Една от иконите на английското автомобилостроене се нарича Defender. Той се нарежда рамо до рамо до безспорния бестселър Mini и представлява всъдеход, напълно отговарящ на това определение. Друг интересен факт е, че той подобно на G-класата на Mercedes-Benz е запазил “ръбатия” си дизайн през целия си дълъг живот. Характерното за тази кола е, че в 90% от случаите се движи извън пътя, по трудно проходими терени, недостъпни за останалите автомобили. С други думи “Защитникът” обладава грубата сила в съществуващите над 60 разновидности на определението автомобил. Този всъдеход е лесен за поддръжка, ако въобще ви се наложи да го попрявяте някога. От друга страна от него не трябва да очаквате комфорт, екстри и лукс, нито можете да се надявате на динамика, ускорение и висока максимална скорост. Defender е автомобил със специално предназначение. Тази класика в жанра продължава да се продава на пазара за нови автомобили у нас, като непрекъснато се усъвършенства, без да променя облика си. Темата ни третира версията 110 Station Wagon 2.5 TD. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Няма да отделяме много време на външния вид на автомобила, защото у нас той е добре известен. Ако пък сте служител на закона или сте го нарушавали явно сте имали възможността да разгледате по-отблизо доста разпространените полицейски Defender-и. Изсечени форми, алуминиеви панели, външни сглобки и панти на вратите, агресивен облик или най-общо казано автомобилния вид на чистата груба сила.
Интериор
Спартанското усещане, което предизвиква външният вид, се засилва още повече щом влезете в салона на всъдехода. Седалките са твърди, но не са неудобни. Арматурното табло не е метално, но също така изглежда грубовато. Уредите, вградени в него, са аналогови и максимално опростени.
Воланът не се регулира, но предвид настройките на шофьорската седалка може да се нагоди по вкуса на водача. Просторът в купето обаче е осезаем. Разстоянието за краката на пасажерите е предостатъчно, а огромната остъклена площ придава допълнителна ширина на и без това големия салон. Зад втория ред седалки се намира огромен багажник, в който са интегрирани две двойни седалки, разположени перпендикулярно на първия и втория ред кресла. По този начин в огромния салон могат да пътуват осем пасажери и водачът, като всички ще се чувстват еднакво удобно. Тук, подобно на екстериора, няма излишни “глезотии”. Скоростният лост и този, блокиращ диференциалите, излизат директно от пода, като основният е дълъг и удобен. Мястото на водача е доста високо разположено, осигуряващо отлична видимост и не на последно място усещане за превъзходство. Един от недостатъците е, че т.нар. кокпит е малко тесничък, а педалите незнайно защо са изместени леко в ляво. Иначе всички седалки се сгъват, като по този начин товарният отсек разполага с неограничени начини на моделиране. С други думи основното качество на салона е функционалност.
Двигател и ходови характеристики
Land Rover е колата с висока проходимост, която може да изкачи най-висок наклон, т.е. 80 % . Това значи, че на 1 метър от пътя денивелацията е 80 сантиметра. Максималният страничен наклон на “англичанина” е 40 градуса. По този показател Defender се изравнява с недостижимия американски Hummer. Размерите на “Английския пациент” са стандартни за автомобил с висока проходимост от най-висок клас.
Двойното предаване на Land Rover е перманентно - предният и задният мост са включени постоянно. Водачът разполага с всички възможни блокировки на трите диференциала. По принцип този тип трансмисия се смята за възможно най-надеждна, пък и времето е доказало преимуществата є. Проблемът е, че автомобилите от категорията на Defender отдавна не се използват само в пресечена местност, а при нормална пътна настилка и скорост над 80 км/ч силовото предаване създава доста вибрации в купето.
