Отидете към основна версия

6 015 0

Toyota закрива марката Scion

  • scion-
  • toyota-
  • fr-s-
  • ia-
  • im-
  • tc-
  • c-hr

Създаденият през 2003 г. бранд Scion, който трябваше да привлече млади клиенти за продукцията на Toyota в Съединените щати, ще бъде ликвидиран. Според японците марката е постигнала целите си и от 2017-а цялата й моделна гама ще се продава с емблемата на компанията-майка.

"Това е крачка назад за Scion, но огромен скок напред за Toyota", заявява шефът на северноамериканското подразделение на японския концерн Джим Ленц. "Аз самият участвах в създаването на марката, с която искахме да привлечем млади купувачи и да разберем как се работи с тях. Много съм доволен, че постигнахме желаното."

От Toyota смятат, че съвременните модели на компанията така или иначе отговарят на изискванията на младата аудитория, което прави съществуването на Scion безпредметно. От началото на август купето Scion FR-S, седанът iA и хечбекът iM за моделната 2017-а ще бъдат преименувани на Toyota, а от купето tC ще бъде пусната прощална модификация, след което моделът ще бъде снет от производство. Прототипът C-HR, показан на салона в Лос Анджелис, ще влезе в серийно производство също под основната марка на японския производител.

На съкратените служители на Scion ще бъдат предложени аналогични длъжности в Toyota. Собствениците на автомобили от ликвидираната марка ще могат да разчитат на поддръжка и техническо обслужване в сервизните центрове на концерна и занапред.

За 13-годишното си съществуване марката Scion е успяла да продаде над милион коли. Около 70% от тях са купени от клиенти, които никога преди това не са притежавали Toyota, а повече от половината са били на възраст под 35 години. Най-ниска е средната възраст на купувачите на модела tC - 29 години.

Подробности за моделите на Scion , вижте  ТУК

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини