10 Май, 2022 10:28 6 215 9

Атмосферен V8 или турбо шестак: Кой е по-икономичен и по-мощен?

  • v8-
  • атмосферен двигател-
  • шестцилиндров турбо мотор

Новият редови шестцилиндров мотор Hurricane се оказва едновременно мощен и по-икономичен

Атмосферен V8 или турбо шестак: Кой е по-икономичен и по-мощен? - 1

Отговор на този въпрос ни дава американската агенция за опазване на околната среда (EPA), която публикува оценки за икономия на гориво за новия Jeep Grand Wagoneer, оборудван с трилитров шестак Hurricane с турбокомпресор. Оказа се, че атмосферният V8 Hemi, който бе заменен от новия шектцилиндров мотор е по-ненаситен от неговия наследник - разходът на гориво в комбинирания цикъл се различава с 1.85 литра на 100 километра.

По отношение на мощността 6.4-литровият V8 също отстъпва: съотношението е 477 конски сили към 517 в полза на шестцилиндровия агрегат. В момента джипове Jeep Grand Wagoneer се предлагат както със стария 6.4-литров атмосферен Hemi V8 (477 к.с., 617 Нм), така и с новия трилитров шестцилиндров турбо двигател Hurricane (517 к.с., 678 Нм).

Според резултатите от теста се оказа, че типът задвижване не влияе на разхода на гориво в комбинирания цикъл, въпреки че SUV-тата със задно задвижване с V8 Hemi са малко по-икономични, но само на магистрала, а Grand Wagoneer с турбо двигателя при всички конфигурации на задвижването е по-икономичен. В градския цикъл флагманът на Jeep със задвижване на всички колела с V8 двигател харчи 18.1 литра, а с турбо шестак - 16.8 литра.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    25 5 Отговор
    На тия цени на горивата и да ми ги подарят , все тая .
  • 2 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 4 Отговор
    Сравнението на 6л осмак и 3л шестак с турбо е като на 1,8 л четворка с 0.9л турботройка ‼️
  • 3 батка

    13 3 Отговор
    Карам атмосферен бензинов шестак - 170 к.с., разход 14/100 градско.
  • 4 българина

    32 2 Отговор
    винаги бих взел 6.3 атмосферен, нишо общо няма с издръжливостта на турбинирана малолитражка Опростен и дълговечен. С тез турбини вечно проблеми, маркучи, лопатки управлние, охлаждане, харч масло и какво ли не. v8 500 хил км няма да ги усети
  • 5 гост

    26 4 Отговор
    е то е ясно, че в определен момент може и да харчи по-малко, но са много по-ненадеждни, много по-скъпи и в реални условия са по-лакоми. Повечето биха предпочели да дават по литър отгоре на 100км, вместо да дадат 1000долара при следващото обслужване отгоре или за смяна на турбо 2-3х.долара.

    Коментиран от #6

  • 6 Грета Тунберг

    2 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Скъпи, Теслата ти има ли турбо?
  • 7 Готин

    3 8 Отговор
    Е, и кой нормален човек ще си купи това чудо, когато би му излязло по-евтино да го возят всеки ден с такси!?
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гост

    1 0 Отговор
    Американци вече направиха експеримент с турбо V6 срещу атмосферен V8 - еднакви пикапи със закачени еднакви каравани зад тях. Познайте кой даде по-нисък разход на магистралата. Хихихи