Last news in Fakti

11 Ноември, 2014 10:20, обновена 13 Март, 2019 15:11 34 401 82

Сбогом, г-н Ванкел! Mazda се отказва от наследник на RX-8

  • mazda-
  • rx-8-
  • ванкел-
  • роторен двигател
Сбогом, г-н Ванкел! Mazda се отказва от наследник на RX-8 - 1

Снетият от производство през юни 2012 г. RX-8 ще бъде последната Mazda с роторен двигател, обяви официално шефът на компанията Масамичи Когаи пред Automotive News. Японската марка възнамерява да съсредоточи усилията си върху развитието и подобряванвето на технологията SkyActiv, с което екзотичният, но проблемен мотор на Феликс Ванкел остава в историята.

Според Когаи в момента гамата на Mazda е "раздута почти до максимум" и ръководството не вижда смисъл в разработката на нови модели, въпреки че роторните автомобили са "визитна картичка" на марката. Разработката на евентуален наследник на RX-8 щяла да отнеме ресурси, които биха могли да се впрегнат за по-конвенционални автомобили.

Сбогом, г-н Ванкел! Mazda се отказва от наследник на RX-8



В Mazda изгубили интерес към скъп спортен модел, който се продава в ограничен тираж и носи ниска печалба. Вместо това смятали да инвестират в масова продукция като второто поколение на технологията SkyActiv, което се очаква през 2020 г. Дотогава всички модели на производителя трябвало да започнат да харчат 30% по-малко гориво.

По неофициални данни Mazda все пак няма да се откаже напълно от роторния двигател. По случай 50-годишнината на първия сериен модел с Ванкелов мотор Cosmo Sport 110S ще бъде разработен прототип, който теоретично може да стигне до конвейера. Това обаче надали ще се случи преди 2020 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    4 4 Отговор
    Правилно.. Но не беше лошо да предлагат спортен модел с възможност за избор Ванкелов двигател..
  • 2 триста итридесети

    2 9 Отговор
    Абе то ако ставаше тоя двг, германеца нямаше да спре да го разработва.

    Коментиран от #3, #5, #40

  • 3 Стоян Стоянов

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "триста итридесети":

    E да де, ама от Мазда до последно се опитваха. Както и да, мисла, че Shmeker е прав: не беше лошо все пак да оставят ванкела като опция за избор.
  • 4 Julio

    6 1 Отговор
    Жалко - винаги има нужда да има нещо различно на пазара но пък са и малка и независима компания - вероятно не могат да отделят достатъчно средства и за тази разработка.
  • 5 ванкелчо

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "триста итридесети":

    За съжаление ванкеловия двигател носи само проблеми.Още не могат да се справят с технологията и да я направят надеждна.Но предимството е огромно 1300куб.см = 250к.с.

    Коментиран от #6, #7, #9

  • 6 Shmeker

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "ванкелчо":

    Какво ти пука за кубатурата???
    По-скоро трябва да се каже, че е ефективен и може да се направи икономичен такъв.
  • 7 Shmeker

    1 6 Отговор

    До коментар #5 от "ванкелчо":

    Между другото NSU фалира точно заради Ванкел. Сега от NSU е останало само названието ТТ при аудитата и леко подобната форма на седаните на Ауди, с малкото триъгълно прозорче отзад подобно на NSU Ro80, както и добрата изработка на купетата на аудитата

    Коментиран от #15

  • 8 Име:

    5 1 Отговор
    Мазда много пъти съобщават "официално" че се отказват, после пак показват прототип с роторен мотор. От доста време феновете лаят по сайтовете че няма наследник на rx-7, така че нищо чудно да се появят с едно спортно купе съвсем съвсем скоро. Тойота/Субару пуснаха ново спортно купе, Нисан веднага отговориха с концепт за възобновен datsun 510, има и слухове за нов s2000 (като купе и кабрио) от Хонда, така че Мазда ще трябва да има с какво да ги конкурира... От години насам се появяват новини че или ще има или няма да има нова rx-7. Нищо ново под слънцето....

