В General Motors едва ли са подозирали, че от микролитражката Chevrolet Spark някога ще се получи чудовище с мощност 550 к.с. Тази налудничава идея обаче се загнездва в главата на Ив Фурден, основател и собственик на белгийската фирма Fourdin Auto Sport и той я осъществява.
1 500 часа усилен труд и минимонстърът е налице. В малкия Spark буквално е натъпкан седемлитров V-образен осемцилиндров мотор от Сorvette Z06. След тази умопомрачаваща интервенция малкият Spark може да ускорява от 0 до 100 за 3.7 секунди, а до 200 км/ч - за 10.9. Максималната скорост достига 260 км/ч. Двигателят отново е разположен отпред, но голяма част от него влиза в салона на автомобила. Въртящият момент обаче се предава на задните колела. Обърнете внимание на профила на автомобила и ще забележите колко назад от ветроупорното стъкло е разположен воланът. Иначе в и без това малкия салон са разположени само две места. Останалата част е заета от солидни вътрешни ролбари, оформящи кокпита. Според създателите той е изключително надежден и гарантира безопасността на водача. Отвън симпатичният Spark впечатлява с доста мускули. Ефектни нови брони, спойлери и въздухозаборници придават обилна доза агресия на мъника. Всъщност от стандартните ламарини не е останало нищо. Раздути калници, нови прагове, изменена форма на вратите т.н. са само част от подобренията. Спирачната система и окачването са значително усилени, а ефектните лети джанти са обути с високоскоростни и доста нископрофилни гуми.
Белгийците са изработили този супер анаболен автомобил само в един екземпляр и засега плановете им не са свързани с направата на дубликат. Боядисаният в синьо демокар бе показан за първи път пред публика на провелото се наскоро International Racing Show.
Радослав Славчев