Слаби продажби и залязващ интерес към седаните от клас D като цяло вероятно ще принудят Toyota да спре предлагането на Avensis в Европа, твърди британското сп. Autocar. Миналата година японците са успели да продадат едва 24 319 коли от модела, с 28% по-малко от 2016-а и седем пъти по-малко от лидера в сегмента Volkswagen Passat.
Новината потвърждава по-стари слухове, че Toyota съдбата на Avensis на Стария континент е под въпрос. Пред Autocar шефът на европейското поделение на компанията Йохан ван Цил не отрича, че все още не е взето решение дали третата генерация на модел ще получи наследник.
"Доволни сме от представянето на Avensis", казва мениджърът. "Питаме се обаче дали следващата стъпка трябва да бъде отново модел от D-сегмента, или нещо различно". Според Цил тази ниша в гамата на марката може да заеме нов по-малък седан построен на базата на Corolla.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Morgoth
Много е вероятно да вкарат Камри за да запълнят нишата. Но надали ще имат особен успех на фона на Мазда 6, Пасат и Мондео. Вече и френските производители имат не лоши коли в сегмента.
Коментиран от #19
12:21 26.03.2018
2 Коко
Коментиран от #3
12:22 26.03.2018
3 Господинов
До коментар #2 от "Коко":
Все още са по-добриКоментиран от #4, #5, #12
12:27 26.03.2018
4 Ярослав Станчев
До коментар #3 от "Господинов":
Е уж са по-добри,а не ги кпуват.Що така бе разбирачо?Коментиран от #16, #29
12:42 26.03.2018
5 Антон
До коментар #3 от "Господинов":
Въпрос на вкус и лични предпочитания.Обаче има едно нешо което пропускате: едва ли може авенсиса да бъде конфигуриран по начин, който устройва клиента. Същото не важи за пасат обаче. Ще ти дам пример с топ премиум моделите.
Отиваш и виждаш най-новия лексус. Продават ти го в три пакета с екстри, и съвсем слаба персонализация от гледна точка на цветове и тапицерии. Искаш монитори отзад за децата ама греда, мониторите са единствено в ниво президент, ама там плащаш и за масаж на задни седалки, някакви удължени кресла и подобия екстри, които не са ти нужни. Искаш стъкелн покрив , ама той върви в еди кой си пакет , обаче в този пакет липсва друга есктра, която искаш.
Подобни ограничения в ес класа, ауди 8, и бмв 7 серия почти няма, ако има нещо ограничено е много дребно и по-скоро е в резултат на някакви техничекси пречки- едната екстра пречи на другата.
Та от тойота може да помислят малко повече по линкя на маркетинга, защото ако тръгнеме да го разсъждаваме то в новия лс дори автоматика не е с двоен съединител , а е типичния cvt автоматик като на атв-тата
Коментиран от #35
12:49 26.03.2018
6 Гонзо виелицата
Коментиран от #8
12:54 26.03.2018
7 Japan
13:12 26.03.2018
8 Антон
До коментар #6 от "Гонзо виелицата":
Разгледах набързо българския сайт на тойота, по-специално авенсиса.На първо четене виждам : ниво луксури, което е топ модела им има само черна кожа, друга не може :)
- няма опция за подгряване на задни седалки, въпреки някакъв пакет зима
-подгряване на волан няма
Четиризонов климатроник няма
- не можеш да вземеш дизел, който да е автоматик. Най-силния дизел 143 кончета с ръчна кутия ?!?
- най-силния бензин 153 кончета с цвт кутия?!? 2018 година сме все пак.
Та от тази гледна точка би ли ми обяснил с какво един авенсис е по-добър от един пасат.
После ми разправят че слаби били продажбите и можело да го спрат авенсиса от производство.
Напълно нормално, виж по улиците колко нови авенсиса се карат и виж колко са пасатите. И не ми говорете за робуване на марки, защото авенсиса дори не може да предложи това, което ти предлага пасата.
Коментиран от #10
13:26 26.03.2018
9 грозно
13:44 26.03.2018
10 Антон
До коментар #8 от "Антон":
И забравих, вариант със задвижваме на 4-те колела няма. Само предно. Ако греша ме поправете.И с каква един такъв автомобил би могъл да че спечели, освен ако не съм хардкор фен на тойота.
