След края на Втората световна война заводите на BMW в Айзенах се оказват в зоната на съветска окупация и подобно на множеството промишлени предприятия, цеховете на BMW са предвидени за пълен демонтаж и извозване на ценните машини в СССР.
Група немски специалисти обаче се обръщат с молба към шефа на военната администрация в Германия маршал Жуков. Ти искат от главнокомандващия да остави именно завода на BMW в Айзенах и да разреши производството на автомобили да продължи.
Жуков се среща с германците и те успяват да го убедят заводите да останат и там отново да се произвеждат BMW-та. След съгласуване със съветските власти е създадено съветско-германското сдружение АО Avto-Velo. И така, през 1946 година започва серийното производство на BMW 321.
В края на 1948-а съветско-германското предприятие започва производството на нов модел. BMW 340 на практика представлява рестайлинг версия на довоенния седан BMW 326. Основните разлики са свързани с изменения в предната част, но основните възли и агрегати си остават непроменени.
АО Avto-Velo произвежда автомобили и мотоциклети под марката BMW, които безпроблемно се изнасят за СССР, но през 1952 година Международният съд признава използването на марката BMW от АО Avto-Velo за незаконно. Така "братушките" се принуждават да преименуват завода.
Новото име е EMW, а инициалите идват от Eizenacher Motoren Werke. Емблемата с пропелера е леко видоизменена, а синият цвят е заменен с червен. Веднага след това се появява първото EMW 340. Търсенето обаче спада рязко и през март 1953-а е взето решение за прекратяване на производството на BMW/EMW 340.
До този момент в завода са сглобени над 20 000 автомобила. На базата на EMW 340 се произвеждат няколко модификации, в това число комби, кабриолет и линейка. Последните екземпляри слизат от конвейерите през 1955. Днес съветските BMW-та, запазени в добро състояние, са изключителна рядкост.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.