Вариатор, имитиращ десет предавки предавки, "умна" механична трансмиси и изключително дързък вид - това е новата Corolla или по-конкретно поредното дванайсето поколение. Този автомобил беше напълно разсекретен по време на изложението в Ню Йорк. Японците първо показаха RAV4, и два дни след това извадиха под прожекторите новата Corolla.
Новото лице на Corolla прилича на хот-хеч и е радикално променено от досегашната визия на модела. Автомобилът е направен на платформата TNGA и е със задно многолостово окачване. Разширени калници и понижен център на тежестта са още от особеностите на модела.
Corolla XII впечатлява и с факта, че е станала по-дълга и по-широка, но и по-ниска. Якостта на каросерията е значително увеличена. С други думи задокеанската Corolla е сходна с европейския Auris, но това не се отнася до двигателите. Тук няма нито един малък турбомотор, като няма и хибридна версия.
Наличен е двулитров атмосферен двигател M20A-FKS с удължен ход на буталата, който е от семейството Dynamic Force. Степента му на сгъстяване е 13:1. Този агрегат е заимстван от Lexus UX, където разполага със 171 конски сили. Мощността му при Corolla обаче все още се пази в тайна. Автоматичната трансмисия също е от Lexus.
Трансмисията е иновационният вариатор Dynamic-Shift CVT, позволяващ по-бърз старт и разширен силов диапазон. Безстепенната кутия имитира десет предавки. Алтернативата е "умна" шестстепенна механична трансмисия, която подготвя оборотите на двигателя спрямо избраната предавка.
Интериорът е скучен, но архитектурата на арматурното табло разширява визуално салона. Технологиите в салона обаче са на лице. Интерес представлява мултимедийният комплекс Entune 3.0 с 8-инчов сензорен екран, както и многото модули за свързване с мобилни устройства. Продажбите ще стартират от лятото на 2018-а.