Снетият от производство през юни 2012 г. RX-8 ще бъде последната Mazda с роторен двигател, обяви официално шефът на компанията Масамичи Когаи пред Automotive News. Японската марка възнамерява да съсредоточи усилията си върху развитието и подобряванвето на технологията SkyActiv, с което екзотичният, но проблемен мотор на Феликс Ванкел остава в историята.
Според Когаи в момента гамата на Mazda е "раздута почти до максимум" и ръководството не вижда смисъл в разработката на нови модели, въпреки че роторните автомобили са "визитна картичка" на марката. Разработката на евентуален наследник на RX-8 щяла да отнеме ресурси, които биха могли да се впрегнат за по-конвенционални автомобили.
В Mazda изгубили интерес към скъп спортен модел, който се продава в ограничен тираж и носи ниска печалба. Вместо това смятали да инвестират в масова продукция като второто поколение на технологията SkyActiv, което се очаква през 2020 г. Дотогава всички модели на производителя трябвало да започнат да харчат 30% по-малко гориво.
По неофициални данни Mazda все пак няма да се откаже напълно от роторния двигател. По случай 50-годишнината на първия сериен модел с Ванкелов мотор Cosmo Sport 110S ще бъде разработен прототип, който теоретично може да стигне до конвейера. Това обаче надали ще се случи преди 2020 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
10:22 11.11.2014
2 триста итридесети
Коментиран от #3, #5, #40
10:43 11.11.2014
3 Стоян Стоянов
До коментар #2 от "триста итридесети":
E да де, ама от Мазда до последно се опитваха. Както и да, мисла, че Shmeker е прав: не беше лошо все пак да оставят ванкела като опция за избор.11:03 11.11.2014
4 Julio
11:20 11.11.2014
5 ванкелчо
До коментар #2 от "триста итридесети":
За съжаление ванкеловия двигател носи само проблеми.Още не могат да се справят с технологията и да я направят надеждна.Но предимството е огромно 1300куб.см = 250к.с.Коментиран от #6, #7, #9
11:34 11.11.2014
6 Shmeker
До коментар #5 от "ванкелчо":
Какво ти пука за кубатурата???По-скоро трябва да се каже, че е ефективен и може да се направи икономичен такъв.
11:41 11.11.2014
7 Shmeker
До коментар #5 от "ванкелчо":
Между другото NSU фалира точно заради Ванкел. Сега от NSU е останало само названието ТТ при аудитата и леко подобната форма на седаните на Ауди, с малкото триъгълно прозорче отзад подобно на NSU Ro80, както и добрата изработка на купетата на аудитатаКоментиран от #15
11:43 11.11.2014
8 Име:
Коментиран от #14
11:48 11.11.2014
9 Shmeker
До коментар #5 от "ванкелчо":
А и още нещо - когато AUDI /VW/ купуват NSU получават почти готовия NSU K70, на базата на който VW правят ГОЛФ. До този момента всички VW-та са с заден мотор и боксер, както поршетата - това е била концепцията на Д-р Фердинанд Порше, той е харесвал коли със заден мотор.Коментиран от #10
12:12 11.11.2014
10 Име:
До коментар #9 от "Shmeker":
Стига си ни занимавал с тия бе!!! НЕ НИ ИНТЕРЕСУВАТ ВАГ в тая тема! То и лада са имали с роторен мотор ама за нищо не става. Единствените, които успяват да продават автомобили с роторни двигатели няколко поредни генерации през годините са МАЗДА!Коментиран от #11, #13
12:26 11.11.2014
11 талибан
До коментар #10 от "Име:":
недей се ежи бе, човека си пише савсем нормално.Коментиран от #12
12:43 11.11.2014
12 Име:
До коментар #11 от "талибан":
Да бе нормално си пише, но все пак на всяка манджа ВАГ слага. И без това половината статий са за БМВ и Ауди, айде сега да коментираме едни и същи неща и в тая тема!12:48 11.11.2014
13 Shmeker
До коментар #10 от "Име:":
Що? Там накъдето отиват Мазда, VAG са минали преди 40 годиниКоментиран от #28
12:53 11.11.2014
14 Shmeker
До коментар #8 от "Име:":
Абе кво значи ФЕНОВЕ НА МАЗДА, колко са и колко са на RX-7?Не са много и за това Мазда спира производството на RX-7. Не знам що се занимават с тия ванкели, това не е сериозен мотор защото не издържа на пробег. Трябва да го направят с някакви скъпи материали ако има такива и ще стане още по-непродаваем.
