Отговор на този въпрос ни дава американската агенция за опазване на околната среда (EPA), която публикува оценки за икономия на гориво за новия Jeep Grand Wagoneer, оборудван с трилитров шестак Hurricane с турбокомпресор. Оказа се, че атмосферният V8 Hemi, който бе заменен от новия шектцилиндров мотор е по-ненаситен от неговия наследник - разходът на гориво в комбинирания цикъл се различава с 1.85 литра на 100 километра.
По отношение на мощността 6.4-литровият V8 също отстъпва: съотношението е 477 конски сили към 517 в полза на шестцилиндровия агрегат. В момента джипове Jeep Grand Wagoneer се предлагат както със стария 6.4-литров атмосферен Hemi V8 (477 к.с., 617 Нм), така и с новия трилитров шестцилиндров турбо двигател Hurricane (517 к.с., 678 Нм).
Според резултатите от теста се оказа, че типът задвижване не влияе на разхода на гориво в комбинирания цикъл, въпреки че SUV-тата със задно задвижване с V8 Hemi са малко по-икономични, но само на магистрала, а Grand Wagoneer с турбо двигателя при всички конфигурации на задвижването е по-икономичен. В градския цикъл флагманът на Jeep със задвижване на всички колела с V8 двигател харчи 18.1 литра, а с турбо шестак - 16.8 литра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилот на Ферари
10:34 10.05.2022
2 Б А Й Х @ Й ‼️
10:49 10.05.2022
3 батка
10:49 10.05.2022
4 българина
11:04 10.05.2022
5 гост
Коментиран от #6
12:55 10.05.2022
6 Грета Тунберг
До коментар #5 от "гост":
Скъпи, Теслата ти има ли турбо?13:50 10.05.2022
7 Готин
05:05 11.05.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
18:35 12.05.2022