27 80134

Тест на Opel Corsa E

  • тест-
  • opel-
  • corsa-
  • e
Тест на Opel Corsa E - 1

В Европа сегмент като този на субкомпактните хечбекове отдавна е един от най-масовите. Въпреки любовта на българина към по-големи автомобили у нас този клас също започва постепенно да завладява градовете. Субкомпактните автомобили тип хечбек са практични, икономични и може да се каже - евтини. Последното е условно, но предвид цените на всички нови автомобили това е класа на т.нар. нискобюджетни нови коли. Що се отнася до компанията Opel, тя винаги е предлагала хитови автомобили в този клас. Естествено, бестселърът е Corsa, който сега се сдоби със своето пето поколение. Автомобилът вече е на нашия пазар и екипът ни не пропусна възможността да направи тест драйв на петото поколение на Corsa, което е обозначено с индекс Е. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

Въпреки почти еднаквите външни габарити на колата разликата с предходния модел е доста голяма. Новата Corsa е претърпяла радикална и доста дълбока модернизация. Построена е на платформата SCCS, която е съвместна разработка между GM и FIAT. По-конкретно, в екстериорно отношение новата Corsa е доста по-модерна, разполага с всички фирмени черти, присъщи на новата генерация Opel-и, като наред с това има свое собствено лице. Преходът между поколенията си личи най-ясно в профилното остъкление на купето. Линиите там са идентични с предшествениците C и D. Като цяло колата отвън изглежда модерна и симпатична, а в същото време е и разпознаваема. Най-кратко може да бъде определена като младежко-градска.

Интериор

Салонът въобще не наподобява на този на предходната Corsa. На вид и на пипане всичко изглежда по-качествено, по-модерно и по-функционално. Сензорният екран и климат-контролът са заимствани от Opel Adam. Както и всички останали, тези прибори се характеризират с информативност. Единственият недостатък е, че екранът на мултимедията е разположен по-ниско от стандарта и заставя водача да отклонява повечко погледа си от пътната обстановка. Иначе седалките са отлични. Впечатляват с добра странична поддръжка, ергономичност и перфектни настройки. Мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този клас. Отзад двама ръстови пасажери се чувстват напълно комфортно. Багажникът по традиция не е голям, но пък за сметка на това е функционален.

Ходови характеристики

Много от елементите по окачването са нови и модернизирани, но като цяло то е традиционно - MacPherson отпред и полузависим заден мост. От компанията са се постарали след радикална модернизация да понижат центъра на тежестта и да направят возията по-комфортна. И определено са успели. Сервото на волана разполага със специален градски режим и като цяло този автомобил се чувства най-добре в града. На извънградско се усеща доста по-меката возия, като единственият недостатък става осезаем след скорост от 130 км/ч. Тогава волана "олеква" и за да се държи правата линия са нужни леки корекции. Това обаче не е "болка за умиране".

Двигатели

Най-голям интерес от моторната гама на новата Corsa представляват иновационните трицилиндрови двигатели, които са с мощност 90 и 115 к.с. Те разполагат със система за директно впръскване на горивото, изменение на фазите на газоразпределение и с нов балансиращ вал. Агрегатчетата с три цилиндъра могат да бъдат определени като технологичен шедьовър без това да звучи прекалено. Справят се идеално с масата на автомобила, като наред с това са изключително икономични. Работят много тихо, без никакви вибрации. Лека липса на мощност се усеща при ниските обороти, но след 1 800 об/мин нещата си идват на мястото. Що се отнася до трансмисията, то нашето мнение е, че механичната шестстепенна скоростна кутия е идеална за новата Corsa - притежава отчетливо превключване на предавките, кратък ход на лоста и адекватно и понятно сцепление.

Цена

От казаното дотук всеки може да си направи извода, че предпоставките и Corsa E да се превърне в бестселър за марката не са никак малки. В този клас обаче от голямо значение е цената на автомобила. От Opel и тук са позиционирани добре. Колата не е най-евтината, но пък предлага добро качество и доста богато базово оборудване, икономични и динамични мотори, както и съвсем нелоша возия. Тривратата Corsa E стартира от 18 795 лв., а тази с пет врати може да се вземе най-евтино за 19 385 лв. Дали си заслужава, преценете сами и споделете.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.

