В България, пазарът на автомобили все още е съсредоточен върху колите "втора ръка", а защо тенденцията е такава, е известно на всички. Липсата на достатъчно финанси у средностатистическия българин, както и неблагоприятните лизингови условия, които дават много от автомобилните вносители в България, са само част от предпоставките българите да не си купуват нови коли. Има обаче една марка, която бавно, но целенасочено продава все повече и повече нови автомобили у нас. Става дума за румънската Dacia, която, както е известно, е под шапката на Renault и трета поредна година е марката, продаваща най-много нови автомобили в нашата страна.
И този отговор е добре известен - отлично съотношение между качество и цена, като последната е и най-атрактивната за нов автомобил у нас. Представителството в България също положи големи усилия, за да може марката да стигне до върха, защото е добре известен лошия имидж на Dacia в България, преди да се намесят французите от Renault. Колкото и да не са съгласни някои, що се отнася за нови автомобили, това е народната нова кола за средностатистическия българин.
Каква е историята на успеха на Dacia, попитахме генералния директор на Renault Nissan България Оливие Жан.
„Има няколко основни фактора за тези отлични резултати. Надеждни и качествени модели, създадени за условията на пътищата в страната. Обновена лека и лекотоварна гама автомобили с атрактивни „нетни“ цени, които спестяват губенето на време в търсене на по-изгодна оферта. Широка продажбена и сервизна мрежа, работеща по най-високи стандарти, която през годините успя да спечели доверието на клиентите и да ги превърне в най-мотивираните посланици на марката.“
„Клиентите ни са в центъра на цялостната стратегия за развитието на марката в България. Стараем се да се вслушваме в техните мнения и съвети. Така, преди седем години стартирахме инициативата „Излет с Dacia“, която всяка година събира клиентите ни, техните приятели и семейства, и заедно се забавляваме и откриваме последните новости на марката. По тяхно желание създадохме и Duster Adventure Club, който няколко пъти годишно отправя офроуд предизвикателства към собствениците на един от най-популярните SUV модели в страната. Заедно с Димитър Илиев, лице на марката за България, и екипът на Safety Driving Academy, отговорихме на желанието на клиентите да докажем качествата на Dacia Duster и в едно истински тежко състезание. Избрахме всепризнатото от специалистите Balkan Offroad Rally, и две поредни години автомобилът успешно премина през повече от 2000 състезателни километра.“
Подробни техническин характеристики за всички модели на Dacia - ТУК