Отидете към основна версия

64 083 47

6 съдбоносни BMW-та

  • bmw-
  • юбилей-
  • знакови автомобили

Мюнхенската автомобилна компания навърши 100 години, а хората от BMW отбелязаха юбилея с нестандартен концепткар, идеята на който е да покаже виждането на марката за следващите 100 години. Сега обаче ще си поговорим за автомобилите, явяващи се крайъгълни камъни в по-новата история на баварската марка. Започваме с т.нар. "нов клас".

BMW 1500Новият клас на BMW започва финансовото прераждане на компанията. Именно тези автомобили гарантират значителни финансови приходи и марката се изправя на крака след опустошителната и за нея Втора световна война. Първият автомобил от този клас е с индекс 1500 - седан с четири врати и с новия мотор М10 (М115). Различни версии на този двигател се правят чак до края на 1980-та година, което си е впечатляващо постижение за мотор, пуснат на пазара през 1962 година. Агрегатът М10 е произведен в тираж от над 3.5 млн екземпляра, а именно неговия блок служи за основа на мотора от Формула 1 за болида Brabham-BMW. Тази версия е с индекс М12 и е разпилена до умопомрачаващите 1500 конски сили.

BMW M1Следва един автомобил, който остава в историята като единственото BMW, направено в сътрудничество с Lamborghini. Легендарният М1 е първото BMW с централно разположен двигател. Дизайнът му също е уникален. Той е дело на ателието Giugiaro и освен с остри, клиновидни форми впечатлява и с двете си емблеми отзад. За съжаление финансовите проблеми на италианците водят до провал в съвместното производство между BMW и Lamborghini. Бивши инженери от Lamborghini довършват започнатото, като основават нова компания (Italengineering), но до масово производство на М1 така и не се стига. Днес малкото останали екземпляри са истинска колекционерска ценност.

BMW M3 (E30)Легендата на туринга. Така е известен този автомобил, който всъщност е първата М3-ка. М-изпълнението е и първата пърформънс-версия на стандартната трета серия, като еволюира до най-успешния автомобил в клас "туринг" в света. Тя участва в много състезания, а победите следват една след друга. Каросерията на M3 (E30) се отличава от стандартното 3er Coupe. Доработената кола разполага и с различно окачване, друго кормилно управление, по-мощна спирачна система, както и с различна трансмисия. Двигателят е с индекс S14, а мощността му в "цивилните версии" варира от 192 до 238 коня. Състезателните версии са с мощ от 385 конски сили. От BMW M3 (E30) са произведени 16 202 автомобила.

BMW X5Първи от многото. Така най-кратко може да се характеризира първата Х5-ица с моделно обозначение Е53. Този автомобил е разработен във времето, когато BMW все още е собственик на Land Rover. Продуктът се приема с недоверие първоначално, но много бързо се превръща в хит на пазара. Тиражите са огромни, а днес благодарение на първото поколение Х5, марката BMW и по-конкретно нейната система xDrive е една от най-популярните в света. Специално за хардкор феновете на марката, които не одобряват Х5, баварците пускат и М-версия.

BMW 2er Active TourerОще един модел, недолюбван от заклетите почитатели на BMW, но отварящ нови хоризонти пред баварската компания. Това е първото BMW с предно предаване. Много скоро предноприводните BMW-та се разшириха моделно с версията GranTourer, което според ръководството на компанията ще привлече още клиенти към марката. Това са хора, които искат миниван с предно предаване, а според проучване на пазарите в Европа, те съвсем не са малко.

BMW i8Съвременното "сърце" на BMW. i8 е и вторият автомобил на марката с двигател в средата. Плъгин хибрида съчетава външността и управляемостта на суперкар с изключителната икономичност за подобен род автомобили. Тази кола разполага и с първото за марката карбоново шаси, както и с врати от типа крила на пеперуда. Именно тези шест модела са основната причина за преуспяването на баварската компания през последните 100 години. Сега остава да разберем как ще се представят баварците през следващите 100.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 3 гласа.

Свързани новини