Свързани новини

  • Ето я най-мощната нова Corsa
    Ето я най-мощната нова Corsa
    Компанията Opel се подготвя да покаже пред публика най-мощната Corsa. Това ще се случи по време на предстоящото през следващия месец автомобилно из ...
    04.02.2015
    14 508
    36

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мирослав

    6 1 Отговор
    Хубава количка, поне според статията изглежда много прилично. И най-вероятно е така.
  • 2 ванчо

    3 13 Отговор
    Как слезе долу на Гребната база в Пловдив, като е забранено за коли?
    По темата - учудвам се, че има още заблудени хорица да купуват недоразуменията на тази фалирала марка. Още повече като видя цената и тотално изпадам в недоумение.

    Коментиран от #33

  • 3 Румен

    5 1 Отговор
    Що бе - цените са си ок. Освен дачия какво по-евтино ще вземеш в този клас?
  • 4 Opel

    5 13 Отговор
    Истината е че Опел са много изостанали спрямо преките си конкуренти. Спрямо ВАГ са поне 8-10 години назад, спрямо Форд са 5-6 гони изостанали. Това е! Жалко е че все още има фенове на тези абсолютни боклуци!

  • 5 MAkaTA

    1 0 Отговор
    Тези трицилиндрови двигатели ме заинтригуваха. Иначе и при предишната корса се усеща това олекване на волана при по-висока скорост. Явно още не могат да се справят с този минус.

    Коментиран от #6

  • 6 Минус

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "MAkaTA":

    То да беше само с този минус..........

    Коментиран от #7

  • 7 Skier

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Минус":

    Ти откъде знаеш да не си я карал новата Корса? Предвид написаното, а и от снимките, колицата изглежда много готска. Е има си минуси явно, но такива имат всички от този клас.
  • 8 eng

    1 6 Отговор
    Откраданаха дизайна на Фиат Стило отпреди няколко години
  • 9 Радой Мянков

    3 1 Отговор
    Единственото, което не ми харесваше до момента в масовия Opel са интериора и качеството на материалите в него. Ако това е оправено, очертава се един доста приятен автомобил, на достъпна цена.
  • 10 Цъцъцъ

    2 4 Отговор
    А това на десния калник и въздушния филтър на снимката с отворения капак на моторния отсек калчица ли е. Бравос! ЗНачи цялата ще е оплескана отвътре при по-сериозна киша. Опел - какво повече от техниката на един Опел да даде?
  • 11 Gosho Vectrata

    7 0 Отговор
    Опел си е О.К. и е достатъчно добър. Това се отнася и за новата Корса. Тези нови 3 цилиндрови бензинови турбо "чудеса", пълни с върхови технологии, вероятно ще имат много по-малък ресурс от нормалните мотори. Дано не се окажа прав, защото много марки вече ги вграждат в колите си.
  • 12 гост

    1 5 Отговор
    Първата снимка си е фейслифт на Peugeot 307...

    Коментиран от #13

  • 13 Mokka

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    И първата и последната са на един и същи модел - опел корса, а според мен дизайна на новата корса няма нищо общо с пежо. по-скоро прилича на старата, ама това е заради платформата, която е една и съща.
  • 14 Петър

    3 0 Отговор
    Не виждам проблем с турбо моторите. Имам познати с 1.4 TDI (турбо дизел) с по 200 000 км. пробег без проблем. Не е честно само дизела да има турбо все пак :)

  • 15 Не съм селяндур

    2 16 Отговор
    Корса е най големия кенеф. Няма шанс пред най великите БМВ. Най доброто в този клас е БМВто. Карам БМВ старата тройка и е в пъти по яка от тоя талаш Корсата

    Коментиран от #23, #30

  • 16 йордан иванов

    0 12 Отговор
    Хлопела върви много, защото ръждата го гони..

