Отидете към основна версия

12 Ноември, 2014 00:27, обновена 12 Ноември, 2014 00:27 34 476 82

Сбогом, г-н Ванкел! Mazda се отказва от наследник на RX-8

  • mazda-
  • rx-8-
  • ванкел-
  • роторен двигател

Снетият от производство през юни 2012 г. RX-8 ще бъде последната Mazda с роторен двигател, обяви официално шефът на компанията Масамичи Когаи пред Automotive News. Японската марка възнамерява да съсредоточи усилията си върху развитието и подобряванвето на технологията SkyActiv, с което екзотичният, но проблемен мотор на Феликс Ванкел остава в историята.

Според Когаи в момента гамата на Mazda е "раздута почти до максимум" и ръководството не вижда смисъл в разработката на нови модели, въпреки че роторните автомобили са "визитна картичка" на марката. Разработката на евентуален наследник на RX-8 щяла да отнеме ресурси, които биха могли да се впрегнат за по-конвенционални автомобили.



В Mazda изгубили интерес към скъп спортен модел, който се продава в ограничен тираж и носи ниска печалба. Вместо това смятали да инвестират в масова продукция като второто поколение на технологията SkyActiv, което се очаква през 2020 г. Дотогава всички модели на производителя трябвало да започнат да харчат 30% по-малко гориво.

По неофициални данни Mazda все пак няма да се откаже напълно от роторния двигател. По случай 50-годишнината на първия сериен модел с Ванкелов мотор Cosmo Sport 110S ще бъде разработен прототип, който теоретично може да стигне до конвейера. Това обаче надали ще се случи преди 2020 г.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Mazda готви Ванкелов хибрид

    Инженерите на Mazda разработват хибридна силова установка на базата на изцяло нов роторен двигател. Първите експерименти показват, че агрегатът с рабо ...
    13.03.2019
    6 665
    13