Отидете към основна версия

4 148 3

Груба сила

  • land rover-
  • land rover defender-
  • 110 station wagon 2.5 td-
  • land rover defender 110 station wagon 2.5 td

Една от иконите на английското автомобилостроене се нарича Defender. Той се нарежда рамо до рамо до безспорния бестселър Mini и представлява всъдеход, напълно отговарящ на това определение. Друг интересен факт е, че той подобно на G-класата на Mercedes-Benz е запазил “ръбатия” си дизайн през целия си дълъг живот. Характерното за тази кола е, че в 90% от случаите се движи извън пътя, по трудно проходими терени, недостъпни за останалите автомобили. С други думи “Защитникът” обладава грубата сила в съществуващите над 60 разновидности на определението автомобил. Този всъдеход е лесен за поддръжка, ако въобще ви се наложи да го попрявяте някога. От друга страна от него не трябва да очаквате комфорт, екстри и лукс, нито можете да се надявате на динамика, ускорение и висока максимална скорост. Defender е автомобил със специално предназначение. Тази класика в жанра продължава да се продава на пазара за нови автомобили у нас, като непрекъснато се усъвършенства, без да променя облика си. Темата ни третира версията 110 Station Wagon 2.5 TD. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Няма да отделяме много време на външния вид на автомобила, защото у нас той е добре известен. Ако пък сте служител на закона или сте го нарушавали явно сте имали възможността да разгледате по-отблизо доста разпространените полицейски Defender-и. Изсечени форми, алуминиеви панели, външни сглобки и панти на вратите, агресивен облик или най-общо казано автомобилния вид на чистата груба сила.

Интериор

Спартанското усещане, което предизвиква външният вид, се засилва още повече щом влезете в салона на всъдехода. Седалките са твърди, но не са неудобни. Арматурното табло не е метално, но също така изглежда грубовато. Уредите, вградени в него, са аналогови и максимално опростени.

Воланът не се регулира, но предвид настройките на шофьорската седалка може да се нагоди по вкуса на водача. Просторът в купето обаче е осезаем. Разстоянието за краката на пасажерите е предостатъчно, а огромната остъклена площ придава допълнителна ширина на и без това големия салон. Зад втория ред седалки се намира огромен багажник, в който са интегрирани две двойни седалки, разположени перпендикулярно на първия и втория ред кресла. По този начин в огромния салон могат да пътуват осем пасажери и водачът, като всички ще се чувстват еднакво удобно. Тук, подобно на екстериора, няма излишни “глезотии”. Скоростният лост и този, блокиращ диференциалите, излизат директно от пода, като основният е дълъг и удобен. Мястото на водача е доста високо разположено, осигуряващо отлична видимост и не на последно място усещане за превъзходство. Един от недостатъците е, че т.нар. кокпит е малко тесничък, а педалите незнайно защо са изместени леко в ляво. Иначе всички седалки се сгъват, като по този начин товарният отсек разполага с неограничени начини на моделиране. С други думи основното качество на салона е функционалност.

Двигател и ходови характеристики

Land Rover е колата с висока проходимост, която може да изкачи най-висок наклон, т.е. 80 % . Това значи, че на 1 метър от пътя денивелацията е 80 сантиметра. Максималният страничен наклон на “англичанина” е 40 градуса. По този показател Defender се изравнява с недостижимия американски Hummer. Размерите на “Английския пациент” са стандартни за автомобил с висока проходимост от най-висок клас.

Двойното предаване на Land Rover е перманентно - предният и задният мост са включени постоянно. Водачът разполага с всички възможни блокировки на трите диференциала. По принцип този тип трансмисия се смята за възможно най-надеждна, пък и времето е доказало преимуществата є. Проблемът е, че автомобилите от категорията на Defender отдавна не се използват само в пресечена местност, а при нормална пътна настилка и скорост над 80 км/ч силовото предаване създава доста вибрации в купето.

