В Европа сегмент като този на субкомпактните хечбекове отдавна е един от най-масовите. Въпреки любовта на българина към по-големи автомобили у нас този клас също започва постепенно да завладява градовете. Субкомпактните автомобили тип хечбек са практични, икономични и може да се каже - евтини. Последното е условно, но предвид цените на всички нови автомобили това е класа на т.нар. нискобюджетни нови коли. Що се отнася до компанията Opel, тя винаги е предлагала хитови автомобили в този клас. Естествено, бестселърът е Corsa, който сега се сдоби със своето пето поколение. Автомобилът вече е на нашия пазар и екипът ни не пропусна възможността да направи тест драйв на петото поколение на Corsa, което е обозначено с индекс Е. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Въпреки почти еднаквите външни габарити на колата разликата с предходния модел е доста голяма. Новата Corsa е претърпяла радикална и доста дълбока модернизация. Построена е на платформата SCCS, която е съвместна разработка между GM и FIAT. По-конкретно, в екстериорно отношение новата Corsa е доста по-модерна, разполага с всички фирмени черти, присъщи на новата генерация Opel-и, като наред с това има свое собствено лице. Преходът между поколенията си личи най-ясно в профилното остъкление на купето. Линиите там са идентични с предшествениците C и D. Като цяло колата отвън изглежда модерна и симпатична, а в същото време е и разпознаваема. Най-кратко може да бъде определена като младежко-градска.
Интериор
Салонът въобще не наподобява на този на предходната Corsa. На вид и на пипане всичко изглежда по-качествено, по-модерно и по-функционално. Сензорният екран и климат-контролът са заимствани от Opel Adam. Както и всички останали, тези прибори се характеризират с информативност. Единственият недостатък е, че екранът на мултимедията е разположен по-ниско от стандарта и заставя водача да отклонява повечко погледа си от пътната обстановка. Иначе седалките са отлични. Впечатляват с добра странична поддръжка, ергономичност и перфектни настройки. Мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този клас. Отзад двама ръстови пасажери се чувстват напълно комфортно. Багажникът по традиция не е голям, но пък за сметка на това е функционален.
Ходови характеристики
Много от елементите по окачването са нови и модернизирани, но като цяло то е традиционно - MacPherson отпред и полузависим заден мост. От компанията са се постарали след радикална модернизация да понижат центъра на тежестта и да направят возията по-комфортна. И определено са успели. Сервото на волана разполага със специален градски режим и като цяло този автомобил се чувства най-добре в града. На извънградско се усеща доста по-меката возия, като единственият недостатък става осезаем след скорост от 130 км/ч. Тогава волана "олеква" и за да се държи правата линия са нужни леки корекции. Това обаче не е "болка за умиране".
Двигатели
Най-голям интерес от моторната гама на новата Corsa представляват иновационните трицилиндрови двигатели, които са с мощност 90 и 115 к.с. Те разполагат със система за директно впръскване на горивото, изменение на фазите на газоразпределение и с нов балансиращ вал. Агрегатчетата с три цилиндъра могат да бъдат определени като технологичен шедьовър без това да звучи прекалено. Справят се идеално с масата на автомобила, като наред с това са изключително икономични. Работят много тихо, без никакви вибрации. Лека липса на мощност се усеща при ниските обороти, но след 1 800 об/мин нещата си идват на мястото. Що се отнася до трансмисията, то нашето мнение е, че механичната шестстепенна скоростна кутия е идеална за новата Corsa - притежава отчетливо превключване на предавките, кратък ход на лоста и адекватно и понятно сцепление.
Цена
От казаното дотук всеки може да си направи извода, че предпоставките и Corsa E да се превърне в бестселър за марката не са никак малки. В този клас обаче от голямо значение е цената на автомобила. От Opel и тук са позиционирани добре. Колата не е най-евтината, но пък предлага добро качество и доста богато базово оборудване, икономични и динамични мотори, както и съвсем нелоша возия. Тривратата Corsa E стартира от 18 795 лв., а тази с пет врати може да се вземе най-евтино за 19 385 лв. Дали си заслужава, преценете сами и споделете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мирослав
11:03 21.01.2015
2 ванчо
По темата - учудвам се, че има още заблудени хорица да купуват недоразуменията на тази фалирала марка. Още повече като видя цената и тотално изпадам в недоумение.
Коментиран от #33
11:05 21.01.2015
3 Румен
11:09 21.01.2015
4 Opel
11:10 21.01.2015
5 MAkaTA
Коментиран от #6
11:12 21.01.2015
6 Минус
До коментар #5 от "MAkaTA":
То да беше само с този минус..........Коментиран от #7
11:14 21.01.2015
7 Skier
До коментар #6 от "Минус":
Ти откъде знаеш да не си я карал новата Корса? Предвид написаното, а и от снимките, колицата изглежда много готска. Е има си минуси явно, но такива имат всички от този клас.11:25 21.01.2015
8 eng
11:40 21.01.2015
9 Радой Мянков
12:15 21.01.2015
10 Цъцъцъ
12:45 21.01.2015
11 Gosho Vectrata
13:39 21.01.2015
12 гост
Коментиран от #13
13:55 21.01.2015
13 Mokka
До коментар #12 от "гост":
И първата и последната са на един и същи модел - опел корса, а според мен дизайна на новата корса няма нищо общо с пежо. по-скоро прилича на старата, ама това е заради платформата, която е една и съща.14:01 21.01.2015
14 Петър
14:04 21.01.2015
15 Не съм селяндур
Коментиран от #23, #30
14:56 21.01.2015
16 йордан иванов
Коментиран от #21
15:19 21.01.2015
17 Ангел Тодоров
15:54 21.01.2015
18 вес
Коментиран от #20
16:10 21.01.2015
19 БайеришеВурст
17:36 21.01.2015
20
До коментар #18 от "вес":
17:46 21.01.2015
21
До коментар #16 от "йордан иванов":
Пич ти си останал някъде в миналото, това не е проблем от 13–14годинил.17:51 21.01.2015
22 таралясник
19:45 21.01.2015
23 Корсар
До коментар #15 от "Не съм селяндур":
Е как да не си !?20:14 21.01.2015
24 Kofti
20:41 21.01.2015
25 опел е боклук
21:28 21.01.2015
26 hienata
Новата изглежда много свежа, за моторите тепърва ще чуем, притеснява ме факта, че са разработка на Фиат.
21:32 21.01.2015
27 330i
21:49 21.01.2015
28 италянеца
22:13 21.01.2015
29 Даниел
22:17 21.01.2015
30
До коментар #15 от "Не съм селяндур":
Селските тарикати не знаят друго освен БМВ и ГОЛФ05:32 23.01.2015
31 Борислав
Ще споделя че тази корса е Страхотна и от возия и интериор и разход . 6,5 градско 7,5-8,0 по магистралата с 140 ГАЗ .
Разбира се всеки си има мнение , но е тъпо като нямаш парички за тази кола да я плюеш какъф е " кенеф " и да си хвалиш дъртия кокошарник то щот за друго не стават тия БМВ та , Колко са велики "Автомобили" .
09:01 15.10.2016
32 Спас
00:41 30.06.2018
33 Иван
До коментар #2 от "ванчо":
22 000 е в база, не е толкова скъпа15:08 08.09.2018
34 Полина
11:23 28.06.2019