Отидете към основна версия

26 497 56

Колко нови BMW-та се продават у нас

  • bmw-
  • българия-
  • продажби-
  • 2015

През изминалата година 2015 година в България BMW Group е продала 903 автомобила с марка BMW (предх. год. 860/ + 5.00 %), 104 с марка MINI (предх. год. 90/ +15,56 %) и 50 мотоциклета BMW (предх. 47/ +11.11 %). По този начин компанията запазва лидерската си позиция в премиум сегмента, а пазарният й дял, остава стабилен. Анализът на структурата на националните продажби показва балансирано представяне на моделите от цялата палитра. Най-голям дял отново има BMW X5 с 18% от доставките, следван от друг представител на BMW X семейството - BMW X6 с 15% от общата реализация. На трето място с почти еднакви резултати са BMW X3 (11%) и BMW Серия 5 (10%) от продажбите.

Затвърждава се тенденцията моделите от обновеното и разширено семейство на BMW X да съставляват малко над 50% от общите доставки за страната, като разпределените по модели е относително балансирано между петте X модела – BMW X3 (18%), BMW X4 (26%), BMW X5 (32%), BMW X6 (26 %). Въпреки, че през голяма част от годината, бе в края на моделния си цикъл новото BMW X1 допринася за 8 % от реализацията на BMW X моделите и демонстрира голям потенциал за реализацията си през 2016-а. Във висшия сегмент BMW Серия 7 стартира пазарното си представяне в края на годината със сериозна заявка за лидерство в луксозния сегмент. Само за няколко седмици моделът привлече сериозно внимание и заслужи признанието на експертите, както в световен така и в национален план. Моделът бе отличен с приза Автомобил на годината в едноименния конкурс, организиран от организацията на автомобилните журналисти Прес-авто клуб България, в категорията „Премиум автомобили“.Въпреки че, общият брой реализирани M автомобили не надхвърля 20, тяхното представяне набира скорост, а изборът на клиентите обхваща цялата палитра от предложения. Най-популярният модел е BMW X6 M с 37 % от доставките, следван от BMW X5 M с 16 % и М6 - 16%, BMW М3 – 10%. Следват BMW M 4 Купе (11), BMW M3 (10%), BMW M4 Кабриолет и BMW M5 с по 5%. През 2016 г. гамата от върхови модели предстои да бъде разширена с първото BMW M2 Купе. По отношение на задвижването изборът на клиентите на BMW затвърждава тенденцията, характерна и за европейския пазар, като цяло, на доминация на дизеловите агрегати. Те съставляват 93% от реализираните на българския пазар автомобили. Очакванията на компанията са постепенно този дял да намалява успоредно с разширяване на гамата от Plug-in хибридни и електрически модели.

Делът на автомобилите оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive също остава висок – 83 %. Популярността на системата xDrive се дължи не само на нейните характеристики, възможности и ефективност, но и на многообразието на модели, при които тя може да бъде избрана, а също и на особености свързани с климата, релефа и състоянието на пътната мрежа в страната. Осемцилиндровите бензинови двигатели заемат дял от 10% и са най-често представени при автомобилите във висшия сегмент (BMW Серия 6, BMW Серия 7) и BMW X5 и BMW X6. Делът на трицилиндровите бензинови и дизелови двигатели пък достига 12%. 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини