На салона в Женева очаквано дебютира новият голям Volkswagen. Дългият почти пет метра Arteon е построен на платформата на осмото поколение Passat и ще замени едновременно CC и Phaeton.
С дължина 4 862, широчина 1 871 и височина 1 427 мм новият волфсбургски флагман е по-дълъг и по-широк от Passat с 95 и 39 мм. Междуосието също е увеличено с 50 мм до 2 841 мм. Четиривратото купе обаче е по-ниско от технологичния си донор с близо 3 см.
Немските дизайнери са си поиграли доста с външността на Arteon, но счетоводителите не са им позволили същата свобода в салона. Макар и облагороден с по-засукана мултимедия с голям 9.2-инчов дисплей и жестово управление, интериорът е почти същият като в Passat.
Спекулациите какво ще има под предния капак на новия флагмански Volkswagen започнаха още след представянето на прототипа Sport Coupe Concept GTE през 2015-а пак в Женева. През изминалите 2 години се говореше, че серийният модел ще бъде или изцяло електрически, или най-малкото хибриден.
Оказва се, че познали няма. Бензиновите версии на Arteon ще се оборудват с 1.5-литров двигател с мощност 148 к.с. и два 2.0-литрови мотора със 188 и 276 коня. 2.0-литровият дизел също ще има няколко мощностни варианта - 148, 188 и 236 к.с.
Скоростните кутии ще бъдат 6-степенна механика и 7-степенен робот DSG, а предаването - предно или двойно.
Както подобава на флагмански модел, новият голям Volkswagen ще бъде екипиран порядъчно още в базовата версия, която ще разполага с круиз контрол, предни седалки с електрически регулировки в шест направления, кожен волан и аудиосистема с осем говорителя. В средното ниво на оборудване към тях се добавят подгряване на предните седалки, тапицерия от кожа и алкантара, спортни педали и т.н.
Arteon ще се произвежда в завода на Volkswagen в гр. Емден, провинция Долна Саксония. Цени ще бъдат обявени на по-късен етап.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кроко
Коментиран от #2
11:24 07.03.2017
2 БЕЕМВЕ
До коментар #1 от "кроко":
Друго си е БЕЕМВЕТОООО нали, Кроко ?11:46 07.03.2017
3 SSSS
Коментиран от #25
11:47 07.03.2017
4 656
11:49 07.03.2017
5 гостенче
Старата нова кола! Типично за ВАГ.
Коментиран от #12
12:05 07.03.2017
6 кроко
Коментиран от #21
12:05 07.03.2017
7 ГОГО
Почти 5 метра означава 4,98!!! А 4,86 метра си е почти 4,90 :) До 5 метра има още 14 см, където приложени в салона биха означавали АУДИ А8 или по скоро новият ФАЙТОН, с когото започнах в начало!
12:14 07.03.2017
8 Гост
12:23 07.03.2017
9 Иван Господинов
12:32 07.03.2017
10 Vw group
12:41 07.03.2017
11 разбирача
Коментиран от #14
12:46 07.03.2017
12 Каруцар
До коментар #5 от "гостенче":
Съгласен!Безидеен интериор и арматурно табло от 20-ти век.
Иначе цената ще е от 22-ри, там е иновацията.
Коментиран от #48
12:59 07.03.2017
13 БМВто
13:02 07.03.2017
14 vw trup
До коментар #11 от "разбирача":
какво кърти с тази грозна емблема,като залепена в гараж в/у решетката!Фаровете са ОК,но защо емблемата не е по-малка и залепена на капака?За вътре няма да коментирам,защото според мен цялата им група са далеч от вкуса ми.Технологично сложно ли им е да предлагат хибрид през 2017 год?!?Ония изостаналите тойоти приус ги има от 20 години....13:04 07.03.2017
15 ПКПК
13:16 07.03.2017
16 Мечо Дебелия
13:31 07.03.2017
17 ГорублянеДупницаТруд
13:31 07.03.2017
18 бай Иван
Не е като на другите, разхвърляно, някакви чупки дето хич не изглежда добре и няк'ви врътки от 90-та.