    Коментиран от #14

  • 9 Shmeker

    1 4 Отговор

    До коментар #5 от "ванкелчо":

    А и още нещо - когато AUDI /VW/ купуват NSU получават почти готовия NSU K70, на базата на който VW правят ГОЛФ. До този момента всички VW-та са с заден мотор и боксер, както поршетата - това е била концепцията на Д-р Фердинанд Порше, той е харесвал коли със заден мотор.

    Коментиран от #10

  • 10 Име:

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Shmeker":

    Стига си ни занимавал с тия бе!!! НЕ НИ ИНТЕРЕСУВАТ ВАГ в тая тема! То и лада са имали с роторен мотор ама за нищо не става. Единствените, които успяват да продават автомобили с роторни двигатели няколко поредни генерации през годините са МАЗДА!

    Коментиран от #11, #13

  • 11 талибан

    1 7 Отговор

    До коментар #10 от "Име:":

    недей се ежи бе, човека си пише савсем нормално.

    Коментиран от #12

  • 12 Име:

    9 2 Отговор

    До коментар #11 от "талибан":

    Да бе нормално си пише, но все пак на всяка манджа ВАГ слага. И без това половината статий са за БМВ и Ауди, айде сега да коментираме едни и същи неща и в тая тема!
  • 13 Shmeker

    0 11 Отговор

    До коментар #10 от "Име:":

    Що? Там накъдето отиват Мазда, VAG са минали преди 40 години

    Коментиран от #28

  • 14 Shmeker

    0 7 Отговор

    До коментар #8 от "Име:":

    Абе кво значи ФЕНОВЕ НА МАЗДА, колко са и колко са на RX-7?
    Не са много и за това Мазда спира производството на RX-7. Не знам що се занимават с тия ванкели, това не е сериозен мотор защото не издържа на пробег. Трябва да го направят с някакви скъпи материали ако има такива и ще стане още по-непродаваем.
    Единственото нещо, което държи маздата на пазара в момента е добрата Мазда 6, наистина е нещо много добро. Но не я рекламират достатъчно - т.е. на ниво маркетинг Мазда и повечето японци са зле в момента. Зле са и за това гледат на по-прагматични неща според развитието на пазарното търсене - т.е. спират "изгъзиците", респективно Ванкел.

    Останалите им проблеми всички ги знаем - кофти дизайн (мазда си има добър дизайн и това я крепи), кофти антикорозионни покрития (тва го имат все още като проблем поне при предишното поколение мазди), липса на дизелови мотори (Мазда имат само 2.2 който става, поне при предишното поколение 2.0 не става, сега не знам какво имат като по-малък дизел) и кофти изработка на табло, кекави и/или неудобни седалки, скъпи части и т.н.

    При Субару и Митсубиши като проблеми има още, че са част от огромни корпорации, които имат много разнообразни бизнеси и колите не хранят фирмата дето се казва.

    Коментиран от #16

  • 15 stenly

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "Shmeker":

    Названието ТТ при Ауди приятелю идва от Isle of Man "Tourist Trophy"
  • 16 Име:

    8 2 Отговор

    До коментар #14 от "Shmeker":

    Благодаря ти че ми изясни автомобилната индустрия. Пожелавам ти някой ден да имаш късмета да видиш или покараш мазда rx-7 и после ще пееш друга песен. Уви в БГ и като цяло в Европа не са популярни...

    Коментиран от #20, #23

  • 17 nikitoblend

    6 1 Отговор
    Я, Шмекера е взел да мисли по прагматично и да не пише само глупости. Иначе и да излезе Ванкелова Мазда търсенето няма да е голямо и това ги спира. Но спортно купе трябва да пуснат, даже скоро четох че с фейслифта на 6-цата се очаквало и купе версия.
  • 18 Shmeker

    0 7 Отговор
    ... и се ползва от NSU, след това Audi наименува моделите си в чест на NSU.

    Коментиран от #19, #27, #29

  • 19 Shmeker

    0 5 Отговор

    До коментар #18 от "Shmeker":

    @ stenly
  • 20 Shmeker

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "Име:":

    Хах не съм казал, че тия мазди са гадни за каране. Не са, говорех за друго... ама карай. Не съм против мазда, хонда, тойота, субару и т.н. имат си добри модели понякога през годините.

