "STOP"-вете спираш на свободна по инерция... ?! Ако е така еее.е... тогава съм съгласен с тази ти консумация. Само в къщи да не си на грамофон и ТВ-то да не ти е от онези с лампите ,иначе ....не знам как усещаш че, живееш в 21-век.?!?! уха-уха-хау....ау !
  • 27 гост 1

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "alkap":

    Шегувам се...ей ,да не го приемеш на сериозно сега...!
  • 28 тт

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "ддд":

    Ама няма да му гори заветните 3л./100км....ееее ама нищо не си разбрал !!! :)
  • 29 Богомилов

    0 3 Отговор
    Покажи ми как за 2000 лева си вземаш каквато и да е кола с последно поколение двигател, без след това да налееш още поне 5000 за ремонти. А отклонението в разхода зависи изцяло от стила на каране. Със спокойно каране можеш да се доближиш много близко до заводските данни - Например Пасат 2014 година 2.0тди 177 коня с ДСГ по каталог го дават 4.7 извънградско, реално прави 5.7 със пуснат темпомат, климатик и 5тима в колата при постоянна скорост м/у 130 и 140 км/ч.
  • 30 POWER

    0 1 Отговор
    НАЙ-ПОСЛЕ хората ще разберат ,че малолитражките са боклук на четири колела
  • 31 o&k

    0 3 Отговор
    Карам БМВ 330d-2004г-204коня,ръчка,эадно предаване,245 км/ ги лепи беэ проблем.Русе-Сф и обратно плюс 100км в София-6,7л среден раэход със эдраво каране преэ цялото време.Ако исках раэход 4-5л на сто щях ли да си купя БМВ?!

    Коментиран от #32

  • 32 Калашников

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "o&k":

    Този разход по борд ли?

    Коментиран от #33

  • 33 o&k

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Калашников":

    Добър въпрос.По реэервоар е-пълно/пълно.Като го сметнах,чек не повярвах-ако беше бенэин,сигурно щеше да е поне 10л на сто.Има и малка подробност-бях сам и беэ никакъв багаж,по баира надолу по магистралата на 200 иэкл от скорост и едва на 130км вкл на 6-та пак.

    Коментиран от #34

  • 34 todev

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "o&k":

    Сигурно като караш с 90км/ч на 6-ста гори 1.5 литра и то заради това че се мъчи мотора в ниските обороти.
    Знаем ги тия БМВ и тези ДИЗЕЛи така че не се излагай пич и сме карали в София и сме зареждали гориво :D
  • 35 Недялков

    1 0 Отговор
    Имал съм 2 БМВ-та 320 и 740 мога да кажа че това са най харчещите коли които съм имал. Да не говорим колко проблеми съм имал с тях. Повече никога БМВ
  • 36 гошо прупрунков

    0 0 Отговор
    аз не разбирам коя е тази кола от таблицата дето е 3000 кубика и гори 6,3 литра на 100 км реален разход
    аз лично карам един ВАГ ОТ 2005 ГОДИНА КОЙТО МИ ГОРИ ГРАДКО 8 ЛИТРА /100КМ А ПО МАГИСТРАЛАТА МИ ГОРИ СЪЩОТО само че като поддържам 150 км/ч иначе моторчето е малко 1.2 12 клапана а извънградко ако не е магистрала си ми гори 6,5 и това разхода ми на газ с BRC ИНЖЕКЦИОН
  • 37 o&k

    0 1 Отговор
    Не пишеш бенэин или диэел-раэликата в раэхода е около 20-25% на сто км..Не пишеш дали е ръчка или автоматик-раэликата е около литър на сто км.И накрая...пишеш "никога повече БМВ,но не пишеш носил ли си си в джобовете 2 носни кърпички-едната эа эабърсване на праха от обувките и втората-эа эабърсване на праха по колата/эащото на черен металик много си личи/ преди да врътнеш контакта на двигатела?!Щото при мен е така:)
  • 38 spored zavisi

    0 0 Отговор
    прави са хората големия мотор е с по голямо предимство и в разход и в бягане но има и някой разлики много зависи от скоростната кутия и въртящият момент, имах нисан примера 1.6 slx 16v два вала 90Hp, градско 6.4л/100км при каране с 80,90 км/ч и между 2000,2200/RPM извън градско 6.9л 7.2л със скорост между 120,150км/ч при обороти 3000,3800/Rpm, сега съм с хонда концерто която също е 1.6 16v два вала но със 130HP и със 200кг по лека разликата е убийственна в разхода, градско 7,5 8,0л със скорост 80,90км/ч при обороти забележете разликата 2500,3000rpm извън градско 10,12л със скорост 120,150 при обороти забележете пак разликата 4000,5000rpm направете си извода от двата двигателя които споменах,по 1.6 със 16 клапана и с два вала само че единият е 90 а другия 130 коня плюс това този със 130те коня тежеше с 200 килограма по малко но е високо оборотен скоросните кутии са различни и + това има разход и в маслото при всяка смяна на 10 000км на нисана не доливам нищо нищичко и си седи на същото ниво през исминатите 10 000км до колкото на хондата доливам и в крайна сметка на 10 000км доливам по 800грама стигам и до литър

    Коментиран от #43

  • 39 янчо

    0 0 Отговор
    така е повече коне повече разход повече подръжка едно е да храниш един кон друго е два друго е 3
  • 40 Petar

    0 0 Отговор
    карам нов ситроен: двг 1.6 дизел 92 коня, при около 90 км харчи 3.7-3.9, но при 170 ( без климатик ) е около 12/100
    Всичко си зависи от крачето :-)
  • 41 Dian Dimov

    0 0 Отговор
    ксара пикасо 2004-2ка дизел 90 коня-Русе-София-Паничище-Рилски манастир-Панагюрище-Шипка-Русе-общо 1100км с двама възрастни и дете плюс багаж за седмица и постоянно вкл климатроник 5л0л/100км.Засечено по борд и резервоар.Шофиране с 120-130
  • 42 Dian Dimov

    0 0 Отговор
    градско лято-8,5 зимата -8-9
  • 43 brum brum

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "spored zavisi":

    @38 Обясни им на лапетата как седят нещата от живота. Запънали се, че малък мотор (кубатура) с

    голяма мощност е голямата работа и еталон за коя марка е най-по-по и това си е.... После се чудят що

    истинските коли нямали 1,6 изнасилена бръмчалка. Файда от такава - никаква! Четете пубери с

    опит само от NFS и youtube и после пак се пънете, че кола с двигател от сенокосачка е по добра от

    3000 кубика или като ще е с малко кубици, то те да са разтоварени. Така мотора се експлоатира в

    разумни диапазони, има повече момент в подходящите обороти и е по дълговечен! Че и харчи по малко.

    Пак после повтаряйте - ма немските нямали такъв - ми за какво им е? Да харчи повече и да вдига

    повече шум?!? Предпочитам да имам кола дето с 130км/ч е на ниски обороти и харчи разумно, отколкото

    да е некой кон отгоре и при 130км/ч да ти трябва шлемофони да харчи повече. А и май 95% от разумните

    жители на планетата земя! :)))) Толкос!
    PS Специалиста "име" (май и специалист трябваше да е в още по големи кавички) да си го пейстне пост

    38 на десктопа и всеки път преди да пусне youtube да си го препрочита по 3 пъти...