Скоростната кутия на “Английския пациент” е петстепенна, механична. Редукторът е двустепенен, също механичен. Предаването на четирите колела не може да се изключва. Автомобилът е снабден със специален демултипликатор и ръчна блокировка на диференциала. Модификацията, която ни бе предоставена за тест-драйв, бе оборудвана с модерен петцилиндров турбодизел с директно впръскване (т.нар помпа-дюза) с мощност 122 к.с., който още с появата си получи много висока оценка по цял свят. Вече споменахме, че за динамика няма да говорим, тъй като такава почти липсва. За сметка на това въртящият момент е умопомрачаващ и мощността на ниски обороти е повече от задоволителна. Като се прибави към това 215 милиметровият клиренс, трите диференциала и оптимизираната за целта трансмисия, трябва да кажем, че проходимостта е направо отлична. Въпреки сравнително новата концепция на петцилиндровия двигател обаче, той си остава доста шумен, а вибрациите, които се предават към купето са над нормите.
Цена
Не е ниска, но пък не е и от най-високите. Лукс и динамика, както вече стана ясно, липсват, но за сметка на това можете да притежавате изключително здрав автомобил, позволяващ ви да не се съобразявате с вида на пътната настилка.
Land Rover Defender 110 Station Wagon 2.5 TD
|
Плюсове
|
1. Трите диференциала, мощният дизелов петак и високият клиренс правят проходимостта на Defender една от най-добрите. 2. Функционалността е едно от основните преимущества. 3. Land Rover Defender е надежден и изключително здрав. |
Минуси
|
1. Спартански интериор. 2. Доста по-високо ниво на шум и вибрации в мотора. 3. Defender отстъпва по динамика и ускорение. |
Land Rover Defender 110 Station Wagon 2.5 TD
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
петцилиндров
два клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 997 куб. см.
|
Максимална мощност
|
90 Kw/122 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
300 Нм при 1 950 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
19.5: 1
|
Маса на единица мощност
|
15.7 кг/к.с. (21.3 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 599 1 790 2 076 |
Междуосие
|
2 794
|
Маса, кг
|
1 920
|
Допустимо натоварване, кг
|
1 130
|
Обем на багажника,л.
|
2 300
|
Вместимост на резервоара, л
|
75
|
Разход на гориво: |
12.7 л/100км
9.7 л/100км 10.8 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
16.8
|
Максимална скорост
|
135 км/ч.
|
Гуми
|
265/75R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 62 862 |
Базово оборудване
|
ABS, кутия за вещи, стелки тип “килим”, предни ел. стъкла, подсилена тапицерия от плат, централно заключване с дистанционно управление, две двуместни пейки отзад, радио касетофон, два високоговорителя, антена, тонирани стъкла, предни и задни калобрани, задна сгъваема степенка, и др.
|
Допълнително оборудване
|
Боя металик .........................................988
Лети джанти ......................................2 452 Климатик ...........................................3 112 Отопляемо ветруопорно стъкло ........495 |
Гаранция
|
Три години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Land Rover Defender 110 Station Wagon 2.5 TD
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
MERCEDES-BENZ G300
|
|
Работен обем
|
2 996 см3
|
Мощност
|
130 кВт/177 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
330 Нм
при об/мин 1 600 |
Габарити, мм
|
4275/1760/1940
|
Ускорение
|
14.2 сек
|
Максимална скорост
|
164 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.4 л/100 км 8.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
114 650 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
ISUZU TROOPER
|
|
Работен обем
|
2 999 см3
|
Мощност
|
117 кВт/159 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
380 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4605/1835/1840
|
Ускорение
|
15.8 сек
|
Максимална скорост
|
145 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.4 л/100 км 7.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
93 000 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
в цената
|
TEMPO JUDO
|
|
Работен обем
|
2 399 см3
|
Мощност
|
67 кВт/91 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
180 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4482/1660/2055
|
Ускорение
|
29.9 сек
|
Максимална скорост
|
120 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.1 л/100 км 7.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
29 616 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
няма
|
Еърбег |
няма
|
Климатроник
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 nqkoi
15:43 08.09.2011
2 georgi
15:43 08.09.2011
3 Nik
15:43 08.09.2011