Единственото нещо, което държи маздата на пазара в момента е добрата Мазда 6, наистина е нещо много добро. Но не я рекламират достатъчно - т.е. на ниво маркетинг Мазда и повечето японци са зле в момента. Зле са и за това гледат на по-прагматични неща според развитието на пазарното търсене - т.е. спират "изгъзиците", респективно Ванкел.
Останалите им проблеми всички ги знаем - кофти дизайн (мазда си има добър дизайн и това я крепи), кофти антикорозионни покрития (тва го имат все още като проблем поне при предишното поколение мазди), липса на дизелови мотори (Мазда имат само 2.2 който става, поне при предишното поколение 2.0 не става, сега не знам какво имат като по-малък дизел) и кофти изработка на табло, кекави и/или неудобни седалки, скъпи части и т.н.
При Субару и Митсубиши като проблеми има още, че са част от огромни корпорации, които имат много разнообразни бизнеси и колите не хранят фирмата дето се казва.
Коментиран от #16
13:30 11.11.2014
15 stenly
До коментар #7 от "Shmeker":
Названието ТТ при Ауди приятелю идва от Isle of Man "Tourist Trophy"13:59 11.11.2014
16 Име:
До коментар #14 от "Shmeker":
Благодаря ти че ми изясни автомобилната индустрия. Пожелавам ти някой ден да имаш късмета да видиш или покараш мазда rx-7 и после ще пееш друга песен. Уви в БГ и като цяло в Европа не са популярни...Коментиран от #20, #23
14:22 11.11.2014
17 nikitoblend
14:24 11.11.2014
18 Shmeker
Коментиран от #19, #27, #29
14:35 11.11.2014
19 Shmeker
До коментар #18 от "Shmeker":
@ stenly14:35 11.11.2014
20 Shmeker
До коментар #16 от "Име:":
Хах не съм казал, че тия мазди са гадни за каране. Не са, говорех за друго... ама карай. Не съм против мазда, хонда, тойота, субару и т.н. имат си добри модели понякога през годините.Коментиран от #21
16:24 11.11.2014
21 Име:
До коментар #20 от "Shmeker":
Чешаш си езика (коментар 14)..... няма какво да коментираме. В България почти никой не се е докосвал до ванкелова мазда с изключение на rx-8. Имаше няколко rx7 FC (атмосферни по 160кс), виждал съм една сива Rx7 FD и няколко SA/FB модела.... Rx-8ците са повече...За мен Rx7 FD3S е определено в топ-5 от най-бързите японски автомобили правени някога. Перфектно балансирано леко шаси, 1050 - 1280кг, с 13b мотор с който може да се постигне много... Time attack машина директно от завода.
Коментиран от #82
17:56 11.11.2014
22 някой
- Как си днес, Шмекер?
- Супер, гледах едно Ауди.
- А.. А довечера какво да сготвим?
- Всичко ям, както Ауди яде километрите!!!
- Остави Ауди, кажи ми - религиозен ли си?
- Да. Библията казва умни неща, също както Ауди прави яки коли.
- Ееей, видя ли каква мацка мина по тротоара?
- Да, супер беше! И тя беше с черна рокля, черна като колите на Ауди !!!
И Шмекер, пак порови в Гугъл, да видиш малко повече за НСУ и Мазда. Или, викаш, те "понякога" има добри модели...е, не са като Ауди, легенда до легенда: А4, Б4, А3, А2, Ауди 90, 80, Ауди комби, Ауди некомби, Ауди бате !!!!!!!!!!!!!
Коментиран от #24
18:16 11.11.2014
23 някой
До коментар #16 от "Име:":
Как да даде мнение, като току-що, след поста ти, я написа в Гугъл и я видя за първи път.А сега ме извинете, отивам да си измия Аудито.
И да се похваля - имам нови дънки, онова готиното синьо, Като на Ауди:)) И днес се запознах с една страаашна, беше с дълги крака и някакво яко Ауди
18:19 11.11.2014
24 Име:
До коментар #22 от "някой":
18:23 11.11.2014
25 някой
И модераторите, стига сте пускали статии за разнообразието от коли, всеки да си чете за всяка, на която е фен.
Нека си говорим за АУДИ, без значение, че статията е на риболовна тема - нека вмъкнем АУДИ и приноса му в ловенето на шаран.
АУДИ - да не повтарям!
Пък после - тия скапани чужденци, "папагалска нация" ни наричат...не ги е срам, те какво знаят! За Ауди.
