Отидете към основна версия

16 388 18

Lagonda Taraf: Демонстрация на богатство

  • женева 2015-
  • салон-
  • интервю-
  • lagonda
Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието
 
 
Саймън Крофт, продуктов и маркетинг мениджър в Aston Martin Lagonda, разговаря с Винсент де Брабандере на щанда на марката на автомобилния салон в Женева
 
- Г-н Крофт, Aston Martin вече предлага версия с четири врати. Това не задоволява ли пазарния глад на вашите почитатели?
 
Възраждаме известна марка. Lagonda не съществува от тридесет години. Въпреки това много хора все още я помнят. Предишната Lagonda беше също голяма и луксозна кола. Да, има място на пазара за втори наш автомобил с четири врати.
 
- Каква е целевата група клиенти на Lagonda и Rapide?
 
Има клиенти, които купуват независимо какво правим – само защото ни обичат, обичат марката, обичат продуктите, обичат начина, по който са обслужвани по време на покупката и след това. Други, от Близкия Изток, са буквално колекционери. Сигурен съм, ще имаме клиенти, които държат да притежават Lagonda, Rapide или двете. Други, собственици на Rolls-Royce или Bentley, но търсят нещо по-различно и по-спортно. В преговори сме с правителства и кралски фамилии. Знаем, че много от нашите клиенти от Близкия Изток, собственици на „старата“ Lagonda, започват да дърпат прашасалите покривала от колата и я изпращат на сервиз. Те са доволни, че името се завръща и е актуално отново.
 
- Aston Martin направи няколко опита да възроди Lagonda от 1976-та с Virage и Vignale. Какво ви кара да мислите, че този път ще се получи?
 
Мисля, че сега е подходящият момент, защото светът бавно излиза от икономическата криза, в която беше потънал дълго време. Виждаме, че хората стават все по-самоуверени в харченето на пари. Говоря по-специално за Близкия Изток, закъдето колата беше първоначално замислена и разработена. Посрещаме клиенти, които не се страхуват да покажат, че са богати. Те обичат нещата да са уникални. Така че в момента пазарният климат е съвсем подходящ да се предложи такава кола.
- Известно е, че Lagonda не е модел на Aston Martin, а е автомобилна марка. Съществува ли моделно име?
 
Колата има работно име. То е Lagonda Taraf. Taraf е арабска дума, която означава „показване на богатство“. Няма да видите това име никъде по автомобила. Колата ще се казва само Lagonda. Вече споменах, че първоначално е разработена за пазара на Близкия Изток. Предчувстваме, че автомобилът ще бъде добре приет и в някои други части на света.
 
- Времето, за което Lagonda е разработен, е много кратко за стандартите на автомобилната индустрия. Как Aston Martin успя да подготви колата толкова бързо?
 
Като начало, от голямо значение е на каква основа се изгражда автомобилът. Lagonda заема архитектурата на Aston Martin V8. Това ни осигурява бърз старт. Използването на CAD (Computer Aided Design) ни дава възможност да изпращаме спецификациите на панелите на тялото директно на доставчиците. Те могат да бъдат много бързи в производството. Всичко това съкращава чувствително времето на разработване на автомобила. С Lagonda искахме да направим нещо бързо за пазара. Наистина разполагахме с много кратко време. Тествахме първият прототип в Близкия Изток в края на миналото лято. Първите доставки на автомобила бяха направени преди Коледа.
 
- Колко екземпляра Lagonda ще бъдат произведени?
 
Двеста, но произвеждаме само по поръчка.

-Това означава ли, че клиент номер 201 няма да има късмет?

Абсолютно. Ако иска да притежава тази кола въпреки всичко, ще му се наложи да отиде при един от 200-та собственици и да му говори много мило. Може и да го склони да му я продаде.
 
- Бихте ли казали нещо повече за двигателя?
 
Моторът е същият както в Aston Martin Rapide. Двигателят е единствената част на Lagonda, където ще видите крилете на Aston Martin. Моторът е 6-литров, V12 с 48 клапана с мощност от 540 к.с. Въпреки, че е по-слаб от този на Rapide, запазихме въртящия момент на 630 Nm.
 
- Предишната Lagonda беше известна с дигиталния преден панел. Очевидно тази тема не се повтаря в новата кола.
 
Тази Lagonda беше изпреварила времето си. Модите идват и си отиват. Дигиталният преден панел не е приоритет за повечето клиенти. Възраждането на Lagonda не означава, че трябва да възпроизведем всичко. Тогава би трябвало да комбинираме двигателя с 3-скоростната предавателна кутия. Щом има нови възможности и технологии, ние ще ги използваме.
Саймън Крофт, продуктов и маркетинг мениджър в Aston Martin Lagonda,(вляво) и Винсент де Брабандере на щанда на марката на автомобилния салон в Женева

 

Технически характеристики и разход на гориво за настоящите модели на Aston Martin , вижте ТУК

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини