Световната публична премиера на новото най-луксозно и най-високотехнологично BMW започна с инцидент във Франкфурт. Неразположение на новия изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер, който припадна, прекрати пресконференцията на марката във Франкфурт. Това обаче не попречи на новата седма серия да се превърне в една от най-големите звезди на изложението. Благодарение на технологичните иновации от BMW i, шестото поколение на луксозната лимузина е с каросерия с т. нар. карбоново ядро (Carbon Core), което води до сериозна оптимизация на теглото.
Лимузината с фабричен индекс G11/G12 пакетира най-модерните технологии в относително консервативна опаковка в най-добрите традиции на марката. Новата "седмѝца" е първият сериен автомобил с лазерни фарове, система за напълно автоматично паркиране без намесата на водача и безброй други екстри. Габаритите на 7er G11/G12 са 5 098, 1 902 и 1 478 мм - съответно дължина, широчина и височина. Междуосието остава същото като досега - 3 070 за късата и 3 210 мм за дългата база, която е по-дълга със 139 мм и достига 5 238 мм. Още нещо любопитно е, че новата баварска лимузина има с 15% по-нисък коефициент на въздушно съпротивление.
Новият баварски флагман е построен на модулна платформа и ще може да се поръча както със задно, така и с двойно предаване. Инженерите на BMW са проектирали нов електромеханичен усилител на волана и шаси с четири управляеми колела. Системата позволява на задните гуми да завиват с три градуса в противоположна посока на предните при маневриране в града и с два градуса в същата посока при движение с висока скорост. Интерес представлява и иновационното задвижване BMW eDrive при BMW 740e. Това е т.нар. Plug-in хибриден модел със системна мощност от 326 к.с. и среден разход на гориво от 2.1 л/ 100 км.
Другата интересна премиера на баварците във Франкфурт е на новото BMW X1. Това е второ поколение малкото SUV, което вече разполага с пропорции, интериор и оборудване в стила на големите X модели на марката. Двигателите, трансмисиите и системата за двойно задвижване xDrive са напълно обновени, като колата впечатлява с още по-спортен дух и ефективност; оптимизирани предлагане на място, гъвкавост и премиум характеристики. Предвид традициите на марката обаче най-интересното е, че новото X1 може да се поръча и само с предно предаване. Във Франкфурт концернът показа още обновената трета серия, ново Mini Clubman с шест врати, както и уникален Rolls-Royce Dawn convertible с V12 мотор.