Alfa Romeo се завърна! Всъщност италианският производител започна своето завръщане още през 2007 година, когато изкара ограничената серия на 8С Competizione. След това през 2014-а италианците извадиха по-малкия спорткар 4C, а буквално преди две седмици изстреляха поредния куршум, като показаха спортния седан Giulia. За гореспоменатите автомобили обаче сме ви разказвали подробно, а сега ще спрем вниманието ви на 5 малко известни факта за Alfa Romeo.
1. Името
Alfa на практика е абревиатура. A.L.F.A идва от "Anonima Lombarda Fabbrica Automobili", което означава "Ломбардска автомобилна фабрика". Ломбардия пък е регион в Италия с център Милано, където всъщност е разположена щаб квартирата на марката. Въпреки своя свръхиталиански имидж, компанията е основана от французин. Това е Александър Дарак. През 1920 година е добавено името Romeo, което се прави в чест на директора на компанията Никола Ромео.
2. Льо Ман
Alfa Romeo има точно толкова победи в надпреварата "Льо Ман", колкото и Ford. Alfa Romeo 8C доминира в легендарната гонка за издържливост през 30-те години на миналия век, като постига четири победи (1931-1934). Това е повече от победите на BMW, McLaren и Mazda взети заедно и два пъти повече от победите на Bugatti.
3. Детелината
За първи път е използвана през 1923 година. Състезателят Уго Сивочи залепва четирилистната детелина Quadrifoglio на Alfa Romeo RL точно преди състезанието Targa Florio през 1923 година. Талисманът носи успех, като това е и първата победа на Alfa в надпревара, провеждана по затворени пътища от цивилната пътна мрежа. Още нещо любопитно е, че Сивочи умира в катастрофа година по-късно с автомобил, на който не е била залепена "късметлийската детелина". От тогава насам марката използва детелината на всички свои наточени модели.
4. Връзката с Ferrari
Енцо Ферари започва своята състезателна кариера именно като пилот на Alfa Romeo. Според мнозина специалисти без Alfa Romeo нямало да съществува и Ferrari. След като Енцо добива достатъчно опит и самочувствие, се захваща с легендарната Скудерия Ferrari. Това става през 1929 година.
5. Технологии
Alfa Romeo прави първия двигател със система за изменение на фазите на газоразпределение. За първи път тази система е използвана в мотора на Alfa Romeo Spider през 1980 година. Двулитровият двигател Twin Cam разполага с нов инжекцион Bosch, както и с иновационната газоразпределителна система.
Технически характеристики за моделите на Алфа Ромео , вижте ТУК