    Коментиран от #21

  • 21 Име:

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "Shmeker":

    Чешаш си езика (коментар 14)..... няма какво да коментираме. В България почти никой не се е докосвал до ванкелова мазда с изключение на rx-8. Имаше няколко rx7 FC (атмосферни по 160кс), виждал съм една сива Rx7 FD и няколко SA/FB модела.... Rx-8ците са повече...
    За мен Rx7 FD3S е определено в топ-5 от най-бързите японски автомобили правени някога. Перфектно балансирано леко шаси, 1050 - 1280кг, с 13b мотор с който може да се постигне много... Time attack машина директно от завода.

    Коментиран от #82

  • 22 някой

    7 2 Отговор
    Разговор между лицето Х и Шмекер, или "удоволствието от интелигентното общуване":
    - Как си днес, Шмекер?
    - Супер, гледах едно Ауди.
    - А.. А довечера какво да сготвим?
    - Всичко ям, както Ауди яде километрите!!!
    - Остави Ауди, кажи ми - религиозен ли си?
    - Да. Библията казва умни неща, също както Ауди прави яки коли.
    - Ееей, видя ли каква мацка мина по тротоара?
    - Да, супер беше! И тя беше с черна рокля, черна като колите на Ауди !!!
    И Шмекер, пак порови в Гугъл, да видиш малко повече за НСУ и Мазда. Или, викаш, те "понякога" има добри модели...е, не са като Ауди, легенда до легенда: А4, Б4, А3, А2, Ауди 90, 80, Ауди комби, Ауди некомби, Ауди бате !!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #24

  • 23 някой

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Име:":

    Как да даде мнение, като току-що, след поста ти, я написа в Гугъл и я видя за първи път.
    А сега ме извинете, отивам да си измия Аудито.
    И да се похваля - имам нови дънки, онова готиното синьо, Като на Ауди:)) И днес се запознах с една страаашна, беше с дълги крака и някакво яко Ауди
  • 24 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "някой":

  • 25 някой

    4 0 Отговор
    Да, Импреза.
    И модераторите, стига сте пускали статии за разнообразието от коли, всеки да си чете за всяка, на която е фен.

    Нека си говорим за АУДИ, без значение, че статията е на риболовна тема - нека вмъкнем АУДИ и приноса му в ловенето на шаран.
    АУДИ - да не повтарям!
    Пък после - тия скапани чужденци, "папагалска нация" ни наричат...не ги е срам, те какво знаят! За Ауди.

    Коментиран от #26

  • 26 талибан

    1 5 Отговор

    До коментар #25 от "някой":

    Стига си ръсил простотии бе,ако не друго човека пише поне факти, и дава някаква информация за автомобилите били те VW или ауди. А твойте последни три поста относно какво са?
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 ххх

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Shmeker":

    Преди 40 години VW бяха на дъното моето момче.Стига си писал глупости.От дъното ги извадиха парите на германската държава и италианците ,които им направиха Голф 1.Най продавания Голф до днес.

    Коментиран от #35

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 ВИП АМГ

    1 3 Отговор
    kolata veroiatno shte e dobra no niama shans pred nemskite grandove.
  • 31 SMYRT ZA AUDI

    3 2 Отговор
    NQMA PO-SKAPANA MARKA OT AUDI!!!BOKLUK NA BOKLUKA,S NI6TO NE PREVYZHOJDAT MNOGO DRUGI MARKI KOLI,A DAJE SA PO9LO6I V MNOGO,MNOGO OTNO6ENIQ! :))A 4ESTITO
  • 32 iБАШ МАЙСТОР

    2 3 Отговор
    До всички лаици:
    1) Мазда не е независима компания, а собственост на ФОРД... :(
    2) Ванкела е доказано ненадежеден двигател!!!
    3) Поради начина му на работа и консумацията на гориво Ванкел 1,3 се сравнява с 3,0 двигател... е кой съвремене 3 литров бензин не прави поне 250 конски сили???
    П.П. Основната разлика на ванкела е, че няма празен ход... нещо като двутактов

    Коментиран от #33, #38

  • 33 Julio

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "iБАШ МАЙСТОР":

    Мазда никога не е била собственост на Форд. Форд имаше дял в компанията (мисля че 30%) и се раздели с голямата та си част от него някъде 2009-2010 г по време на кризата в САЩ.