Скоростната кутия на “Английския пациент” е петстепенна, механична. Редукторът е двустепенен, също механичен. Предаването на четирите колела не може да се изключва. Автомобилът е снабден със специален демултипликатор и ръчна блокировка на диференциала. Модификацията, която ни бе предоставена за тест-драйв, бе оборудвана с модерен петцилиндров турбодизел с директно впръскване (т.нар помпа-дюза) с мощност 122 к.с., който още с появата си получи много висока оценка по цял свят. Вече споменахме, че за динамика няма да говорим, тъй като такава почти липсва. За сметка на това въртящият момент е умопомрачаващ и мощността на ниски обороти е повече от задоволителна. Като се прибави към това 215 милиметровият клиренс, трите диференциала и оптимизираната за целта трансмисия, трябва да кажем, че проходимостта е направо отлична. Въпреки сравнително новата концепция на петцилиндровия двигател обаче, той си остава доста шумен, а вибрациите, които се предават към купето са над нормите.

Цена

Не е ниска, но пък не е и от най-високите. Лукс и динамика, както вече стана ясно, липсват, но за сметка на това можете да притежавате изключително здрав автомобил, позволяващ ви да не се съобразявате с вида на пътната настилка.

Land Rover Defender 110 Station Wagon 2.5 TD
Плюсове
1. Трите диференциала, мощният дизелов петак и високият клиренс правят проходимостта на Defender една от най-добрите.
2. Функционалността е едно от основните преимущества.
3. Land Rover Defender е надежден и изключително здрав.
Минуси
1. Спартански интериор.
2. Доста по-високо ниво на шум и вибрации в мотора.
3. Defender отстъпва по динамика и ускорение.

 

Land Rover Defender 110 Station Wagon 2.5 TD
Технически характеристики
Двигател
петцилиндров
два клапана на цилиндър
Работен обем
1 997 куб. см.
Максимална мощност
90 Kw/122 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
300 Нм при 1 950 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
19.5: 1
Маса на единица мощност
15.7 кг/к.с. (21.3 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 599
1 790
2 076
Междуосие
2 794
Маса, кг

1 920

Допустимо натоварване, кг
1 130
Обем на багажника,л.
2 300
Вместимост на резервоара, л
75

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

12.7 л/100км
9.7 л/100км
10.8 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
16.8
Максимална скорост
135 км/ч.
Гуми
265/75R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 62 862

 

Базово оборудване
ABS, кутия за вещи, стелки тип “килим”, предни ел. стъкла, подсилена тапицерия от плат, централно заключване с дистанционно управление, две двуместни пейки отзад, радио касетофон, два високоговорителя, антена, тонирани стъкла, предни и задни калобрани, задна сгъваема степенка, и др.
Допълнително оборудване
Боя металик .........................................988
Лети джанти ......................................2 452
Климатик ...........................................3 112
Отопляемо ветруопорно стъкло ........495
Гаранция
Три години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Land Rover Defender 110 Station Wagon 2.5 TD
АЛТЕРНАТИВАТА
MERCEDES-BENZ G300
Работен обем
2 996 см3
Мощност

130 кВт/177 к.с.
при об/мин 4 600

Максимален въртящ момент
330 Нм
при об/мин 1 600
Габарити, мм
4275/1760/1940
Ускорение
14.2 сек
Максимална скорост
164 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

13.4 л/100 км
8.7 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
114 650 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно
ISUZU TROOPER
Работен обем
2 999 см3
Мощност

117 кВт/159 к.с.
при об/мин 5 800

Максимален въртящ момент
380 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4605/1835/1840
Ускорение
15.8 сек
Максимална скорост
145 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

12.4 л/100 км
7.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
93 000 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
в цената
TEMPO JUDO
Работен обем
2 399 см3
Мощност

67 кВт/91 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
180 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4482/1660/2055
Ускорение
29.9 сек
Максимална скорост
120 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

12.1 л/100 км
7.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
29 616 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
няма

Еърбег

няма
Климатроник
няма


Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини