Отидете към основна версия

44 022 52

600 SEL по руски

  • зил-
  • 4102

Перестойката в СССР през 80-те години на миналия век не подминава и автомобилостроенето. Съветските производители трескаво се опитват да обновят и осъвременят продукцията си. Вятърът на промяната достига и ЗиЛ, където се сглобяват най-скъпите и луксозни автомобили, предназначени за държавния елит.

Класическият "членовоз" ЗиЛ-41041 отдавна е изпял песента си е спешно се нуждае от заместник. Ето защо през 1985 г. ръководството на ЗиЛ решава да закупи чисто нов Rolls Royce Siver Spirit и по пътя на обратния инженеринг да създаде своя версия на автомобила.



Резултатът е свръхлуксозната лимузина ЗиЛ-4102. Моделът има революционна за този клас руски коли самоносеща каросерия. Покривът, подът, капакът на багажника и двигателния отсек и броните са направени от стъкловлакна. В резултат на това лимузината тежи половин тон по-малко от 41041, въпреки че е по-дълга от Волга с 50 сантиметра.

Окончателният дизайн няма нищо общо със Siver Spirit. Външността на колата комбинира по-скоро чертите на Cadillac Fleetwood и Volvo 700.

За разлика от новаторските решения при проектирането и изработката на каросерията, измененията в механичен план не са много. ЗиЛ-4102 се оборудва с автоматичната трансмисия и V-образния осемцилиндров двигател на стария модел. Моторът има работен обем 7.68 литра и мощност 315 к.с.

Заради редуцираното тегло обаче лимузината ускорява до 100 км/ч доста по-бързо от предшественика си - за 10.5 секунди, а максималната скорост надхвърля 200 км/ч. Подобрен е и разходът на гориво. При скорост от 90 км/ч ЗиЛ-4102 харчи "едва" 18 литра на 100 км, а при 120 км/ч - 21 литра.



В салона липсват сгъваеми седалки за охраната, така че целият разкош е предоставен на тримата пътници и водача. Индивидуалните задни кресла се регулират с електрически двигателчета, на тавана има модул за управление на осветлението и климатика, а на пода има сгъваеми подпори за краката на високопоставените пасажери.



Както и при предшественика, предните седалки са разделени от масивния трансмисионен тунел, така че пътниците сякаш седят в четирите ъгъла на огромния салон, облагороден с бял велур, леопардови килимчета и дървени декорации.



Луксозната обстановка допълват електрическите стъкла, радиоприемникът с електронна настройка, компакт диск плейърът и озвучителната система с 10 говорителя. Автомобилът е оборудван с бордови компютър с гласов синтезатор, а от съображения за надеждност част от агрегатите и електрическите системи са дублирани.

За съжаление тежката икономическа ситуация в СССР в края на 80-те блокира всякакви инициативи за пускането на ЗиЛ-4102 в серийно производство. От проекта остават само два прототипа, показвани на различни изложби през 90-те години. През 2000 г. едната от лимузините е регистрирана от частно лице, след което следите й се губят.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини