Във времената на все по-строги екологични стандарти, в които компаниите се мъчат да изобретят възможно най-малкия и най-икономичен двигател, без да жертват мощността, голяма група от хардкор автомобилни фенове продължава да копнее по големите и не дотам ефективни мотори. Двигателите с 8 цилиндъра харчат повече гориво, но за сметка на това осигуряват значителен кеф, а както се казва: кеф цена няма. Все пак, ако искате стар, но премиум автомобил с V8 мотор, то сравнително евтини предложения у нас все още има. Сега ще спрем вниманието ви на три такива автомобила, запазени (до известна степен) екземпляри от които могат да се намерят в mobile.bg.
Audi A6 4.2 V8
Един представител на Volkswagen, който е чудесен избор за дълги пътувания. Производството на C5 поколението на A6 продължава от 1997 г. до 2004 г., което е малко обезпокояващо. Въпреки годините си обаче, тази кола излиза в момент, в който германците все още държат на качеството и дълголетието на автомобилите си. Важно е двигателят да е добре сервизиран, за което семейният ви майстор няма да е особено доволен. Общо взето, каквото и да се наложи да правите по този двигател, бронята и всичко зад нея трябва да бъде демонтирано. Нормално за автомобил с толкова голям двигател. Друг недостатък на това Audi е, че дори външно то е по-специфично от вариантите с по-малък двигател. Предният капак и калниците са по-дълги от обикновените с около 15 сантиметра, като по този начин инженерите от Инголщад са успели да поберат 4.2-литровия мотор под капака. Раздувките на калниците пък са по-широки.
Mercedes CL 500
С тази кола ще се чувствате като истински гангстер. С огромните си размери Mercedes CL вдъхва увереност и е уважаван дори от феновете, които смятат, че в последните години компанията от Щутгарт тотално е забравила историята си. Първото поколение на CL се произвежда от 1991 г. до 1998 г. и се предлага с 5.0-литров V8 двигател. За по-претенциозните германците дори вграждат 6.0-литров V12 мотор, който не е изключено да стане главен герой в друга наша класация. Като всеки друг деветдесетарски Mercedes, гигантският CL 500 e солиден и издръжлив, но и доста лаком. Имайки предвид мощността от 320 к.с. и теглото от над 2 тона, последното изобщо не би трябвало да ни учудва.
BMW 540i
Завършваме с доброто старо BMW (E39) 540, оборудвано с 4.0-литров V8 двигател, който генерира 286 к.с. и ускорява тежащото 1600 кг купе до 100 км/ч за 6.2 секунди. Според голяма част от заклетите фенове на BMW тази кола е доста по-изгодна покупка от Е39 M5. Звукът е същият, външният вид е подобен, цената е много по-ниска, а динамиката е сходна. Като стана въпрос за цени, автомобил от тази версия в перфектно състояние (поне на снимки) може да се намери у нас за точно 5500 лв. Уловката е, че е от по-старите E34-ки. Следващото поколение Е39 започва от около 6000 лв.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Майорът
14:18 07.11.2017
2 Да не съм луд
Коментиран от #44
14:35 07.11.2017
3 Тони
14:37 07.11.2017
4 Киро златния зъб
Коментиран от #10
14:38 07.11.2017
5 Христо
Та ако трябва да избирам пак между тея коли ще се зачудя за мерца от интерес, ако е ауди ще е пак 2.7Т което разстрелва 4.2! Отделно пишете за колко неща трябва да се сваля мотора, не ми пишете за елементарното обслужване след махане на бронята, това е нещо незначително.
Също не сте споменали, че от въпросните три коли аудито е задължително куатро, което е уникално...
Коментиран от #25
14:39 07.11.2017
6 Николай
15:17 07.11.2017
7 Алфа Ромео
16:15 07.11.2017
8 Пабло
Коментиран от #28
16:19 07.11.2017
9 Петър Станев
Коментиран от #16
16:20 07.11.2017
10 ТОДОР СТОЯНОВ
До коментар #4 от "Киро златния зъб":
ЕХЕЕЕ...РАЗСМЯ МЕ ОТ СЪРЦЕ!ИМАМ ЕДНА ОСТАНАЛА ОТ МИНАЛОТО ВРАТОВРЪЗКА "АДИДАС" ;-)))ПОДАРЪК ОТ МЕН!
