Винсент де Брабандере, пратеник на mobile.bg във Франкфурт
- Г-н Реш, напоследък BMW показва авангарден дизайн със скосени и остри ъгли в прототипите Vision Future Luxury и Gran Lusso V12 Coupe. В този ред на мисли очакванията за новата „седмѝца“ бяха, че ще следва същата тема. Вместо това, виждаме меки заоблени линии, близки до последната 5-та серия. Ще обясните ли мотивацията си за този избор?
- Наричаме прототипите „визуални автомобили“. Целта им е да покажат как возилата ще изглеждат в по-далечно бъдеще, а не да анонсират кола, която ще излезе на пазара до няколко месеца. С визуалните автомобили поставяме на фокус дизайнерски теми, част от които се разпознават в 7er. Например, ако погледнете в долната част на огледалата за задно виждане, ще забележите хромирана линия. Това е дизайнерска тема, директно копирана от концепцията.
- 7er E65 и 6er E63 са много близки до концептуалния Z9.
- Напълно прав сте. Това вече бяха концептуални автомобили, чиято задача беше да анонсират серийни модели. Нашите „визуални“ коли покриват много по-голям период от време. Оттук нататък ще виждате все повече и повече дизайнерски черти от прототипите в серийните автомобили.
- Бихте ли разяснили новостите по шасито?
- Наричаме структурата на каросерията „въглеродно ядро“. Това означава, че имаме съвършена комбинация на различни материали в перфектно съотношение. Не е като при i8, където използваме само въглеродни нишки. Хибридните i-автомобили ни дадоха много добър опит, който прилагаме в 7er. Карбон се използва в скелета на 7er – в предницата, в задната част и в централната конзола. Използваме материала там, където сме сметнали за необходимо да увеличим здравината за сметка на количеството стомана и алуминий. Комбинирането на точно съотношение стомана, алуминий и въглеродни нишки наричаме „въглеродно ядро“. С този метод намалихме теглото на колата с 200 кг. След като добавихме обаче всички екстри за безопасност и комфорт, накрая получихме 130 кг олекотяване на модела в сравнение с предходната "седмѝца". Ще добавя, че използваме и магнезий в направата на инструменталното табло.
- Как комбинацията на стомана, алуминий, въглеродни нишки и магнезий се отразява на рециклирането на колата?
- Рециклирането не се повлиява. В новия модел използваме преработени материали от предишни серийни коли. Например, 50 на сто от алуминия в 7er е втора употреба.
- Как използването на въглеродни нишки повлиява поправката на щети по автомобила, станали при инциденти с ниска скорост?
- Този въпрос е заложен в дизайнерския процес още от самото начало. Дилърите ни преминават през специално обучение. Бързото и умно сервизиране на малки повреди е тема, която сериозно занимава производителя и е намерила решение.
- За мен есенцията на BMW е начинът на управление и возията. Вие го наричате “Freude am fahren” ("Удоволствие от шофирането"). Има ли някакви подобрения в тази област?
- Най-впечатляващо е, наистина, да седнеш зад волана и да преживееш удоволствието от шофиране. От моя личен опит ще кажа, че возията не е като на голям седан. Размерите са като на такъв, но е много по-лек. Динамиката е значително подобрена в сравнение с последното поколение. Автомобилът е много пъргав, спортен, но в същото време доставя същия комфорт, който очаквахме от 7er в миналото.
- Малко повече по темата за динамиката. Бихте ли обяснили какво е “Executive Drive Pro”?
- “Executive Drive Pro” е подобрена версия на динамичните характеристики от миналото. Стабилизиращият ефект с избягване на възможност за преобръщане вече се активира от електроника вместо хидравлично, както беше преди. Това позволява по-бърза реакция и е „върхът“ в системата по окачването, която предлагаме за тази кола. При по-спортен режим на шофиране Executive Drive Pro ще стабилизира колата като адаптира окачването така, че при завой да се наклонява по-малко. От друга страна, системата използва стерео камери. Ако има неравност или дупка по пътя, колата я „вижда“ и позволява на колелата да работят по-независимо. “Executive Drive Pro” осигурява спортно шофиране и комфорт едновременно.
