Ежегодно в малкото шведско крайезерно градче Йонкьопинг се провежда изложението за феновете на тунинга във всичките му форми Bilsport Motor Show кратко наричано от местните Elmia. Лудите проекти, които ще видите в галерията заслужават внимание, а относно двигателите и марките, всичко се миксира без особени тревоги.
Започваме със скандинавските машини и по-конкретно с тези няколко уникално запазени Volvo 850R.
Явно на това Volvo V70 предното предаване е твърде скучно и е трансформирано към задно предаване.
Ръбато старо голямо комби, което явно няма липса на мощност и често посещава пистите.
Още едно старо Volvo, но какво пречи да е с шестцилиндровия двигател на BMW M50 и то под значително налягане.
Още един скандинавски представител. Този Saab 59 също претърпял тежки модификации включващи модерен турбо двигател, който едва ли е със стандартната си мощност.
Няколко представители на европейските шампионати за туристически автомобили в лицето на 850, S40 и C30.
Минаваме към немските машини с най-разнообразно и многобройно присъствие.
BMW E92 M3 с нашумелия напоследък с присъствието си кит от Liberty Walk и много широки гуми и джанти.
Уникални класически пета и шеста серия на BMW преминали в миналото през трансформация от Alpina.
Още едно M3 този път E46 също подготвено да поема тежките натоварвания по пистите.
Силно раздуто BMW E30 с двигател, който ще ви изненада. Той е доказалия се с лесното постигане на брутални мощности турбо двигател 2JZ от Toyota Supra. Освен това по колата навсякъде където позволява металът е заменен с карбон.
Отново BMW E30 този път с двигател от по-младо поколение MPower, а той е V8 4.0 с 420 конски сили.
Още едно уникално BMW E30 и то оригинално M3. Явно е, че не само у нас има много фенове на модела. Този път двигателя е шест цилиндровия S54 оборудван с компресор.
Още по-старото BMW 2002, но с високо оборотният двигател на Honda F20C.
Mercedes CLK превърнат в пистово оръжие, за съжаление новите им модели не се славят с особена здравина и рядко биват превръщани в подобно проекти.
Тази Костенурка е преминала от двигател с въздушно охлаждане към брутален турбо мотор. Стъклата са заменени с леките поликарбонатни заместители,а вътре присъства и предпазна клетка.
Мечтата на всеки фен на VW. VR6 двигател, претърпял турбо конверсия.
Уникалното Audi RS6 DTM на Йон Олсон, което ви показахме заслужава напълно присъствието си тук.
Opel Omega, в която няма останали много оригинални части, а има четири спортни седалки, предпазна клетка и огромно турбо.
Opel Manta с тръбно шаси и двигател с два нагнетателя - турбо и компресор в обща мисия за голямо налягане.
Ford Escord Cosworth, но с петцилиндров двигател от Audi с 900 конски сили и задвижване от Nissan Skyline R33.
Още от Ford и още от Cosworth този път Sierra.
Минаваме на японски машини с тази Mazda RX7.
Пак RX7, но този път строго състезателна и с гигантския V10 двигател на Dоdge Viper.
Пак двигател от Viper, но в дрифтърската мечта Nissan 200SX.
Тежко модифицирани от подразделението на Nissan Nismo машини. В случая Silvia S15.
И 350Z подговен също по регулациите за състезания. Можете да забележите рестрикторите за въздух, с които е оборудван.
Не можем да пропуснем и култовата Toyota Supra, но на фона на колите, които ви показахме тя изглежда доста "оригинална".
Представител на американските машини Corvette с "малко" повече мощност. Дори в атмосферния си вариант този двигател има мощност от порядъка на 600-700 конски сили според модификациите. И дойде ред на американските ретро атомобили във повечето им форми.