Коментиран от #26
18:27 11.11.2014
26 талибан
До коментар #25 от "някой":
Стига си ръсил простотии бе,ако не друго човека пише поне факти, и дава някаква информация за автомобилите били те VW или ауди. А твойте последни три поста относно какво са?19:02 11.11.2014
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 ххх
До коментар #13 от "Shmeker":
Преди 40 години VW бяха на дъното моето момче.Стига си писал глупости.От дъното ги извадиха парите на германската държава и италианците ,които им направиха Голф 1.Най продавания Голф до днес.Коментиран от #35
21:09 11.11.2014
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ВИП АМГ
22:21 11.11.2014
31 SMYRT ZA AUDI
09:10 12.11.2014
32 iБАШ МАЙСТОР
1) Мазда не е независима компания, а собственост на ФОРД... :(
2) Ванкела е доказано ненадежеден двигател!!!
3) Поради начина му на работа и консумацията на гориво Ванкел 1,3 се сравнява с 3,0 двигател... е кой съвремене 3 литров бензин не прави поне 250 конски сили???
П.П. Основната разлика на ванкела е, че няма празен ход... нещо като двутактов
Коментиран от #33, #38
09:12 12.11.2014
33 Julio
До коментар #32 от "iБАШ МАЙСТОР":
Мазда никога не е била собственост на Форд. Форд имаше дял в компанията (мисля че 30%) и се раздели с голямата та си част от него някъде 2009-2010 г по време на кризата в САЩ.Коментиран от #34
09:56 12.11.2014
34 Shmeker
До коментар #33 от "Julio":
Форд държаха доста % от Мазда, над 40 мисля и без малко да купят повечко, но се наложи да се откажат като дойде кризата. Продадоха си дяла мисля.Иначе 2.0 на Мазда 6 от предишното поколение си е мондеов мисля, а пък иначе форд го бяха взели от Пежо.
Коментиран от #39, #56
10:03 12.11.2014
35 Shmeker
До коментар #28 от "ххх":
Кви италианци?!?!?! Джуджаро прави само стайлинга. Не знам кво си си въобразил. Но повечето немски коли са с италиански стил 70-те години, както и много други марки. И какво от това? Няма нищо лошо.10:06 12.11.2014
36 mediator37
Вероятно във ванкеловия ДВГ има хляб , след като 91г. на "24 часа Льо ман" маздата спечели с ванкел. Просто новите материали и няколко иновации могат да възкресят ванкела след някоя и друга година. Това че трите ръба на ексцентрика се изтриват бързо и дават живучест до 100хил. км. на ДВГ-то едва ли плаши инженерите.
10:08 12.11.2014
37 mediator37
Ако някой знае нещо за кпд-то на ванакела да снася, че немам данни.
10:20 12.11.2014
38 Гост
До коментар #32 от "iБАШ МАЙСТОР":
Невежа.. стара ти е информацията.. Мазда отдавна си откупи акциите и вече е автономна компания. Не повтаряй някакви заучени фрази, защото се излагаш.Относно надежността. Всичко зависи от това, как е гледана колата.
Не случайно след победата през 91-ва на Льо Ман роторния двигател е забранен, защото е нечестно спрямо конкуренцията.
Коментиран от #42
11:40 12.11.2014
39 Julio
До коментар #34 от "Shmeker":
Дизелите на старите поколения са фордови двигатели - това знам аз... Както и че предишната 2-ка е базирана на Фиеста...Коментиран от #41
11:46 12.11.2014
40 Дошo
До коментар #2 от "триста итридесети":
Той германеца няма капацитета да го разработва бе12:02 12.11.2014
41 Shmeker
До коментар #39 от "Julio":
Имаше и 121, която си е фиеста с емблема на Мазда.Иначе за 2.2 дизел мотора на мазда не съм сигурен дали не си е техен
12:17 12.11.2014
42 Име:
До коментар #38 от "Гост":
Проблема на Мазда с роторния двигател са вредните емисии и регулациите!Роторния двигател харчи малко повече за ежедневно каране, но е доказано че в състезателни условия е доста по-икономичен от буталните. Като добавим и по-ниското тегло и високи обороти - ето ти го предимството в Льо Ман...
Ненадежден ли? При ванкела няма да срещнеш същите проблеми както при буталните мотори, защото има много по-малко части за износване. Проблемни са свързани с износване на 3те оплътнения на ротора, от който следва загуба на компресия. Много хора карат до над 100 хил км без да се прави ремонт, а някои и над 200к. (гаранцията на мотора е до 100 хиляди). Ненадежден е силно казано, просто подръжката му е по-различна...
