Винсент де Брабандере, наш кореспондент в Женева
- Г-н Крофт, Vulcan не е кола за обикновените пътища. Съдбата му е да се движи по високоскоростни трасета. На какви спецификации отговаря?
Наистина автомобилът е почти състезателен. Не е съзаден по определени спортни спецификации. Не отговаря на изиквания за GT4; нито за GT3; не е LMP1. Построен по правилата на FIA. Купето е с ролбари. Инсталирали сме високотехнологична алармена система. Седалките, екранът, горивните клетки и въздушните филтри са съгласно изискванията на FIA. Автомобилът е сертифициран за безопасност от FIA. Можем спокойно да го караме по високоскоростни трасета, и то здраво.
- Колата, показана на автомобилното изложение в Женева, работна ли е или макет?
Колата на щанда в Женева наричаме „твърд модел“. Така ще изглежда автомобилът след като бъде произведен. Отвътре няма механика и интериор. Предстои клиентите да видят за първи път как возилото ще се движи.
- Кога ще видим завършена колата?
Плануваме да направим някои демонстрации по време на 24-часовото състезание Льо Ман. След това пускаме автомобилът по много интензивна програма. Ще се тества на различни трасета в Европа. Първите доставки ще бъдат направени в края на годината. Всичките ни 24 клиенти искат да шофират заедно. Така че в края на януари 2016 г. ще ги заведем да покарат и да се позабавляват с новите си придобивки в Близкия Изток.
- “Vulcan” е име с емоционален заряд.
“Vulcan” е име, което искаме да използваме от много дълго време насам. Ето, че настъпва подходящото време с правилния продукт. Смятаме, че това емоционално име е напълно подходящо за автомобила. Освен това се допитахме до мнението на клиентите. Те абсолютно одобряват името.
- Да не би да сте го кръстили на британския атомен бомбандировач Avro Vulcan?
Не. Но шумът, който ще създава, ще напомня много звукът от двигателя на Avro Vulcan, използван навремето от Rolls-Royce Olympus.
- Като говорим за двигатели, можем ли да очакваме повече мощност от кола, предназначена за обикновени пътища?
Животът в сърцето на Vulcan започва чрез двигател с по-голям капацитет от този на нашия състезателен партньор GT3 на Aston Martin Racing. От 6-литров V12 агрегат правим естествено аспириран 7-литров V12. Целта ни е да постигнем 800 конски сили. Двигателят няма да е снабден с хибридни технологии. "Чист" 7.0-литров V12 с мощ 800 к.с. Това е Aston Martin Vulcan
- Vulcan е с много красиви форми. Търсена ли е функционалност в дизайна?
Зашеметяващото тяло е направено от въглеродни фибри и произвежда огромна подемна сила. При 320 км/ч създава 1300 килограма сила на притискане - повече от кола GT3. Това е приблизително теглото на автомобила. Ето кое, всъщност, диктува как да изглежда возилото. Работата ни е повече от това да създадем красив Aston Martin. Дизайнерите и инженерите, отговарящи за аеродинамиката мислят заедно, за да се постигне финалният, напълно удовлетворяващ резултат. Аеродинамиката не се променя особено, когато ускоряваш или спираш. Всичко това е замислено, защото плануваме да заведем нашите клиенти на пътуване, където ще ги обучим как да карат този автомобил по-бързо и по-добре. Ако управляваш возило с много ъгловата аеродинамична форма, има опасност колата да те изхвърли от пътя, ако направиш грешка. Искахме да създадем много „доброкачествено“, както го наричаме, като аеродинамично поведение. Нещо, което да дава на водача самочувствие на новак-шофьор, на състезател-джентълмен и професионален водач едновременно.
- На какъв тип купувачи имате предвид да продавате колата?
От една страна имаме колекционери, които буквално поставят автомобила в музей. Повече няма да видим този човек. Може би веднъж годишно запалва двигателя на вечерно парти, за да впечатли приятели. От друга страна в шоурумите ни ще дойдат собственици на състезателни отбори. Те имат камиони, техници, достъп до трасета. От нас се иска само да доставяме резервни части. Понякога имаме клиент с различни нужди. Може да е спечелил джакпота от 100 милиона евро от лотарията в събота. (Саймън Крофт посочва с глава седящия наблизо мъж, който започва да се смее). Та, този човек има кеш, но няма състезателен отбор, нито техници, още по-малко камион, но пък сега има много време на разположение и иска да отиде да покара на пистата точно нашата кола. Ето, че всички от нашите 24 клиенти имат различни нужди, дирижирани от това какво искат да правят с колата, къде живеят, къде искат да отидат, колко често искат да използват возилото. Ние винаги работим с тях. С други думи, ставаме един отбор.
- Ще се грижите за клиента след продажбата, така ли?
Ние ще се грижим за клиентите в следващите три години. Ще организираме няколко събития на състезателни писти под логото „Дни на Aston Martin”. Те ще бъдат посветени само на собствениците на Vulcan. Ще могат да карат колите си наистина здраво. Ще ги образоваме, обучаваме, ще им назначим инструктор, който ще бъде плътно до тях в продължение на трите години. Колата идва със собствен софтуер с вграден телеметър. Посредством него инструкторът ще показва на клиента колко по-добър и по-бърз е станал в шофирането. Чрез GPS инсталации ние също проследяваме прогреса на нашите купувачи – как спира, как взема завоите, колко бързо навлиза в изходите...
- А, ако клиентът иска да направи собствен ден на писта?
Няма да го спрем. Другите програми са малко по-ограничителни по отношение на това какво разрешават и какво не на клиентите. Не искаме да го правим. Ако собственикът иска да кара автомобила си на пистите в Спа, Монако, Горица или Лагуна Сека, е напълно свободен като ние ще го подкрепяме във всяко отношение.
Саймън Крофт (вляво), продуктов и маркетинг мениждър в Aston Martin Lagonda разговаря с нашия кореспондент Винсент де Брабандере
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.