Съдейки по различни анализи и статистики, в съвсем скоро време глобалният автомобилен пазар може да има нов лидер. Преди две години шефът на Renault-Nissan Карлос Гон прогнозира, че през 2018 алианса ще се нареди в тройката от топ автомобилни производители.
Това обаче се случи по-рано. Сега французите са амбицирани да се изкачат на най-високото стъпало на стълбицата, ставайки лидер по продажби в света. Това заяви лично Гон, по време на среща с акционерите на алианса. Статистическите данни сочат, че това е напълно реално и може да се случи още през тази година.
Според информация на аналитичната агенция JATO Dynamics за първите четири месеца от годината VW Group са продали 3.32 млн автомобили, Toyota - 3.06 млн, а Renault-Nissan 3.02 млн. По-интересното е, че Renault-Nissan демонстрира най-голям прираст сред основните си конкуренти - 8% срещу 6% при Toyota и само 1% при Volkswagen.
Експертите обясняват успеха на алианса с два основни фактора. Положително на резултатите на Renault-Nissan се отразява изключителната популярност на кросоувърите, където те са едни от лидерите, а такива автомобили заемат съществен дял от портфолиото им. Придобивката на Mitsubishi също се счита за положителен фактор.