    Коментиран от #34

  • 34 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #33 от "Julio":

    Форд държаха доста % от Мазда, над 40 мисля и без малко да купят повечко, но се наложи да се откажат като дойде кризата. Продадоха си дяла мисля.
    Иначе 2.0 на Мазда 6 от предишното поколение си е мондеов мисля, а пък иначе форд го бяха взели от Пежо.

    Коментиран от #39, #56

  • 35 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "ххх":

    Кви италианци?!?!?! Джуджаро прави само стайлинга. Не знам кво си си въобразил. Но повечето немски коли са с италиански стил 70-те години, както и много други марки. И какво от това? Няма нищо лошо.
  • 36 mediator37

    3 0 Отговор
    От всички японци Мазда правят най-красиви коли. Поне за мен мазда 6 и мазда 3 седаните много ми харесват.
    Вероятно във ванкеловия ДВГ има хляб , след като 91г. на "24 часа Льо ман" маздата спечели с ванкел. Просто новите материали и няколко иновации могат да възкресят ванкела след някоя и друга година. Това че трите ръба на ексцентрика се изтриват бързо и дават живучест до 100хил. км. на ДВГ-то едва ли плаши инженерите.
  • 37 mediator37

    2 0 Отговор
    Сещам се преди време писаха за прототип на Ауди А1 - електричка, на която ДВГ-то за дотикване или , не си спомням точно, за дозареждане на батерията беше ванкел. И е логично след като ванкелът е с пъти по-лек и прост от ДВГ-то с цилиндри. Малкото тегло е предимство.
    Ако някой знае нещо за кпд-то на ванакела да снася, че немам данни.
  • 38 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "iБАШ МАЙСТОР":

    Невежа.. стара ти е информацията.. Мазда отдавна си откупи акциите и вече е автономна компания. Не повтаряй някакви заучени фрази, защото се излагаш.
    Относно надежността. Всичко зависи от това, как е гледана колата.
    Не случайно след победата през 91-ва на Льо Ман роторния двигател е забранен, защото е нечестно спрямо конкуренцията.

    Коментиран от #42

  • 39 Julio

    0 2 Отговор

    До коментар #34 от "Shmeker":

    Дизелите на старите поколения са фордови двигатели - това знам аз... Както и че предишната 2-ка е базирана на Фиеста...

    Коментиран от #41

  • 40 Дошo

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "триста итридесети":

    Той германеца няма капацитета да го разработва бе
  • 41 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "Julio":

    Имаше и 121, която си е фиеста с емблема на Мазда.
    Иначе за 2.2 дизел мотора на мазда не съм сигурен дали не си е техен
  • 42 Име:

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Проблема на Мазда с роторния двигател са вредните емисии и регулациите!
    Роторния двигател харчи малко повече за ежедневно каране, но е доказано че в състезателни условия е доста по-икономичен от буталните. Като добавим и по-ниското тегло и високи обороти - ето ти го предимството в Льо Ман...
    Ненадежден ли? При ванкела няма да срещнеш същите проблеми както при буталните мотори, защото има много по-малко части за износване. Проблемни са свързани с износване на 3те оплътнения на ротора, от който следва загуба на компресия. Много хора карат до над 100 хил км без да се прави ремонт, а някои и над 200к. (гаранцията на мотора е до 100 хиляди). Ненадежден е силно казано, просто подръжката му е по-различна...

    Коментиран от #43

  • 43 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Име:":

    За надежден е надежден, докато е здрав- точно това казах- няма голям пробег. Просто трябва да се разглобява и да се сменяват тия уплътнения, докато при буталните мотори се сменят сегменти, които при правилна подборка на материалите издържат доста повече..

    Коментиран от #44

  • 44 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "Shmeker":

    Това за мен не означава че двигателя е лош. Аз не бих имал нищо против да дори сменям двигател на всеки 100к. Просто удоволствието от роторния мотор е огромно...

