Най-мощният баварски автомобил с комбинирано задвижване носи името Power eDrive и разполага с три мотора с 500 кВт (680 к.с.). BMW представи прототип на силовата установка, монтиран на хечбека 5er GT, но се предполага, че тя ще стане основен коз в ръкава на бъдещия голям всъдеход X7.
Хибридната "петица" GT има четирицилиндров бензинов турбодвигател с обем 2.0 литра и мощност 230 к.с. Единият от двата електромотора с 205 коня задвижва задната ос, а другият с 270 к.с. е монтиран на мястото на хидротрансформатора в осемстепенната предавателна кутия.
Захранва ги комплект йон-литиеви батерии с капацитет 20 кВтч и възможност за зареждане от битовата мрежа. Акумулаторите са разделени на два блока, разположени в трансмисионния тунел и под задната седалка. Заради намалялото пространство вместимостта на бензиновия резервоар е намален от 70 на 30 литра.
Основната тяга се осигурява от задния електромотор, а предният осигурява на хечбека двойно предаване. В случай на необходимост от пълна мощност при ускорение се включва двигателят с вътрешно горене, който също задвижва предните колела.
5er GT Power eDrive може да измине само на ток до 100 км. При комбинирана работа на трите мотора автономният пробег се увеличава до 595 км.
Освен на хибридното BMW X7, което се очаква през 2017 г., новата установка вероятно ще се монтира също на следващото поколение на флагмана 7er. Не е изключено от мощната система да се възползват също Rolls-Royce Ghost и Phantom.