В Европа сегмент като този на субкомпактните хечбекове отдавна е един от най-масовите. Въпреки любовта на българина към по-големи автомобили у нас този клас също започва постепенно да завладява градовете. Субкомпактните автомобили тип хечбек са практични, икономични и може да се каже - евтини. Последното е условно, но предвид цените на всички нови автомобили това е класа на т.нар. нискобюджетни нови коли. Що се отнася до компанията Opel, тя винаги е предлагала хитови автомобили в този клас. Естествено, бестселърът е Corsa, който сега се сдоби със своето пето поколение. Автомобилът вече е на нашия пазар и екипът ни не пропусна възможността да направи тест драйв на петото поколение на Corsa, което е обозначено с индекс Е. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Въпреки почти еднаквите външни габарити на колата разликата с предходния модел е доста голяма. Новата Corsa е претърпяла радикална и доста дълбока модернизация. Построена е на платформата SCCS, която е съвместна разработка между GM и FIAT. По-конкретно, в екстериорно отношение новата Corsa е доста по-модерна, разполага с всички фирмени черти, присъщи на новата генерация Opel-и, като наред с това има свое собствено лице. Преходът между поколенията си личи най-ясно в профилното остъкление на купето. Линиите там са идентични с предшествениците C и D. Като цяло колата отвън изглежда модерна и симпатична, а в същото време е и разпознаваема. Най-кратко може да бъде определена като младежко-градска.
Интериор
Салонът въобще не наподобява на този на предходната Corsa. На вид и на пипане всичко изглежда по-качествено, по-модерно и по-функционално. Сензорният екран и климат-контролът са заимствани от Opel Adam. Както и всички останали, тези прибори се характеризират с информативност. Единственият недостатък е, че екранът на мултимедията е разположен по-ниско от стандарта и заставя водача да отклонява повечко погледа си от пътната обстановка. Иначе седалките са отлични. Впечатляват с добра странична поддръжка, ергономичност и перфектни настройки. Мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този клас. Отзад двама ръстови пасажери се чувстват напълно комфортно. Багажникът по традиция не е голям, но пък за сметка на това е функционален.
Ходови характеристики
Много от елементите по окачването са нови и модернизирани, но като цяло то е традиционно - MacPherson отпред и полузависим заден мост. От компанията са се постарали след радикална модернизация да понижат центъра на тежестта и да направят возията по-комфортна. И определено са успели. Сервото на волана разполага със специален градски режим и като цяло този автомобил се чувства най-добре в града. На извънградско се усеща доста по-меката возия, като единственият недостатък става осезаем след скорост от 130 км/ч. Тогава волана "олеква" и за да се държи правата линия са нужни леки корекции. Това обаче не е "болка за умиране".
Двигатели
Най-голям интерес от моторната гама на новата Corsa представляват иновационните трицилиндрови двигатели, които са с мощност 90 и 115 к.с. Те разполагат със система за директно впръскване на горивото, изменение на фазите на газоразпределение и с нов балансиращ вал. Агрегатчетата с три цилиндъра могат да бъдат определени като технологичен шедьовър без това да звучи прекалено. Справят се идеално с масата на автомобила, като наред с това са изключително икономични. Работят много тихо, без никакви вибрации. Лека липса на мощност се усеща при ниските обороти, но след 1 800 об/мин нещата си идват на мястото. Що се отнася до трансмисията, то нашето мнение е, че механичната шестстепенна скоростна кутия е идеална за новата Corsa - притежава отчетливо превключване на предавките, кратък ход на лоста и адекватно и понятно сцепление.
Цена
От казаното дотук всеки може да си направи извода, че предпоставките и Corsa E да се превърне в бестселър за марката не са никак малки. В този клас обаче от голямо значение е цената на автомобила. От Opel и тук са позиционирани добре. Колата не е най-евтината, но пък предлага добро качество и доста богато базово оборудване, икономични и динамични мотори, както и съвсем нелоша возия. Тривратата Corsa E стартира от 18 795 лв., а тази с пет врати може да се вземе най-евтино за 19 385 лв. Дали си заслужава, преценете сами и споделете.