На салона в Женева очаквано дебютира новият голям Volkswagen. Дългият почти пет метра Arteon е построен на платформата на осмото поколение Passat и ще замени едновременно CC и Phaeton.
С дължина 4 862, широчина 1 871 и височина 1 427 мм новият волфсбургски флагман е по-дълъг и по-широк от Passat с 95 и 39 мм. Междуосието също е увеличено с 50 мм до 2 841 мм. Четиривратото купе обаче е по-ниско от технологичния си донор с близо 3 см.
Немските дизайнери са си поиграли доста с външността на Arteon, но счетоводителите не са им позволили същата свобода в салона. Макар и облагороден с по-засукана мултимедия с голям 9.2-инчов дисплей и жестово управление, интериорът е почти същият като в Passat.
Спекулациите какво ще има под предния капак на новия флагмански Volkswagen започнаха още след представянето на прототипа Sport Coupe Concept GTE през 2015-а пак в Женева. През изминалите 2 години се говореше, че серийният модел ще бъде или изцяло електрически, или най-малкото хибриден.
Оказва се, че познали няма. Бензиновите версии на Arteon ще се оборудват с 1.5-литров двигател с мощност 148 к.с. и два 2.0-литрови мотора със 188 и 276 коня. 2.0-литровият дизел също ще има няколко мощностни варианта - 148, 188 и 236 к.с.
Скоростните кутии ще бъдат 6-степенна механика и 7-степенен робот DSG, а предаването - предно или двойно.
Както подобава на флагмански модел, новият голям Volkswagen ще бъде екипиран порядъчно още в базовата версия, която ще разполага с круиз контрол, предни седалки с електрически регулировки в шест направления, кожен волан и аудиосистема с осем говорителя. В средното ниво на оборудване към тях се добавят подгряване на предните седалки, тапицерия от кожа и алкантара, спортни педали и т.н.
Arteon ще се произвежда в завода на Volkswagen в гр. Емден, провинция Долна Саксония. Цени ще бъдат обявени на по-късен етап.