16:35 07.11.2017
11 666
Коментиран от #19, #23, #32, #41
16:40 07.11.2017
12 petur4eto
Карам А6 С5 4.2 2000 г. седан и наистина е много интересен автомобил. Не твърдя, че е перфектната кола, но наистина V8 е страхотно нещо. Бих искал да добавя, че предните фарове са различни от нормалната А6, заради големия двигател предното окачване също е различно и е като при А8 D2, дори предните стелки са по-различни от обикновена А6, прозорците са двоен стъклопакет като при А8 и шумоизолацията е ... уникална. Ускорението не се усеща много защото колата с шофьор и половин резервоар става над 2т. но 6.9 сек до 100 са си добре за такава кола. Скоростната кутия много убива динамиката на колата. А6 4.2 се предлага само Автоматик ( при S6 C5 има вариант за ръчни скорости и времето до 100 спада с 1 сек... 5.9 до 100). Друго интересно - заводско колата идва с гуми 255/40/17.
16:48 07.11.2017
13 REMAP BG
Една 535д Е60 направо ще го сцеееепи това 540i
Коментиран от #14, #46
17:48 07.11.2017
14 540i6
До коментар #13 от "REMAP BG":
Ще го сцепи с пушилката от ремапа ли? Мери си мапнатата печка с някои supercharged м62 мотор като си толкова смел ;)18:00 07.11.2017
15 BMW
18:34 07.11.2017
16 W210 430
До коментар #9 от "Петър Станев":
Има го и 4 литра.... И аз се очудих но комшията има 2 такива едно 4 и едно 4.4 и двете са 286коня но въртящия момент е друг на 4 литра ..... Добри машинки..18:43 07.11.2017
17 smeh
Въпреки, че карам доста по-нова кола оценявам достойнствата на предишните модели и труда на инженерите, защото развитието се гради стъпка по стъпка, поколение след поколение.
И точно поради тази причина гледам с насмешка, когато нови марки се пънат срещу марки с традиции, вместо да се поучат от тях. Защото всеки елемент, всяко болтче има точно отредена роля и е точно там където трябва да бъде. Замислете се защо има коли на които "всичко им е на обратно", и се чудиш с кое по напред да се захванеш и да "модифицираш" от инженерни грешки.
А сега погледнете 3-те снимки отгоре и се замислете, колко малко "бъгове" са допуснати.
19:08 07.11.2017
18 Бмв
19:31 07.11.2017
19 Ddd
До коментар #11 от "666":
Имам 140ка 600SEL в перфектно състояние, и в същото време имам финансовата възможност да си купя W222, така че тихо там, където и да си.20:17 07.11.2017
20 Нема Бира
Е39 М5 ще вземе акъла на доста коли дори днес!!!! BMW E39 540i е ненужен, както и Audi-то и Мерджана!
Коментиран от #21
20:26 07.11.2017
21 Гост
До коментар #20 от "Нема Бира":
Що не поровиш в нетаhttps://thegarage.jalopnik.com/four-reasons-why-you-need-to-buy-a-bmw-e39-540i-right-n-1659284463
21:30 07.11.2017
22 Шибеци
Другите си хвалят колата като задължително споменават че са имали преди и от другите две и видиш правят сравнение от първа ръка... тия са най големите калтаци дето от рейса не слизат!И трите модела са си класика,за годините си са перфектно откъм вървеж и комфорт....трябва да си пълен абдал да търсиш перфектност в 15+ годишни коли!
