Last news in Fakti

31 Май, 2010 10:01 15 754 9

Пазарът в България: Chevrolet Spark

  • chevrolet spark-
  • chevrolet 1.2

Трансформър в града

Новата микролитражка притежава авангарден дизайн и пъргав и икономичен бензинов агрегат

До съвсем скоро близнаците Skids и Mudflap от филма “Трансформърс: Отмъщението” радваха основно децата. Сега обаче автоботът Skids (прототипът на Chevrolet Spark) е вече в града. Серийната версия се предлага и у нас с два бензинови двигателя - еднолитров и такъв с обем 1.2 литра. Екипът ни направи тест на варианта с по-мощния агрегат и средно ниво на екипировка LS. Именно тази комплектация според нас е оптималният вариант предвид съотношението цена/динамични показатели/оборудване. Ето и нашето становище по темата в детайли.

Екстериор
Над стилистиката на новия Spark се е трудил доста голям международен екип с ръководител главния дизайнер на Daewoo Ким. Всъщност Spark е най-малкият автомобил с емблемата на Chevrolet, но благодарение на впечатляващия екстериорен дизайн той изглежда авангарден и по-голям, отколкото е всъщност. Този зрителен ефект е постигнат чрез агресивно оформената предна част, разполагаща с големи основни светлини, оребрен капак и раздути калници. Отзад колата може да се определи като симпатична и модерна. Като цяло външният вид е авангарден и привлекателен.

Интериор
В прес-информацията за модела Spark се описва като петместен автомобил. Всъщност обаче отзад сравнително комфортно се чувстват само двама пълноръстови пасажери. Мястото за краката им не е голямо, но е в рамките на нормалното за този клас. Отпред е широко и доста по-комфортно. Леко неудобство създава раздутата хоризонтална част на централната конзола, но това едва ли може да се нарече съществен недостатък. Уредите не са конвенционални. Към сравнително големият аналогов скоростомер е прикачен монохромен дисплей с изключително интересна форма. Въпреки авангардния си вид, той е информативен. Основните минуси на салона са свързани със седалките. Шофьорската няма възможност за реглаж във вертикална посока, а сгъването на делимата задна седалка не е от най-лесните упражнения. Благодарение на нея обаче, иначе малкото товарно пространство (170 литра), може да бъде значително увеличено. Като цяло интериорът не е скучен и се характеризира с интересни и функционални елементи. Качеството на сглобката е на добро ниво, а използваните основно твърди пластмаси не създават проблеми с разместване и скърцане.

Двигател и ходови характеристики
Chevrolet Spark е създаден на нова глобална платформа на концерна GM, носеща индекса M300. Всъщност тя не предлага нищо необичайно. Двигателите, както вече споменахме, са два, като и двата са бензинови. По-мощният, с който беше оборудван тестовият автомобил, е заимстван от Aveo и впечатлява най-вече със своята икономичност. Работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия и въпреки сравнително малкия максимален въртящ момент, се справя прилично с лекото автомобилче.

Окачването е стандартно за повечето автомобили от този ценови диапазон - отпред тип McPherson, а отзад - надлъжни носачи и пружини. То обаче предлага добра возия. Не е нито мека, нито твърда. С други думи е намерен оптимален баланс. Колата се справя добре и на извънградско, но истинската й сила е в града. Изключително лесна за маневриране, икономична и пъргава - така най-кратко и точно могат да се опишат достойнствата на Spark.

Цена
На нашия пазар има и по-изгодни предложения, но като цяло най-малкият Chevrolet е атрактивна алтернатива за градско возило. Базовата цена стартира от 16 590 лв с ДДС, а в най-високото ниво на оборудване достига до 19 642 лв с ДДС. Оптималният, според нас, вариант, е точно по-средата - Spark 1.2 dohc LS.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател

Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър

 Работен обем   1 206  куб. см
 Максимална мощност   60 Kw/ 82  к.с. при 6 400 об/мин.
 Максимален въртящ момент   111 Нм при 4 800 об/мин.
 Скоростна кутия   механична петстепенна
 Степен на сгъстяване   9.8:1
 Маса на единица мощност   11.4 кг/к.с. (15.6 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина  3 640 мм
  широчина 1 597 мм
   височина 1 522 мм
 Междуосие   939 кг.