- Сателитната трансмисия беше представена чрез Rolls-Royce Wraith. Като логична следваща стъпка я очаквах в новата генерация на 7er. Това, което току-що казахте, потвърждава ли факта, че „седмѝцата“ на BMW разполага със сателитно подпомагана трансмисия?
- Да, напълно. Имаме доста функции, които умишлено не споменаваме. Причината е, че искаме акцентът да пада върху основното ни послание.
- Какви двигатели предвиждате?
- Ще стартираме със 750i, V8 с 330 кВт (450 к.с.), 740i, който е ново поколение 3-литров двигател (240 кВт, 326 к.с.), и 730d с мощност 195 кВт (265 к.с.). Ще открехна още една вратичка за вас. Обсъждаме вариант за Plug-in хибрид. Отваряме наистина нова глава в историята с 49 грама CO2/км. За кола с тези размери и комфорт това е уникално. Никой не може да ни бие в тази част.
- Вярно ли е, че новата седмѝца може да паркира сама?
- Наричаме го “Remote Control Parking”. BMW е първият производител, който внедрява технология като тази в сериен модел. Знаем какво се говори по тази тема. Трябва да е ясно, че го пускаме на пазара още тази година. Ако трябва да паркирате на много тясно място, можете да излезете от автомобила и с дистанционно да го паркирате. Опцията е много удобна в случай, когато на паркинга някой е спрял много близо и не можете да отворите вратата, за да влезете. Засега това е опция „комфорт“, но е фантастична промоция, защото е наистина първата стъпка в посока на автономно управление на автомобилите.
- Вътрешното осветление в новата седмѝца ми грабна окото...
- Вътрешното и външното осветление са много важна тема за нас. В интериора на 7er има 6 различни цвята, които могат да се комбинират, за да се получи ефект на повече простор. Можете да си създадете даже релаксираща атмосфера или пък строго технологична чрез синя светлина. С опцията “Sky Lounge” никой съперник не може да се мери с нас.
- С изключение на Rolls-Royce.
- Лазерните фарове също са значима новост измежду многото технически иновации в „седмѝцата“.
- Лазерните светлини са една от революционните иновации в тази кола. За първи път я видяхме през миналата година в хибрида i8. Вече е и в производствен модел. Лазерните светлини светят два пъти по-далеч. Ако веднъж свикнете с тях при нощно шофиране, никога повече няма да се върнете към обикновените ксенонови фарове. Лазерните са с по-ниска консумация на енергия и са много по-ярки. Те работят в комбинация с камера, която подава сигнал в системата да се намалят, за да не заслепяват отсрещните коли
- Каква е личната ви кола?
- Карам 7er.
Винсент де Брабандере (вляво) разговаря с Тимо Реш, ръководител „Продуктов мениджмънт“ в BMW на Автомобилен салон "Франкфурт 2015"
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гошко
Коментиран от #2
09:44 24.09.2015
2 Монго
До коментар #1 от "Гошко":
Взе ми "клавишите изпод пръстите"10:03 24.09.2015
3 некойси
Може по некое време дисплея да изплюе: "Unable to compute, to much imput data!"
10:43 24.09.2015
4 жджд
Коментиран от #5
11:35 24.09.2015
5 Монго
До коментар #4 от "жджд":
Направо колата на круиз контрол и в Джермани.13:26 24.09.2015
6 Поправете се
Коментиран от #8
14:06 24.09.2015
7 Поправете се
14:12 24.09.2015
8 неамада
До коментар #6 от "Поправете се":
Чети внимателно преди да коментираш......330 квт е 450 кс за осмака 750Коментиран от #12
16:31 24.09.2015
9 Мемфис
19:50 24.09.2015
10 Иван Господинов
01:23 25.09.2015
11 BMW
02:06 25.09.2015
12 Поправиха се
До коментар #8 от "неамада":
Чета много внимателно, за разлика от редакторите. Преди да го поправят пишеше САМО 330 к.с., не пишеше изобщо колко kW-та е.Нали това беше идеята на поста ми - да го поправят и те го поправиха. Браво, за което.
А ти си прочел статията след корекцията, така че не си в час със случая.
10:51 25.09.2015
13 Кобрата
15:35 25.09.2015
14 mediator37
04:30 26.09.2015
15 mediator37
Но е идеално приложимо в тесните ни гаражи.
04:32 26.09.2015
16 BMW
13:56 27.09.2015