Отидете към основна версия

11 279 5

История на шест колела

  • шестколесен автомобил

С Mercedes-Benz G63 AMG 6X6 шестколесните автомобили станаха изненадващо актуални, но могъщият щутгартски всъдеход си има не по-малко известни предшественици. Всъщност идеята за повече колела е стара почти колкото самият автомобил. Ето някои от най-забележителните триосни коли на всички времена.

Reeves Sextoauto (1912)


Един от най-прочутите проекти за автомобил с шест колела датира още от годините преди Първата световна война. Колкото и невероятно да звучи, Reeves Sextoauto на конструктора Милтън Рийвс е "бюджетна" версия на още по-шантавия осемколесен Octoauto, но заради колосалната си цена от $4 500 не намира дори един купувач.

Mercedes-Benz G4 (1934)


Дядото на G63 AMG 6X6 е произведен в тираж от 57 екземпляра. Осемцилиндровият редови двигател с мощност между 100 и 115 от работен обем 5 литра задвижва четирите задни колела. G4 е замислен като фронтови автомобил за висшия офицерски състав на Вермахта, но заради огромната си цена е използван предимно на паради.

Pat Clancy Special (1948)


Американският конструктор и състезател Пат Кланси построява този автомобил за легендарната гонка "Инди 500". Допълнителният чифт гуми трябва да подобрят сцеплението и устойчивостта при високи скорости. Конструкцията има слаб успех.

Tyrrell P34 (1976)


Преди да бъде забранен, този болид е един от най-успешните дебютанти в историята на Формула 1 и дори печели първите две места на Гран при на Швеция през 1976 г. Всички четири колела отпред завиват, което подобрява повратливостта. От Tyrrell обаче трябва да плащат за разработката на специални гуми с малък размер.

Panther 6 (1977)


Скоро кратката състезателна кариера на шестте колела вдъхновява цивилното автомобилостроене. Там модата също не трае дълго. От Panther 6 са произведени само две бройки, но пък какви! Турбинираният 8.2-литров V8 от Cadillac развива 600 к.с. и позволява достигането на 320 км/ч, макар че никой никога не се е престрашавал да провери максималната скорост на практика.

Sbarro Function Car (1978)


Гуруто на шантавия транспортен дизайн Франко Сбаро превръща купето Cadillac Eldorado в триосен дом на колела. Швейцарецът дори успява да му намери купувач - арабският милионер Джоузеф Аджадж.

Williams FW08B (1982)


Друг болид от Формула 1, който се опитва да наложи шестте колела. FW08B дори не успява да се състезава - от FIA ограничават броя на позволените колела на 4, само 2 от които могат да бъдат задвижващи.

Nautilus Car (2003)


Автолюбителите ще запомнят филма "Лигата на необикновените" единствено с огромния седемметров кабриолет с шест колела. Колата е съвсем истинска, а не макет. Построена е на шаси от Land Rover и има 4.2-литров V8.

Ford Thunderbird FAB 1 (2004)


Друг киногерой от още по-грандиозна филмова нелепица със заглавие "Гръмотевични птици". Естествено, розовият кабриолет, построен от Ford на базата на тогавашния Thunderbird, е каран от блондинка.

Covini C6W (2004)


Разработката на тази шестколесна суперкола отнема почти 30 години. Резултатът е компактен 4.2-метров кабриолет, задвижван от 4.2-литров V8 на Audi с мощност 440 к.с. Максимална скорост - 320 км/ч.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини