Инженерите на Mazda разработват хибридна силова установка на базата на изцяло нов роторен двигател. Първите експерименти показват, че агрегатът с работно име XEV покрива дори най-строгите екологични стандарти, които досега бяха най-големият душманин на Ванкеловите мотори.
Конструкцията на бъдещата Mazda с комбинирано задвижване, на която ще се монтира роторният двигател, наподобява до голяма степен устройството на Toyota Prius. Платформата ѝ е достатъчно гъвкава и може да се използва както за "меки" хибриди, така и за чисти електромобили с удължител на пробега, за чиято роля XEV е идеален с компактните си размери и пригодността за интегриране с електромотор и генератор.
Японците не пестят суперлативи за новия си Ванкелов двигател, но не са никак словоохотливи по въпроса кога ще започне монтирането му на серийни автомобили. Спектърът му на приложение бил изключително широк, а характеристиките му можели да се променят "в движение", така че да се адаптира лесно към конкретните изисквания на всеки пазар без да се влагат допълнителни средства за модификации.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Механикът
Коментиран от #5
15:13 13.03.2019
2 anti vag
Коментиран от #6, #9
15:33 13.03.2019
3 Електрошок
16:06 13.03.2019
4 реалиста
16:31 13.03.2019
5 гост
До коментар #1 от "Механикът":
Само че той не се издига от прахта, а от локва масло.16:54 13.03.2019
6 Random
До коментар #2 от "anti vag":
Немците правят най-добрите коли, японците най-здравите, британците най-чупливите, руснаците най-издръжливите.Коментиран от #13
20:35 13.03.2019
7 Аха ДА ДАНОБСА УСПЕЛИ
Двигателят умираше на 20,000 км.
03:36 14.03.2019
8 Bubbles
13:51 14.03.2019
9 много си прост Саше
До коментар #2 от "anti vag":
А ти, ако беше чел нещо повече от жълти вестници, щеше да знаеш, че Ванкел е германски инженер.10:02 15.03.2019
10 Именно
NASA сложиха на обикновена кола стирлинг двигател и доказаха, че е по-икономичен без да е по-тежък (даже е с по-просто устройство) и че може да докарва необходимата мощност още 1986 (потърсете "NASA Automotive Stirling Engine" в google).
Но ако се комбинира с ел.мотор в хибрид може да се направи дооста по-мощна кола отколкото само със Стирлинг двигател (и да реши проблема с пробега и бавното зареждане на електричките). А хибридна ел.кола няма нужда да влачи 3 тона батерии като теслите
10:52 15.03.2019
11 Запомнил
13:09 15.03.2019
12 Голям Слон
15:53 15.03.2019
13 НАТО ВЕЦ
До коментар #6 от "Random":
А истинските ги правят италианците ;)20:35 16.03.2019