Коментиран от #43
12:23 12.11.2014
43 Shmeker
До коментар #42 от "Име:":
За надежден е надежден, докато е здрав- точно това казах- няма голям пробег. Просто трябва да се разглобява и да се сменяват тия уплътнения, докато при буталните мотори се сменят сегменти, които при правилна подборка на материалите издържат доста повече..Коментиран от #44
12:40 12.11.2014
44 Име:
До коментар #43 от "Shmeker":
Това за мен не означава че двигателя е лош. Аз не бих имал нищо против да дори сменям двигател на всеки 100к. Просто удоволствието от роторния мотор е огромно...Коментиран от #45
12:44 12.11.2014
45 Shmeker
До коментар #44 от "Име:":
Е, да стига да го купиш от магазина. Но има едно голямо НО!Освен това 250 коня вече са много малко. То за 10 000 лв. може да си вземеш нещо доста добро с повече коне и за още 2000 лв. да ги направиш 400
Коментиран от #46
13:34 12.11.2014
46 Име:
До коментар #45 от "Shmeker":
Малко са ти 250кс?????????? Твоята кола колко коня е??????? От кога станахте всички супер добрите карачи бе? 99% от населението не може да кара 100кс. кола на максимума на възможностите й, но 250кс били малко..... ХАХАХАХ14:00 12.11.2014
47 Shmeker
Коментиран от #48
14:59 12.11.2014
48 Име:
До коментар #47 от "Shmeker":
Чакай сега ти нали имаше 3 аудита? B5ца и 80тка и служебна някфа???Коментиран от #54
15:04 12.11.2014
49 Shmeker
Коментиран от #50
15:14 12.11.2014
50 onq s konq
До коментар #49 от "Shmeker":
Не е трябвало да вэемаш тежка 5-ца .Моето е 3-ка 2004г.-204 коня диэел със эадно предаване-ръчка.1580кг по каталог и го карам максимум с половен реэервоар гориво.Като му дам ряэ на 2-ра ,че и на трета върти эадните гуми като бясно-нищо че са съвсем нови 245/40/17!Коментиран от #51
15:26 12.11.2014
51 Shmeker
До коментар #50 от "onq s konq":
Тройките са ми малки. Все пак имам и деца.. Но иначе си прав, сигурно ще я покарам година-две и ще я продам по-скъпо отколкото я взех, че ми падна евтино а е доста запазена, гледана, малко карана и т.н. Освен това бензиновите мотори на БМВ са си по-непретенциозни от дизелите им, освен това вече имам 1.9 ТДИ, който си е един от най-добрите и здрави и не ми се занимава с дизели с комън-рейл и разни глупостиКоментиран от #52
15:45 12.11.2014
52 onq s konq
До коментар #51 от "Shmeker":
Грешиш эа двигатела,эащото я купих само эаради него-6цилиндъра,с верига,желеэен е.Но 4 нови гуми/Континентал/,съединител,демпферна шайба,прадни дискове с накладки,всички масла,филтри и тампони,кора под предно стъкло,машинка эа преден ляв проэорец...плюс труд=4-5 хил. отгоре:)Но пък как не ги усеща 245км/ч!...а ми харчи 6.7л иэвън града с бясно каране.16:07 12.11.2014
53 Име:
17:14 12.11.2014
54 някой
До коментар #48 от "Име:":
Не, бе човек... Първо имаше три негови коли, плюс една служебна, която карал някъде; После имаше Ауди, после 2 Аудита и служебни - после дирите ми се губят, до момента, когато установявам, че има и цяло ято БМВ-та. С болка съм длъжен да констатирам, за съжаление, че явно в нашата България, е пълно с психично нестабилни хора (да не употребяваме медицинския термин).БМВ то на ватара му е лоша поличба, мен... предвкусвам шизоиден синдром :(
Коментиран от #73
17:15 12.11.2014
55 смях
18:50 12.11.2014
56 някой
До коментар #34 от "Shmeker":
"мисля", "мисля" - извини ме, мили приятелю, но искаше да кажеш "в Уйики прочетох" ;)А аз мисля, че Форд никога не са притежавали Мазда мисля, мисля също така, че е обратното мисля - бензиновото Мондео, старото е с директен маздов двигател, известен колко е готин, мисля, че сухите четива не правят специалиста мисля, пък и все си мисля, че използваното време "държаха", "Хитлер каза", са присъщи са очевидци на събитията... ако изобщо са вярно описани, мисля.
