Отидете към основна версия

1 940 0

Новата ера

  • auto-
  • auto union-
  • rs 3-
  • audi tt v

Хората казват, че дрехите правели човека. Това до някъде е вярно, но дали тази пословица може да се използва и за четириколесно. Няма спор, че дизайнът е изключително важен за един автомобил. На пазара обаче има и много красиви возила, които в действителност са абсолютни “кочини”. Може би поради тази причина най-елитните производители имат някои типични за своите модели детайли, които не позволяват те да бъдат сбъркани с някоя “кочина” заради сходства в дизайна. BMW има своите “бъбреци”, Mercedes - стърчащата звезда и т.н. Луксозното подразделение на VW - Audi не може да се похвали с нищо, уникално и неповторимо. Именно това е навело шефдизайнерът на инглощатци, Валтер де Силва на сериозни размисли. Какво е това, по което техните автомобили могат да се познават от пръв поглед и евентуално да е свързано с историята на фирмата. Размислите отвеждат дизайнера назад във времето, чак до 30-те години, когато автомобилите на Auto Union властват по европейските състезателни трасета. Състезателните болиди на Auto Union са се откроявали с огромни черни радиаторни решетки.

Именно тези елементи от каросерията ще намерят място и в във всички нови модификации на Audi. Първият модел, който ще излезе на пазара с новата типична, огромна радиаторна решетка е А6-цата. Новото поколение А6 ще се появи по улиците през следващата пролет. Тази така широко прокламирана радиаторна решетка има три основни преимущества:
-

така автомобилите от Инглощат няма да се бъркат с представители на други марки;
- проектирането на решетката и преустройството є към други модификации няма да представлява трудност;
- не се очакват недостатъци по отношение на функционалността и цената.

Дори и без тази радиаторна решетка новата А3-ка ще изглежда достатъчно спортна. Това е факт заради промените във външните и вътрешни пропорции. Най-сериозната промяна засяга междуосието, което е увеличено с 65 мм. Разбира се по този начин се повишава значително вътрешното пространство за краката и отпред и отзад. Новият модел ще е с 10 мм по-нисък от старото А3. Това обаче няма да доведе до липса на пространство за главата, тъй като седалките ще се разположат с 20 мм по-ниско.

Коефициентът на съпротивление ще си остане непроменен, 0.31. Повърхността за въздушно съпротивление обаче ще нарастне от 2.06 м на 2.13 м. По отношение на теглото също ще има значително за автомобил от този клас покачване, с около 100 кг.

Особено впечатляваща ще е моторизацията на новата А3-ка. Двигателите, които ще дебютират догодина са следните:

- 1.6 8V , 102к.с
- 2.0 16V, 150 к.с.
- 3.2 24V, 220 к.с.
- 1.9 8V TDI, 100к.с.
- 2.0 16V TDI, 136 к.с.

През 2005 г. моторната гама ще се разшири или обнови със следните агрегати:

- 1.8 16V, 125 к.с.
- 2.0 16V, Turbo 180 к.с.
- 3.2 24V, 240 к.с.
- 2.0 16V, TDI, 161 к.с.

Най-мощната версия на модела ще е RS 3. Преди обаче да се появи този модел на пазара ще излезе S3. 3.2- литровият V6 двигател на S3 ще достига 280 к.с. RS3 ще се предлага във вариант комби. При него ще се използва за база същият двигател, но с два турбо компресора и максимална мощност около 350 к.с. За най-мощната дизелова, и за бензиновите модификации с 3.2- литров агрегат ще се предлага новата скоростна кутия на концерна VW, която за пръв път бе монтирана в AUDI TT V. Както досега новото AUDI A3 ще се произвежда на една платформа с VW GOLF V. Моделно семейство на A3 ще изкара на пазара седем години, а комбито шест и половина. Инглощатци планират да продават около 150 хиляди автомобила годишно, а след прекратяването на производството на новата А3-ка по световните пътища трябва да се подвизават близо 800 хиляди такива автомобила. Така в сравнение с предишния модел ще се отбележи скок в продажбите с около 15 %.

Светослав НАУМОВ
naumov@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Бусът с четирите кръга

    Обява от холандския сайт BVA Auctions връща спомена за един позабравен модел с емблемата с четири преплетени кръга. Ръждясалият микробус е произведен ...
    20.05.2018
    10 431
    14
  • Volkswagen Group сменя името си

      Групата от автомобилни компании Volkswagen, която владее 12 марки, може да смени името си. Информацията е на портала GoAuto, който се по ...
    24.07.2014
    32 759
    52
  • Несбъднатият хиперкар на Audi

    <p> Състезателните болиди на Auto Union с 16-цилиндрови двигатели нямат равни през 30-те години на миналия век. Малцина обаче знаят за проекта ...
    14.12.2011
    6 894
    9
  • Audi възражда NSU или DKW?

    Европейските марки проидължават да се роят. Малко след като BMW обяви официално създаването на новия си суббранд i, от Audi също представи свой проект ...
    10.08.2011
    6 161
    40