Във времената на все по-строги екологични стандарти, в които компаниите се мъчат да изобретят възможно най-малкия и най-икономичен двигател, без да жертват мощността, голяма група от хардкор автомобилни фенове продължава да копнее по големите и не дотам ефективни мотори. Двигателите с 8 цилиндъра харчат повече гориво, но за сметка на това осигуряват значителен кеф, а както се казва: кеф цена няма. Все пак, ако искате стар, но премиум автомобил с V8 мотор, то сравнително евтини предложения у нас все още има. Сега ще спрем вниманието ви на три такива автомобила, запазени (до известна степен) екземпляри от които могат да се намерят в mobile.bg.
Audi A6 4.2 V8
Един представител на Volkswagen, който е чудесен избор за дълги пътувания. Производството на C5 поколението на A6 продължава от 1997 г. до 2004 г., което е малко обезпокояващо. Въпреки годините си обаче, тази кола излиза в момент, в който германците все още държат на качеството и дълголетието на автомобилите си. Важно е двигателят да е добре сервизиран, за което семейният ви майстор няма да е особено доволен. Общо взето, каквото и да се наложи да правите по този двигател, бронята и всичко зад нея трябва да бъде демонтирано. Нормално за автомобил с толкова голям двигател. Друг недостатък на това Audi е, че дори външно то е по-специфично от вариантите с по-малък двигател. Предният капак и калниците са по-дълги от обикновените с около 15 сантиметра, като по този начин инженерите от Инголщад са успели да поберат 4.2-литровия мотор под капака. Раздувките на калниците пък са по-широки.
Mercedes CL 500
С тази кола ще се чувствате като истински гангстер. С огромните си размери Mercedes CL вдъхва увереност и е уважаван дори от феновете, които смятат, че в последните години компанията от Щутгарт тотално е забравила историята си. Първото поколение на CL се произвежда от 1991 г. до 1998 г. и се предлага с 5.0-литров V8 двигател. За по-претенциозните германците дори вграждат 6.0-литров V12 мотор, който не е изключено да стане главен герой в друга наша класация. Като всеки друг деветдесетарски Mercedes, гигантският CL 500 e солиден и издръжлив, но и доста лаком. Имайки предвид мощността от 320 к.с. и теглото от над 2 тона, последното изобщо не би трябвало да ни учудва.
BMW 540i
Завършваме с доброто старо BMW (E39) 540, оборудвано с 4.0-литров V8 двигател, който генерира 286 к.с. и ускорява тежащото 1600 кг купе до 100 км/ч за 6.2 секунди. Според голяма част от заклетите фенове на BMW тази кола е доста по-изгодна покупка от Е39 M5. Звукът е същият, външният вид е подобен, цената е много по-ниска, а динамиката е сходна. Като стана въпрос за цени, автомобил от тази версия в перфектно състояние (поне на снимки) може да се намери у нас за точно 5500 лв. Уловката е, че е от по-старите E34-ки. Следващото поколение Е39 започва от около 6000 лв.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
2
Оценка 2 от 6 гласа.