И мисля, че коментара преди мен, че RX7 e по-голяма легенда от сите "мерници" и "баварци" зети нАкуп, е... напълно вярно.
Но да не бунтуваме раята: по-длибоко от Пасат нема!
Коментиран от #67
19:12 12.11.2014
57 Име:
19:46 12.11.2014
58 Име:
19:50 12.11.2014
59 Име:
19:50 12.11.2014
60 Име:
Коментиран от #66
19:51 12.11.2014
61 камбиза
21:09 12.11.2014
62 Mazdaboy
23:01 12.11.2014
63 Japoneze
02:56 13.11.2014
64 Stoyan
@Mazdaboy
Каре на VAG се сменя след 500к км. ...
Коментиран от #68
03:20 13.11.2014
65 Нен Нен
06:44 13.11.2014
66 Нен Нен
До коментар #60 от "Име:":
Разбираш ли от анти-лаг системи, че както писах в долния коментар, май ще взимам една FC Mazda и много ми се иска да и сложа анти-лаг система, но не разбирам каква турбина и каква изпускателна система ми трябва за да издържи на анти-лаг и в България правят ли някъде такива ?Коментиран от #69
06:47 13.11.2014
67 Shmeker
До коментар #56 от "някой":
Ако бях чел нямаше да пиша "мисля". Просто карах по спомен, а и за кво да чета след като следя събитията от 18-20 години?07:06 13.11.2014
68 Shmeker
До коментар #64 от "Stoyan":
Да прав си. Освен ако не е било карано със скъсан маншон 1 година - тогава заминават за по-малко, но това важи за всички карета :D07:08 13.11.2014
69 Име:
До коментар #66 от "Нен Нен":
Не мисля че имаш нужда от анти лаг... иначе нямам представа в България кой би могъл да ти помогне. Анти лага е скъпо удоволствие! Пък и влие зле на почти всичко, не само на изпускателната система. Анти лага яде турбини за закуска, дори и да ползваш супер здрава керамична турбина. Освен това можеш да гръмнеш колектора или да счупиш клапън. Ако целиш по-добър респонс, то по-добре търси по-малко турбо или защо не и twin scroll турбо. Предполагам ще я правиш single turbo, не twin turbo? Има вариант атмосферна 3 роторна. Виж това как звучи:https://www.youtube.com/watch?v=TrBxMEoQyKw
470кс атмосферни на 1050кг (3 ротор от eunos cosmo) но е труден за намиране!
Я разкажи за FC-то, че са ми много любими!
08:20 13.11.2014
70 onq s konq
12:04 13.11.2014
71 Нен Нен
Коментиран от #72
15:07 13.11.2014
72 Име:
До коментар #71 от "Нен Нен":
В такъв случаи Twin scroll турбина ти е най-добрия вариант. Rx7 и без това има 2 изпускателни колектора - тъкмо за 2та скрола.. И по този начин ще намалиш значително лага..Коментиран от #76
15:33 13.11.2014
73 Shmeker
До коментар #54 от "някой":
4 коли са ми общо + служебна в моментаДве аудита, един бус VW и баварката 530i Touring с въздушно окачване на задния мост.
08:47 14.11.2014
74
Коментиран от #75
09:44 14.11.2014
75 Shmeker
До коментар #74 от " ":
Буахахахаа11:34 14.11.2014
76 Нен Нен
До коментар #72 от "Име:":
Нямам търпение да започна работата по нея, много ти благодаря за обясненията които ми даде .Коментиран от #77
05:47 15.11.2014
77 Име:
До коментар #76 от "Нен Нен":
Радвам се че съм бил от полза. Успех и безпроблемно!Дръж ни в течение какво става с нея, може би тема в мазда форума.
12:12 15.11.2014
78 Нен Нен
Коментиран от #79
04:48 16.11.2014
79 Shmeker
До коментар #78 от "Нен Нен":
Колко струва ремонта на двата ротора?10:28 16.11.2014
80 Нен Нен
15:44 16.11.2014
81 Shmeker
19:46 16.11.2014
82 330и
До коментар #21 от "Име:":
ехехехехеххехехеххехеехехеххехеххахахаххахаххахахахахахахаххахаха
пак се прави на разбирател
ехехехехехеххехехехехехехехехехехехех
че и англииски думички пише, хехехехехе
виждал си меки круши
тиме атак - ехехехехеххехе
че и забележки в @12прави,
а за faceattack чувал ли си хаххахахахахахах
09:02 18.11.2014