13 милиона дизелови автомобили в Германия трябва да бъдат изтеглени и модифицирани. Днес в Берлин ще се срещнат представители на автоиндустрията, федералните провинции и управлението, за да обсъдят дизеловия скандал и бъдещето на двигателите с вътрешно горене, съобщи информационното издание „Шпигел“.
Кои ще присъстват на „Националния дизелов форум“? Какви са причините за провеждането му? Кой е ядосан, че не е поканен?
Отговорите на най-важните въпроси:
Кои са инициаторите на дизеловата среща?
Различните страни по случая са поканени от бундесминистъра на околната среда Барбара Хендрикс и бундесминистъра на транспорта Александър Добринт.
Защо се организира „дизеловият форум“?
Причината за свикването на срещата е прекомерното замърсяване на въздуха в много германски градове с азотни оксиди. Главен причинител на вредните емисии са дизеловите автомобили. Именно заради това спирането им от движение също ще бъде обсъдено на форума.
От своя страна автопроизводителите са готови на всичко, за да не се предприеме забрана на дизеловите превозни средства. Дискусиите относно радикалната мярка са дали несигурно отражение върху поведението на клиентите – продажбите и цените на колите на старо са намалели.
На срещата трябва най-вече да се обсъди дали и как могат да бъдат модифицирани дизеловите автомобили, за да се редуцира отделянето на азотни оксиди.
Кой е поканен?
Шефовете на Audi, Porsche, VW, BMW, Daimler, Ford Deutschland и Opel.
Министър-председателите на федералните провинции, в които вредните емисии на над нормата и в които са централите на концерните.
Съюзът на немската автоиндустрия(VDA), съюзът на интернационалните автопроизводители(VDIK), съюзът на работодателите в Германия(BDA) и представители на профсъюзите
От германския клуба на шофьорите(ADAC) разкритикуваха, че на срещата няма да бъдат взети под внимание интересите на потребилите.
Ще присъства ли канцлерът на Германия?
По думите на говорителката на управлението, Ангела Меркел няма да участва на срещата. Все пак ще бъде изпратен неин представител.
Как си представят модифицирането на дизеловите двигатели участниците във форума?
Много политици и автопроизводители фаворизират модифицирането на дизеловите превозни средства със стандарт за вредни емисии Euro 5 и Euro 6 чрез надграждане на софтуера. Актуализацията ще увеличи температурния диапазон, в който азотните оксиди се филтрират най-ефикасно. В момента някои автопроизводители са програмирали системите си за вредни емисии така, че да не работят под определена външна температура, с цел предпазване на двигателя. Това води до огромни разлики в нивото на отделяне на азотни оксиди при тестването на автомобила и в реални условия.
Достатъчно ли е софтуерното надграждане, за да бъдат редуцирани вредните емисии?
Много експерти се съмняват в ефективността на модификацията. Според някои от тях е нужно съществено преустройство на двигателя. Административният съд в Щутгарт пък определи забраната на дизеловите превозни средства като единствената реална възможност.
Кой ще плати модификациите?
„Евентуално договорените модификации ще бъдат поети от автопроизводителите“, заяви бундесминистърът на транспорта Александър Добринт. Разходите за софтуерното надграждане на един автомобил са оценени на 100 евро.
Какви други мерки се обсъждат?
Съществуват предложения за данъчно стимулиране при смяна на стар дизелов автомобил с нов, чийто стандарт за вредни емисии е Euro 6, или с електрически. Освен това Александър Добринт ще предложи създаването на фонд, с който да бъде развит градският транспорт в най-замърсените райони. Той ще бъде финансиран от автопроизводителите и от държавата.
Какво ще се случи след срещата?
Взетите решения ще бъдат конкретизирани от експерти в четири насоки – редуциране на емисиите на автомобилите в движение, по-добро управление на движението, интегрирането на екологични превозни средства в градския транспорт и оптимизирането на технологиите за алтернативно задвижване.