    Коментиран от #45

  • 45 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "Име:":

    Е, да стига да го купиш от магазина. Но има едно голямо НО!
    Освен това 250 коня вече са много малко. То за 10 000 лв. може да си вземеш нещо доста добро с повече коне и за още 2000 лв. да ги направиш 400

    Коментиран от #46

  • 46 Име:

    4 1 Отговор

    До коментар #45 от "Shmeker":

    Малко са ти 250кс?????????? Твоята кола колко коня е??????? От кога станахте всички супер добрите карачи бе? 99% от населението не може да кара 100кс. кола на максимума на възможностите й, но 250кс били малко..... ХАХАХАХ
  • 47 Shmeker

    0 4 Отговор
    Ами в момента бмв-то ми е 231 коня - Е39 530i

    Коментиран от #48

  • 48 Име:

    3 1 Отговор

    До коментар #47 от "Shmeker":

    Чакай сега ти нали имаше 3 аудита? B5ца и 80тка и служебна някфа???

    Коментиран от #54

  • 49 Shmeker

    0 2 Отговор
    Освен Аудитата имам и бус VW, преди имах E39 520i, продадох го и си взех 530i миналата седмица

    Коментиран от #50

  • 50 onq s konq

    0 4 Отговор

    До коментар #49 от "Shmeker":

    Не е трябвало да вэемаш тежка 5-ца .Моето е 3-ка 2004г.-204 коня диэел със эадно предаване-ръчка.1580кг по каталог и го карам максимум с половен реэервоар гориво.Като му дам ряэ на 2-ра ,че и на трета върти эадните гуми като бясно-нищо че са съвсем нови 245/40/17!

    Коментиран от #51

  • 51 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #50 от "onq s konq":

    Тройките са ми малки. Все пак имам и деца.. Но иначе си прав, сигурно ще я покарам година-две и ще я продам по-скъпо отколкото я взех, че ми падна евтино а е доста запазена, гледана, малко карана и т.н. Освен това бензиновите мотори на БМВ са си по-непретенциозни от дизелите им, освен това вече имам 1.9 ТДИ, който си е един от най-добрите и здрави и не ми се занимава с дизели с комън-рейл и разни глупости

    Коментиран от #52

  • 52 onq s konq

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Shmeker":

    Грешиш эа двигатела,эащото я купих само эаради него-6цилиндъра,с верига,желеэен е.Но 4 нови гуми/Континентал/,съединител,демпферна шайба,прадни дискове с накладки,всички масла,филтри и тампони,кора под предно стъкло,машинка эа преден ляв проэорец...плюс труд=4-5 хил. отгоре:)Но пък как не ги усеща 245км/ч!...а ми харчи 6.7л иэвън града с бясно каране.
  • 53 Име:

    5 0 Отговор
    Алоооо OFF TOPIC момчетата с БМВ-тата и Аудитата! Защо не си направите 1 раздел дето да се коментират само немски автомобили и да не натрапвате по всяка тема!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 54 някой

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "Име:":

    Не, бе човек... Първо имаше три негови коли, плюс една служебна, която карал някъде; После имаше Ауди, после 2 Аудита и служебни - после дирите ми се губят, до момента, когато установявам, че има и цяло ято БМВ-та. С болка съм длъжен да констатирам, за съжаление, че явно в нашата България, е пълно с психично нестабилни хора (да не употребяваме медицинския термин).
    БМВ то на ватара му е лоша поличба, мен... предвкусвам шизоиден синдром :(

    Коментиран от #73

  • 55 смях

    5 0 Отговор
    Я се застреляй със тоя дизелов варел, който "имаш" бе ! Давал му "ряз" на втора ... хахаха :D ... 245 ще дигнеш, ама за около 10-15мин, и до тогава точно 6,7 масло разход ще ти даде :D Бясното ти каране, най-вероятно е да изпреварваш каруците между селата без мигач ! Със тоя комин дето караш, дори трябва сам да си забраниш да четеш подобни статии ! А другия 5ца 30ка кара спортист .... то това ако не го засилиш от Витоша, 5та няма нужда да превключваш ! Остава само газ да му сложиш, и един бастун отзад при "децата" да оставиш да ти помага да ходиш, че явно си на 60+ да го мислиш за бърз тоя фургон ! А тая 520ка дето си имал, дано да е била на газ наистина, защото нямаш оправдание да хабиш толкова ценен ресурс като бензина. Вие двамата нямате дори и бегла представа, какво е това за което се говори в статията явно. Ако някога се качите в Rx-7ца дори и стокова, ще разправяте и на внуците си ! Сега ви искам ТИХИ !
  • 56 някой