 Маса

  170 л
 Обем на багажника
  35 л
 Вместимост на резервоара   65 л
 Разход на гориво:    
   градско 6.6 л/100км
   извънградско 4.2 л/100км
   комбинирано 5.1 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   12.1
Максимална скорост  км/ч.   164
Гуми отпред/отзад   155/70 R14
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/барабанни

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                          18 124 лв.

Базово оборудване

Предни фарове за мъгла, Допълнителни фарове за мъгла, Дръжки за врати в цвета на купето, Външни огледала в цвета на купето, Брони в цвета на купето, Заден спойлер на покрива в цвета на купето, Хромирана радиаторна решетка, Релси за багаж, Стоманени джанти, Осветление в купето, Преден пепелник със запалка, Сенник с огледало за предните места, Поставка за очила, Волан в цвят полярно сребро, Асиметрично делима задна седалка в отношение 60:40, Дистанционно централно заключване на вратите, Регулируем по височина волан, Сервоуправление, Предни ел. стъкла, Дистанционно управление на външните огледала, Климатик, Тонирани стъкла, Радио CD с AUX IN MP3&USB, Шест броя високоговорители, Регулируеми по височина колани на предните седалки, Фарове регулируеми по височина, Ел. отопляеми външни огледала, Предни въздушни възглавници, Странични въздушни възглавници за предните места, Въздушна възглавница тип завеси, Комплект за смяна на гуми, Имобилайзър на двигателя и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 asd

    7 5 Отговор
    Mnogo krasiva kola :)
  • 2 Paco

    4 20 Отговор
    Относно качеството на колата, ПОД сякаква критика !
  • 3 инж. Денчев

    8 4 Отговор
    Много се дразня от коментари от сорта на "Paco". Ти едва ли на живо си виждал новия Spark, но се изкавзваш много компетентно. Такива трябва само да четат и да си траят, ама...
  • 4 simkata

    22 2 Отговор
    ami na van6en vid e dobra dvigatelq e su6to dobar za tolkova malka kola no pove4eto hora v bulgariq 6te predpo4etat ne6to 2ra ruka i ne tolkova skupo otkolkoto tazi kato nova az li4no predpo4itam 1 mercedes za 18 000 na nqkolko godini otkolkoto tazi nova no na nqkoi hora prosto im trqbva po kompaktna i ikonomi4na kola taka 4e v tozi klas mi se struva mn dobra kola :) i nqkolko dumi kam Paco: ti kakvo izka6 za 18 000 ? samolet??
  • 5 SILVIQ

    2 3 Отговор
    TUZ KOLA PRILI4A NA SHREK
  • 6 Anonymous.

    3 1 Отговор
    za PACO prosto mom4e si selqn4e
  • 7 mdaa

    4 0 Отговор
    Като чуя Шевролет се сещам за брутални Силверадо ,Блейзър К5 , Корвети по 400 и нагоре к.с. и други такива играчки за големи момчета . А сега виждам , че пускат и "детски играчки" . Ами така де!Които го може , го може ! Сигурен съм , че количката е добра , особено вътре има доста забавни джаджи . Аз съм "ЗА " !
  • 8 Vasil Stoyanov

    0 0 Отговор
    Ем така е...то и Мерцедес имат модели от 100 до 600 коня.. :) По принцип и Аз съм на мнението за 18 бона по-добре 2ра ръка кола на няколко годинки, но за някои хора този Шевролет определено е по-добрият вариант. :)
  • 9 Мануил

    0 0 Отговор
    Имам колата(1.0л LPG) от 3 години и около 80хил. и се използва в Холандия! 70% градско и 30% извънградско каране, т.е сериозно натоварване в задръствания... Единственото нещо, което ме "предаде" беше акумулатора(оригиналния 6-годишен). От гледна точка на данък, застраховка и гориво, автомобилът вече се изплати повече от 2 пъти. Сега е на 260к. хил и смятам да го продавам и да си взема пак същия автомобил, но на по-малки километри! И ако си го купите, не се плашете, че поддържа над 100 градуса - това е нормално - 105 отваря термостата!