Хората казват, че дрехите правели човека. Това до някъде е вярно, но дали тази пословица може да се използва и за четириколесно. Няма спор, че дизайнът е изключително важен за един автомобил. На пазара обаче има и много красиви возила, които в действителност са абсолютни “кочини”. Може би поради тази причина най-елитните производители имат някои типични за своите модели детайли, които не позволяват те да бъдат сбъркани с някоя “кочина” заради сходства в дизайна. BMW има своите “бъбреци”, Mercedes - стърчащата звезда и т.н. Луксозното подразделение на VW - Audi не може да се похвали с нищо, уникално и неповторимо. Именно това е навело шефдизайнерът на инглощатци, Валтер де Силва на сериозни размисли. Какво е това, по което техните автомобили могат да се познават от пръв поглед и евентуално да е свързано с историята на фирмата. Размислите отвеждат дизайнера назад във времето, чак до 30-те години, когато автомобилите на Auto Union властват по европейските състезателни трасета. Състезателните болиди на Auto Union са се откроявали с огромни черни радиаторни решетки.
Именно тези елементи от каросерията ще намерят място и в във всички нови модификации на Audi. Първият модел, който ще излезе на пазара с новата типична, огромна радиаторна решетка е А6-цата. Новото поколение А6 ще се появи по улиците през следващата пролет. Тази така широко прокламирана радиаторна решетка има три основни преимущества:
-
така автомобилите от Инглощат няма да се бъркат с представители на други марки;
- проектирането на решетката и преустройството є към други модификации няма да представлява трудност;
- не се очакват недостатъци по отношение на функционалността и цената.
Дори и без тази радиаторна решетка новата А3-ка ще изглежда достатъчно спортна. Това е факт заради промените във външните и вътрешни пропорции. Най-сериозната промяна засяга междуосието, което е увеличено с 65 мм. Разбира се по този начин се повишава значително вътрешното пространство за краката и отпред и отзад. Новият модел ще е с 10 мм по-нисък от старото А3. Това обаче няма да доведе до липса на пространство за главата, тъй като седалките ще се разположат с 20 мм по-ниско.
Коефициентът на съпротивление ще си остане непроменен, 0.31. Повърхността за въздушно съпротивление обаче ще нарастне от 2.06 м на 2.13 м. По отношение на теглото също ще има значително за автомобил от този клас покачване, с около 100 кг.
Особено впечатляваща ще е моторизацията на новата А3-ка. Двигателите, които ще дебютират догодина са следните:
- 1.6 8V , 102к.с
- 2.0 16V, 150 к.с.
- 3.2 24V, 220 к.с.
- 1.9 8V TDI, 100к.с.
- 2.0 16V TDI, 136 к.с.
През 2005 г. моторната гама ще се разшири или обнови със следните агрегати:
- 1.8 16V, 125 к.с.
- 2.0 16V, Turbo 180 к.с.
- 3.2 24V, 240 к.с.
- 2.0 16V, TDI, 161 к.с.
Най-мощната версия на модела ще е RS 3. Преди обаче да се появи този модел на пазара ще излезе S3. 3.2- литровият V6 двигател на S3 ще достига 280 к.с. RS3 ще се предлага във вариант комби. При него ще се използва за база същият двигател, но с два турбо компресора и максимална мощност около 350 к.с. За най-мощната дизелова, и за бензиновите модификации с 3.2- литров агрегат ще се предлага новата скоростна кутия на концерна VW, която за пръв път бе монтирана в AUDI TT V. Както досега новото AUDI A3 ще се произвежда на една платформа с VW GOLF V. Моделно семейство на A3 ще изкара на пазара седем години, а комбито шест и половина. Инглощатци планират да продават около 150 хиляди автомобила годишно, а след прекратяването на производството на новата А3-ка по световните пътища трябва да се подвизават близо 800 хиляди такива автомобила. Така в сравнение с предишния модел ще се отбележи скок в продажбите с около 15 %.
Светослав НАУМОВ
naumov@avto.bg