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Shmeker":

    "мисля", "мисля" - извини ме, мили приятелю, но искаше да кажеш "в Уйики прочетох" ;)
    А аз мисля, че Форд никога не са притежавали Мазда мисля, мисля също така, че е обратното мисля - бензиновото Мондео, старото е с директен маздов двигател, известен колко е готин, мисля, че сухите четива не правят специалиста мисля, пък и все си мисля, че използваното време "държаха", "Хитлер каза", са присъщи са очевидци на събитията... ако изобщо са вярно описани, мисля.
    И мисля, че коментара преди мен, че RX7 e по-голяма легенда от сите "мерници" и "баварци" зети нАкуп, е... напълно вярно.
    Но да не бунтуваме раята: по-длибоко от Пасат нема!

    Коментиран от #67

  • 57 Име:

    0 0 Отговор
  • 58 Име:

    0 0 Отговор
  • 59 Име:

    0 0 Отговор
  • 60 Име:

    1 0 Отговор
    Хем бърза хем и с неостаряващ дизайн!!!

    Коментиран от #66

  • 61 камбиза

    0 1 Отговор
    sapunerkq
  • 62 Mazdaboy

    1 0 Отговор
    Шмекер,смешнико неземен...чети внимателно.Аз имам дърта 323-ка,98година модел и за пробег от 88000 км навъртяни за една година съм сменил едно каре...тъй че тия Ваг,Маг, мерници и беемвенца...на скрапа
  • 63 Japoneze

    2 0 Отговор
    Почетох коментарите, да- Мазда все още привлича внимание и буди духовете,каква марка само!Избрал съм си един турбо кит(турбината е с водно охлаждане) от Щатите - от 1.8 MZR 120hp съвсем лесно се вадят до 280 кс.На 265 кончета има гаранция 3год и 50000 мили.Цената е прилична, има си всичко в комплекта за готов монтаж. ЕКУто идва програмирано-но ще го донагласим тука на Дайно.После ще я пробвам срещу тия с БМВтата и Аудитата дето се интересуват от Мазда.Колата е нова 6-ца.
  • 64 Stoyan

    0 1 Отговор
    Я не обиждайте фордовете.

    @Mazdaboy
    Каре на VAG се сменя след 500к км. ...

    Коментиран от #68

  • 65 Нен Нен

    0 0 Отговор
    Можеш ли да ми кажеш откъде си го избрал този кит, и дали имат за RX7 FC 181 коня , че ми падна една такава, на прекрасна цена и перфектно състояние, май скоро ще я взимам и като се знам какъв съм, след 5 000км ще искам повече мощ .
  • 66 Нен Нен

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Име:":

    Разбираш ли от анти-лаг системи, че както писах в долния коментар, май ще взимам една FC Mazda и много ми се иска да и сложа анти-лаг система, но не разбирам каква турбина и каква изпускателна система ми трябва за да издържи на анти-лаг и в България правят ли някъде такива ?

    Коментиран от #69

  • 67 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "някой":

    Ако бях чел нямаше да пиша "мисля". Просто карах по спомен, а и за кво да чета след като следя събитията от 18-20 години?
  • 68 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #64 от "Stoyan":

    Да прав си. Освен ако не е било карано със скъсан маншон 1 година - тогава заминават за по-малко, но това важи за всички карета :D
  • 69 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "Нен Нен":