    Коментиран от #21

  • 17 Ангел Тодоров

    0 6 Отговор
    Като гледам на какво е заприличал двигателният отсек след като са минали през две локви не ми се мисли при по сериозно каране в зимни условия на какво ще мазя
  • 18 вес

    12 0 Отговор
    Всяка нова кола е по добра от дъргелите на тук коментирали

    Коментиран от #20

  • 19 БайеришеВурст

    5 1 Отговор
    Много си неграмотен пичага хубаво че си фен на БМВ ама неможеш да се усетош какви празни приказки говориш можеби те е яд че караш някой стар ръждясъл варел и за да убедиш себе си колко това е най-великата марка само пишеш глупости.Корсата е нисък клас автомобил и след като я сравняваш с БМВ който би трябвало да е представител на високият клас ама може и аз да греша кой знае.Хайде със здраве.
  • 20

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "вес":

  • 21

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "йордан иванов":

    Пич ти си останал някъде в миналото, това не е проблем от 13–14годинил.
  • 22 таралясник

    0 7 Отговор
    предпочитам 5-7годишен и мощен седан за 20к
  • 23 Корсар

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Не съм селяндур":

    Е как да не си !?
  • 24 Kofti

    0 6 Отговор
    Прилича на някакво корейско ла**о! Старата ми харесваше повече..

  • 25 опел е боклук

    0 8 Отговор
    опел + еко тек = БОКЛУК
  • 26 hienata

    3 0 Отговор
    Корсата е много здрав градски автомобил. Единствения му сериозен кусур са двигателите, но с правилна подръжка (както е написал производителя) спокойно издържа много над 300 000 без проблем. Аз имам Корса С на 227 000 (163 000 на газ). Окачването и е почти оригиналното (сменени биелетки,тампон и шарнир). На 200 000 смених верига и обтегачи. В момента няма никаква ръжда (дори и на ауспуха), компресия 10,5 на всеки цилиндър, По мотора съм сменил няколко датчика и блок бобината, това са слабите места на Корсата. Разход на газ 6,5/100 при нормално каране в града, по магистрала обаче отива на 8-9/100 зависи, и това с 80к.с
    Новата изглежда много свежа, за моторите тепърва ще чуем, притеснява ме факта, че са разработка на Фиат.
  • 27 330i

    0 12 Отговор
    Опел са ръждавелници. Най доброто е БМВ защото не гние а двигателите на БМВ са най добрите. Икономични и здрави. Опел не става за нищо. Купете си бмв
  • 28 италянеца

    0 5 Отговор
    fiat punto с емблема на опел
  • 29 Даниел

    0 4 Отговор
    Този двигател не е ли на Фиат?
  • 30

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "Не съм селяндур":

    Селските тарикати не знаят друго освен БМВ и ГОЛФ
  • 31 Борислав

    9 0 Отговор
    Карам вече 6 месеца и съм навъртял 16 000 км .
    Ще споделя че тази корса е Страхотна и от возия и интериор и разход . 6,5 градско 7,5-8,0 по магистралата с 140 ГАЗ .
    Разбира се всеки си има мнение , но е тъпо като нямаш парички за тази кола да я плюеш какъф е " кенеф " и да си хвалиш дъртия кокошарник то щот за друго не стават тия БМВ та , Колко са велики "Автомобили" .
  • 32 Спас

    1 0 Отговор
    Имам 1.4 4 цилиндрова, 90коня. Карам я вече 4 месец и съм навъртял 8000км. Излиза по 7лв/100км. Гаранцията и е 5 години или 150 000км!!! На всеки 100км. икономисвам по около 8лв. В гаранционния и срок ще и намаля цената с 12 000лв!!! Вози си отлично. На магистрала с лек наклон може да се вдигне и над 190км/ч, но тогава ще гълта по 10,11л газ/100км! Това е.:)..........цената и е 24 000лв + около 2000лв., автокаско......... и други.
  • 33 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "ванчо":

    22 000 е в база, не е толкова скъпа
  • 34 Полина

    0 0 Отговор
    Колата е супер, имам я от 2 месеца, моята е даже от модела "Морганс", като оса е!