Около месец преди официалното откриване на мотосезона в София отвори врати първият салон за мотоциклети, мотопеди и аксесоари за тях. Събитието се организира от ААП (Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България) в столичния "Интер Експо Център" и на пръв поглед всичко изглежда много добре. На "Мотосалон София 2015" участват едни от най-големите производители на мотоциклети в света като BMW, Honda, Suzuki, Harley-Davidson и др, но за съжаление и на това изначало добре замислено мероприятие ставаме свидетели на прословутия български манталитет.
Тук не става въпрос дали моторите са качествени, или не, и дали моделите, които се представят, са хитови за отделните марки. Напротив, в "Интер Експо Център" са изложени изключителни мотоциклети с идеята феновете на подобни превозни средства да се запознаят с тях и евентуално да си купят мотоциклет от дадена компания. И тук идваме до съществения проблем, който ни направи впечатление. Срещу вход от 5 лева желаещите влизат с идеята да разгледат мотоциклетите. Те би следвало да могат да се докоснат до тях, да седнат и да усетят - аджеба - удобен ли е даденият мотоциклет, как се чувстват и т.н. И докато повечето от фирмите участници в мотосалона правят това, обясняват колко е добра продукцията им и предоставят възможност дори за тестове, служителите на фирмата вносител на може би най-култовата марка Harley-Davidson демонстрират пълно пренебрежение към посетителите на салона.
С ехидна усмивка гонят желаещите да се докоснат до мотоциклетите (експонатите не са заградени и по никакъв начин не е показано, че допирът до тях е забранен), а възможността да се качиш на мотоциклета и да го разгледаш по-обстойно е просто немислима за тях. С други думи показват на българската мотообщественост как не трябва да се продават мотоциклети. Това, ще кажат някои, си е тяхна работа или пък продукцията е много скъпа и т.н. Не, не е така. Баварските и японски аналози не са по-евтини, но представителите на тези компании определено знаят как да се държат с евентуалните си клиенти и дори с обикновените зяпачи, а от Harley-Davidson все още не са наясно как точно се прави това. Единственото оправдание е, че фирмата вносител на тези култови мотоциклети е все още млада и персоналът е неопитен. Силно се надяваме това в бъдеще да се промени и иначе хубавата идея за мотосалон в столицата, да не продължава да се помрачава.