Чували ли сте за модел на Ferrari, при който двигателят е монтиран отпред, а в купето има място за четирима пасажера? Ще кажете ДА, това е моделът FF, но той се появява през 2012 година, а Ferrari с подобна схема е имало още през 60-те години на миналия век. Това звучи наистина странно, но е факт.
Самият Енцо Ферари не е разрешил този автомобил да излезе в серийно производство, но все пак това се случва. Става дума за модела 250 GTE, производство 1960 година - автомобил, конструиран специално за италианската полиция. Естествено, това не е същинска тежка лимузина, но полицейската кола е доста по-различна от представата за Ferrari. Това обаче важи само за външния вид на колата.
250 GTE е оборудван с четирилитров агрегат, с мощност 400 к.с.
Двигателят не е нова разработка. Имплантиран е от известния спортен модел 330 LMB Superamerica. Единствената разлика тук е, че карбураторът е производство на фирмата Weber. Моделният номер е 40CZ6. За да може завоят, от подчертано спортните модели на Ferrari, към “гражданските” варианти да бъде по-плавен, инженерите на италианската фирма конструират дори предшественик на полицейското возило - 330GT 2+2. Всъщност това не е първата кола на компанията, оборудвана с две допълнителни места отзад. Преди това, в много малки (пробни) серии, се появяват моделите 212 Inter и 342 America. Тъй като не се приемат добре от привържениците на Ferrari, бързо са спрени от производство.
Преходът към схемата 2+2
Култовата италианска марка започва с построяването на новия завод на Pininfarina. Там започва разработката на полицейското Ferrari. За да може да се спечели обем в купето, конструкторите са принудени да изместят двигателя отпред. Колесната база, също е увеличена на 260 см. Заради внушителното тегло на мотора, предното окачване е усилено. “Полицаят” е оборудван с петстепенна, механична скоростна кутия. Четириместното купе не прилича на традиционното Ferrari. Въпреки че интериорът и най-вече арматурното табло остават подчертано спортни.
“Пазителят на реда” се произвежда от 1960 до 1963 г.
За това време са произведени само 955 екземпляра. Всички са боядисани в непривичния за “Кончетата” черен цвят. Оборудвани са със синя лампа, сирена, радиостанция, а на регистрационните им номера с големи червени букви е написано Polizia. Ауспуховата система също е доста различна от стандартната за марката. Конструкторите сега са наблегнали на шумоизолиращите гърнета. Въпреки че отзад стърчат традиционните две “двуцевки”, те не издават типичния звук на расов спортен автомобил.
За италианската полиция оборудването с 250 GTE е истински празник. Повечето от ченгетата се докосват за първи път до кола производство на култовата фирма. Още повече, че под педала на газта се крие истински змей, който показва яростта си, чак като бъде настъпен. Ferrari 250 GTE няма подчертано спортен вид, но динамичните му качества са отлични. За жалост на хората от властта, твърде скоро “Полицая” е спрян от производство. Страстта на Енцо Ферари остават автомобилите с подчертано спортен вид. Днес специализираният полицейски модел е изключителна рядкост и цената му е много висока.