Поради наличие на манипулиращ софтуер за отделяне на вредни емисии Porsche трябва да спре доставките на Cayenne 3.0 TDI, докато нередността не бъде отстранена. Забраната за продажба обяви германският министър на транспорта Александър Добринд.
Освен това 22 000 вече продадени дизелови SUV-ове трябва да бъдат задължително изтеглени и модифицирани. При официалните тестове софтуерът разпознава, че нивото на отделяне на вредни емисии се проверява и го напасва чрез включването на специална функция. С активирана технология Cayenne 3.0 TDI изхвърля 94.9 милиграма азотен оксид, но в реални условия, когато тя не работи – 138.55 милиграма.
От Porsche заявиха, че при вътрешни тестове са открили сами нередността в софтуера си и веднага са съобщили за проблема на КБА (германската служба за МПС-та). „Случаят поражда съмнения за нередности и при VW Touareg, който е с идентичен, разработен от Audi двигател“, съобщи Добринд.
Министърът допълни, че няма обяснение защо този софтуер е интегриран в модела Cayenne Diesel със стандарт за вредни емисии Euro 6. Той сподели, че подобни модерни автомобили би трябвало да са способни да спазват нормите за отделяне на азотни оксиди.
Случаят покачва напрежението преди срещата за дизеловия скандал на 2-ри август. Опасенията на германските автоконцерни за евентуално спиране от движение на дизеловите превозни средства се увеличава, след като дори автомобили със стандарт за вредни емисии Euro 6 прекрачват допустимата граница.