    Не мисля че имаш нужда от анти лаг... иначе нямам представа в България кой би могъл да ти помогне. Анти лага е скъпо удоволствие! Пък и влие зле на почти всичко, не само на изпускателната система. Анти лага яде турбини за закуска, дори и да ползваш супер здрава керамична турбина. Освен това можеш да гръмнеш колектора или да счупиш клапън. Ако целиш по-добър респонс, то по-добре търси по-малко турбо или защо не и twin scroll турбо. Предполагам ще я правиш single turbo, не twin turbo? Има вариант атмосферна 3 роторна. Виж това как звучи:
    https://www.youtube.com/watch?v=TrBxMEoQyKw
    470кс атмосферни на 1050кг (3 ротор от eunos cosmo) но е труден за намиране!
    Я разкажи за FC-то, че са ми много любими!
  • 70 onq s konq

    0 2 Отговор
    Вместо да вкарвате едни пари в преобраэуване на маломощна кола в по-мощна,най-добре си купете по як модел.Щях дя слагам чип на БМВ-то и да го правя от 204 на 240 коня,но като прочетох как това ще вдигни оборотите на турбото с около 30-40% и ще го прецака скоропостижно/а ново струва 2-3 хил./,как буталото вече е преминало горна мъртва точка,но турбото рлодължава да нагнетява гориво по челото му и се обраэува горящ нагар 1000 градуса...Естествено че имаше пламенни отэиви че авторът на статията говори глупости и при тях няма такова нещо,но той се аргументира с думите,че ако е така,эначи не настъпват педалаи не полэват "екстрата",което пък автоматично иэключва необходимостта от чип!
  • 71 Нен Нен

    1 1 Отговор
    Целя по-добър респонс и искам в началото поне да е single turbo, а на по-късен етап (след около година) да добавя и втора турбина, явно ще е twin scroll турбо, струва ми се много заиграване да я направя 3 роторна, пък в момента сериозно се занимавам с една друга японка и ще ми остане време да модифицирам Маздичката след около 3-4 месеца .

    Коментиран от #72

  • 72 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Нен Нен":

    В такъв случаи Twin scroll турбина ти е най-добрия вариант. Rx7 и без това има 2 изпускателни колектора - тъкмо за 2та скрола.. И по този начин ще намалиш значително лага..

    Коментиран от #76

  • 73 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "някой":

    4 коли са ми общо + служебна в момента
    Две аудита, един бус VW и баварката 530i Touring с въздушно окачване на задния мост.
  • 74

    1 0 Отговор
    У Перник карат с винкелов двигател

    Коментиран от #75

  • 75 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #74 от " ":

    Буахахахаа
  • 76 Нен Нен

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Име:":

    Нямам търпение да започна работата по нея, много ти благодаря за обясненията които ми даде .

    Коментиран от #77

  • 77 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Нен Нен":

    Радвам се че съм бил от полза. Успех и безпроблемно!
    Дръж ни в течение какво става с нея, може би тема в мазда форума.
  • 78 Нен Нен

    1 1 Отговор
    Ще държа в течение всеки, който е заинтересован, но най-вероятно ще е в някакъв ирландски или британски форум, защото все по-малко се задържам в България . Доставката на черната Маздичка малко ще се забави, но сега са я изпратили и ще ме чака на лондонското пристанище малко след нова година .

    Коментиран от #79

  • 79 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #78 от "Нен Нен":

    Колко струва ремонта на двата ротора?
  • 80 Нен Нен

    1 0 Отговор
    Не знам колко би струвал, аз в момента те-първа прохождам в сферата на този тип двигатели, не разбирам почти нищо от тези двигатели :D . Никога не съм се интересувал от роторни двигатели, само в последните няколко месеца ме обзе идеята за автомобил с ниско тегло и компактен двигател и изскочи офертата за тази RX7 и реших, че не трябва да я пропусна . А за работата по нея си имам един стар приятел който в момента притежава две от по-старите RX7 (FB) и главно той ще ми дава наставления .
  • 81 Shmeker

    0 2 Отговор
    Успех:-)
  • 82 330и

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Име:":

    ехехехехеххехехеххехеехехеххехех
    хахахаххахаххахахахахахахаххахаха
    пак се прави на разбирател
    ехехехехехеххехехехехехехехехехехехех
    че и англииски думички пише, хехехехехе
    виждал си меки круши
    тиме атак - ехехехехеххехе
    че и забележки в @12прави,
    а за faceattack чувал ли си хаххахахахахахах