А тука е елегантно, красиво, с една дума- радост за окото.
14:15 07.03.2017
19 баба Пена
14:18 07.03.2017
20 onq s konq
14:20 07.03.2017
21 Возил се е на phaeton
До коментар #6 от "кроко":
Много си прав , че няма нищо общо с phaeton. Сравнения с пасат може да прави само човек , който никога не се е качвал или карал phaeton. Phaeton-a e едно шаси ( и не само ) с Bentley Continental Flying Spur . Въздушното окачване е стандартно , както и 3 зонов климатроник , аудио система с ХХ броя говорители и още и още14:27 07.03.2017
22 язе
1.5 бензин.Ай честито.
Коментиран от #23
15:13 07.03.2017
23 Чичу Ади
До коментар #22 от "язе":
От 1.2-1.4 като стане 1.5 според теб даунсайзинг ли е?Коментиран от #32
15:42 07.03.2017
24 James
15:44 07.03.2017
25 Чичу Ади
До коментар #3 от "SSSS":
Къде ги видя тези снимки, че да погледна и аз. Аз виждам само някакви компютърни рисунки..... На тях изглежда добре. Ваувето винаги са се старали при Голф и Пасат, дано тук не са правили компромиси. Ако ценово не прескача двойно Пасат, може и да отмъкне някой и друг клиент от премиум марките. И все пак ВАГ имат Супърб, който би бил по-разумния избор!15:47 07.03.2017
26 Рено фор лайф
Коментиран от #49
16:11 07.03.2017
27 БМВ
Коментиран от #50
16:39 07.03.2017
28 vag
17:41 07.03.2017
29 плагиати
18:12 07.03.2017
30 Нафарфорий
Коментиран от #31
18:29 07.03.2017
31 ГрандеГолф
До коментар #30 от "Нафарфорий":
Признавам,че беше невороятен боклук.Коментиран от #43
18:45 07.03.2017
32 язе
До коментар #23 от "Чичу Ади":
Че какво е?Айде купи си го тоя кош сигурно близо 2 тона с 1.5бензин.После японките били миксери.А т8ва какво е?Иначе ми харесва като цяло.19:24 07.03.2017
33 малолитражка
Коментиран от #34
19:58 07.03.2017
34 пак съм язе
До коментар #33 от "малолитражка":
начи я сакам да допълним сеги разбирам, че он имал и 2.0 двигател, моторчето на чистачките на файтоня беше 2.3 5 цилиндъра турбо от една легендарна кола така, че туряйте му нещо по голямо кви са тия моторчета от чистачки и от ел. стълка вместо двигатели уе оооо шашавите20:02 07.03.2017
35 Дженев
22:14 07.03.2017
36 До Гого
И едно междуосие от високия клас :):):):):
22:34 07.03.2017
37 VAG
Но не мисля че ще ми позволи моята перфектна Държава,няма да остане мегдан от винетки,данъци,застаховки и още куп много измислени такси....
