Снетият от производство през юни 2012 г. RX-8 ще бъде последната Mazda с роторен двигател, обяви официално шефът на компанията Масамичи Когаи пред Automotive News. Японската марка възнамерява да съсредоточи усилията си върху развитието и подобряванвето на технологията SkyActiv, с което екзотичният, но проблемен мотор на Феликс Ванкел остава в историята.
Според Когаи в момента гамата на Mazda е "раздута почти до максимум" и ръководството не вижда смисъл в разработката на нови модели, въпреки че роторните автомобили са "визитна картичка" на марката. Разработката на евентуален наследник на RX-8 щяла да отнеме ресурси, които биха могли да се впрегнат за по-конвенционални автомобили.
В Mazda изгубили интерес към скъп спортен модел, който се продава в ограничен тираж и носи ниска печалба. Вместо това смятали да инвестират в масова продукция като второто поколение на технологията SkyActiv, което се очаква през 2020 г. Дотогава всички модели на производителя трябвало да започнат да харчат 30% по-малко гориво.
По неофициални данни Mazda все пак няма да се откаже напълно от роторния двигател. По случай 50-годишнината на първия сериен модел с Ванкелов мотор Cosmo Sport 110S ще бъде разработен прототип, който теоретично може да стигне до конвейера. Това обаче надали ще се случи преди 2020 г.