21:47 07.11.2017
23 BMW
До коментар #11 от "666":
Ценим класиката и нени валнуват новите екологични сандьциКоментиран от #43
21:53 07.11.2017
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Да да
До коментар #5 от "Христо":
Ристьо,поолял си се гледам,сравняваш доработена кола със стоков модел и се удряш в гърдите колко вървяла!Е39 сипва да яде доволно на аудито и между другото от трите модела аудито е най трошливо,виж тестовете на аутобилд!Коментиран от #35
22:15 07.11.2017
26 СКЕПТИК
Коментиран от #30
22:19 07.11.2017
27 КАРАМ АС МАКЛО НА 5 БАРА БУУСТ
Коментиран от #29, #47
22:50 07.11.2017
28 Почти вярно
До коментар #8 от "Пабло":
От 91 до 94 са SEC след това вече са CL ,говорим за купето на W140Коментиран от #38
23:02 07.11.2017
29 Asd
До коментар #27 от "КАРАМ АС МАКЛО НА 5 БАРА БУУСТ":
По-скоро осигури кошнички, да събираме изпадалите от аспуха чаркалъци, да ти ги върнем на финала.23:40 07.11.2017
30 540i6
До коментар #26 от "СКЕПТИК":
Странни са познатите ти - не искам да си вадя извод от тях какъв човек си.Карам такава кола вече седма година, около 150 к км минах с нея - поддържам си я редовно и не съм имал кой знае какви проблеми. Естествено сменил съм верига, водна помпа, окачване, ламдби и другите консумативи които някои хора така и не искат да разберат че са консумативи и искат или не трябва да се подменят.
00:30 08.11.2017
31 Де е Киро на кирия
Това е, много бръмчи и малко върви и някоя японска талига те вземе на мезе на светофара!
01:29 08.11.2017
32 МЛС
До коментар #11 от "666":
"" Стари коли!!! Който ги кара демонстрира че няма пари""каква е разликата между бедния и богатия? Богатия си влага парите в активи - неща които носят още пари - имот, фирма, бизнес.
А бедняка купува пасиви - неща които му дърпат още от парите, дори след като ги е купил:)
Затова той винаги ще е оръфан бедняк.
Със спестените пари + заем ще си купи кола от магазина, която после ще му обере и последните стотинки за подръжка и застраховка.
Ти, познай от коя категория си?
02:02 08.11.2017
33 Бай Ламбо
02:13 08.11.2017
34 15 санта
08:17 08.11.2017
35 до Да Да
До коментар #25 от "Да да":
какво му сипва доволно викаш ?http://www.zeperfs.com/en/duel501-53.htm
Особено на софиския полиран като стъкло асфалт баварката със задното ще се чуди още да тръгва ли да не тръгва ли докато аудито вече ще е на 60км/ч ... Това са нещата от живота брадчед - другото са твоите фантазии и приказки от аверите пред блока ...
10:38 08.11.2017
36 гост345
Коментиран от #37, #40
10:39 08.11.2017
37 до гост345
До коментар #36 от "гост345":
Ти можеш ли да четеш бе паляк ? Хората ти говорят за CL500 а не 600...Коментиран от #49
10:49 08.11.2017
38 Пабло
До коментар #28 от "Почти вярно":
За да сме по-точни от 94 г се нарича S500 coupe, а от 96 г -CL. Имах предвид,че в посочените в статията години CL не е съществувал.Все едно всички audi 100 c4 да ги наричаш А6.13:33 08.11.2017
39 666
Коментиран от #48
13:51 08.11.2017
40 Benz Mafia
До коментар #36 от "гост345":
Абсолютно те подлрепям братле. Не им обръщай внимание на тия хейтари на марката. Хората казват Мерцедес и всички останали! Кралят на пътя!22:04 16.02.2018
41 име
До коментар #11 от "666":
И с която и да е от трите, пак ще бъда по гъзар от теб, ако си с чисто нов Ford, Dacia, Citroen или др. подобни.Коментиран от #42
09:46 17.02.2018
42 Мойто момче
До коментар #41 от "име":
Ако обичаш не засягай Citroen че там нещата вече са сериозно не вярвах но се убедих C5 Carlson :)12:29 22.04.2018
43 BMW m5 e60
До коментар #23 от "BMW":
От тея кошници само BMW-то става за нещо.20:10 17.12.2018
44 BMW m5 e60
До коментар #2 от "Да не съм луд":
Какъв кокошарник бе мой ? Недей да храниш кората просто признай ,че не можеш да си я позволиш !20:17 17.12.2018
45 Разбирача
22:38 19.12.2018
46 Така, така
До коментар #13 от "REMAP BG":
Наистина ще го сцепи, така както аз бих сцепил наМайкати калъфчето21:30 10.05.2022
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Незадоволена
До коментар #37 от "до гост345":
Изкаш ли да си лапаме и пием масълцето?21:43 10.05.2022