Коментиран от #52
22:45 07.03.2017
38 Не разбирача
23:02 07.03.2017
39 сссссссс
Коментиран от #46
00:27 08.03.2017
40 Бобо
07:46 08.03.2017
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 венци
Коментиран от #51, #56
10:20 08.03.2017
43 Нафарфорий
До коментар #31 от "ГрандеГолф":
брях то и гроздето за теб е невероятно кисело!!!!!!!!!!!!!!!14:29 08.03.2017
44 Alex
15:44 08.03.2017
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Чичу Ади
До коментар #39 от "сссссссс":
Ти не си ли учил за препинателни знаци? Две точки в шест реда пост. Ами то човек трудно може да ти проследи мисълта. Освен това как разбра, че е по-тежък от Пасат? Пасат освен 240 к.с. имат и 150 к.с. Този мотор 1.5 едва ли ще изкара милион километра без ремонт, но никой вече не гони такива цифри. Просто технологиите се развиват толкова бързо, че никой нормален човек, който може да си позволи нов автомобил няма кара 10 годишен ретро кенеф, когато след 5-6 години ще може да си закупи автономен автомобил, защо не и летящ... А да, забравих. Вие гледате от канчето на просешката тояга, за която 10 годишния ретро кенеф си е чисто нова извънземна технология и производителите трябва да мислят за вашите 3-5 хиляди левчета, а не за 30-50 хиляди еврачета на новите собственици......Коментиран от #47
17:21 08.03.2017
47 Azzzzzzz
До коментар #46 от "Чичу Ади":
Това са пълни глупости, писани от човек, който няма допирна точка с реалноста - нито с тази в БГ, нито с тази в чужбина. На кратко, аз и жената сме с общ месечен доход от 4000 лева в София, бълдъзата и баджанака са с около 5000 Евро в Берлин. И двете семейства бих казал влизаме в шаблона "нормални", висшисти, с по едно дете, които принципно можем да си позволим нов автомобил. В същото време аз и жената имаме две коли - Мерцедес 124 и Тойота Ярис, докато роднините в Германия - едно Рено Меган. Така че, аз като един средно интелигентен, "нормален" човек смятам да си карам "ретро кенефа" докато мога, за да не съм принуден след това да карам кола 1500 кг с "мощен" 1.5 двигател. Май бъркаш, "нормалните" хора със "заможните" такива...00:45 09.03.2017
48 Работи в ВАГ
До коментар #12 от "Каруцар":
Абе големи разбирачи имало... Не са карали ама големи разбирачи!!! Това е по-голяма и по-достъпна версия на А5 Спортбак. От 20 години работя в ВАГ и тука някви които не могат да си позволят нов автомобил ще ми приказват, че цената от 22-ри век. Айде оправете се малко... Да плюете труда на Фолксваген. Артеона е по-практичен от БМВ семеен ван... БМВ не могат да стъпят и на малкия пръст на ФолксвагенКоментиран от #53
14:06 09.03.2017
49 Работи в ВАГ
До коментар #26 от "Рено фор лайф":
Ей .. френските ви измишльотини не могат да минат километрите за разбиване на двигателя преди да влязат в сервиза... А скоростните ви кутии докато сменят скорост аз вече съм стигнал!!!14:22 09.03.2017
50 Работи в ВАГ
До коментар #27 от "БМВ":
Ей ... карай си 30-годишната, ръждясала 3-серия без катализатор и мълчи... Защото заради ей такива като теб измряха хора по улиците!!!14:30 09.03.2017
51 Работи в ВАГ
До коментар #42 от "венци":
Ти и най-евтиния Up! не можеш да си позволиш, така че тихо...14:35 09.03.2017
52 Кобрата
До коментар #37 от "VAG":
Така е колега, само ще си мечтаем...Дет се вика, това не е лъжица за нашата уста! Пък и да не говорим, че по тези каруцарски пътища, ще я разбиеш за нула време. После ремонтът на тези коли струва майка си и баща си.
Аз карам Audi A4 комби 2010, реално е на 7 години, но за западняците това е стара кола, а за в България е нова, защото повечето коли са над 10, да не кажа и 15 години.
Коментиран от #54
18:07 09.03.2017
53 БМВ
До коментар #48 от "Работи в ВАГ":
Споко не са пали толкова покарай си малко 30 годишния кош пасат и щи мине :D17:30 16.03.2017
54 дада
До коментар #52 от "Кобрата":
98 не 2010 бас държа17:31 16.03.2017
55 Марио
Браво на хората от VW,които създадоха Arteon и мисля,че трябва да продължават в същия дух и да правят все такива коли и като качество,и на дизайн.
15:51 13.09.2017
56 Иво
До коментар #42 от "венци":
Не разбрахте ли,че не е важна кубатурата на двигателя а конските сили и въртящият момент.Артеона е прекрасна машина.Браво на VW.Да продължават само такива машини (Като ARTEON) да правят и като дизайн и като технологий и като двигатели,които при arteon са прекрасни.Уникални двигатели и качество.Браво са ARTEON.11:56 14.09.2017