13:52 26.03.2018
11 123
Коментиран от #14, #21
13:57 26.03.2018
12 Коко
До коментар #3 от "Господинов":
Е те затова ги спират,щото са по-добри.Това е просто един тромав пластмасов миксер14:29 26.03.2018
13 Гонзо виелицата
Коментиран от #15, #18, #36
14:45 26.03.2018
14 Ричи
До коментар #11 от "123":
Много точно описание на реалностите.Феновете на авенсис обичат архаично, мудно и скучно автомобилостроене. Остава само претенцията за надеждност, която е доста спорна. Това, че авенсиса като кола и екстри е "булшит" не ги грее, те фенчетата искали сигурно придвижване..
Много сте скучни бе господа, що тъй???
15:12 26.03.2018
15 гост
До коментар #13 от "Гонзо виелицата":
пич, говориш от гледна точна на човек, който кара автомобил втора ръка, а тук става въпрос кой и по каква причина ще предпочете НОВ авенсис, в сравнение с друга марка.15:25 26.03.2018
16 Toy
До коментар #4 от "Ярослав Станчев":
Toyota се кара в цял свят бе отворкоооо много повече от ваг . Вместо да пишеш и плюеш под статията ходи да вземеш немския си 18 годишния голф от сервизаКоментиран от #20
15:26 26.03.2018
17 гост
15:30 26.03.2018
18 Коко
До коментар #13 от "Гонзо виелицата":
И те хваща пасат или ауди 2.0тди и те прави сам да си говоришКоментиран от #24
16:20 26.03.2018
19 Човек
До коментар #1 от "Morgoth":
Това се нарича Фейслифт. Накараха го просто да изглежда по модерно16:21 26.03.2018
20 Коко
До коментар #16 от "Toy":
И тук е момента да покажеш някоя 18 годишна тойота!16:22 26.03.2018
21 Човек
До коментар #11 от "123":
Я млъквай! Тойотите са перфектни от всякаде. Нямат нищо общо с това което ти казваш!Коментиран от #26, #31
16:22 26.03.2018
22 Радикал
16:31 26.03.2018
23 toyota
16:37 26.03.2018
24 Гонзо виелицата
До коментар #18 от "Коко":
Приятел, аз нямам проблеми с инструмента и с работата в леглото, за да си избивам комплексите по пътищата!Коментиран от #25
16:42 26.03.2018
25 Коко
До коментар #24 от "Гонзо виелицата":
Ти и да искаш не можеш 😃Коментиран от #28
16:49 26.03.2018
26 Радко
До коментар #21 от "Човек":
Бягай да си хвалиш тойотката в някой старчески дом.Младите и динамични хора не харесват флегматични ламарини!
17:03 26.03.2018
27 onq s konq
17:08 26.03.2018
28 Гонзо виелицата
До коментар #25 от "Коко":
Хахаха, повярвай ми, с моя Сивик доста зор ще видят. Някой път ще пробвам нервите на някое хлапе с такъв пасат или ауди.Коментиран от #30
17:39 26.03.2018
29 Гост
До коментар #4 от "Ярослав Станчев":
Защото WOLKSWAGEN направо кърти хаха.17:44 26.03.2018
30 Коко
До коментар #28 от "Гонзо виелицата":
Ако не ме лъже паметта преди години комплексарите купуваха хондета за да се правят на състезатели по пътищата 😃18:11 26.03.2018
31 123
До коментар #21 от "Човек":
Смешко! Перфектното не съществува. А Тайота, по начина по който я описвате е далеч от перфектното. Някои някога чул или прочел, че видиш ли, японеца е здрав, а германеца се троши наляво и надясно. Вярно, ама за трошките, при които съотношението японска/германска е 25 на 75! Нормално, чиста статистика. Японската е по добра за втора употреба, при това бензинова, и то за улегнали водачи, със ограничен бюджет за поддръжка. Пак казвам, сравнението с Пасата е смехотворно. Идете, качите се, вижте за какво иде реч, и тогава си ръсете мъдростите по форумите.Аааа, забравих, Тайотата и след удар със 160 на магистрала си остава непокътната! Сигурно се е треснала с глухарче, знам ли?!?
18:43 26.03.2018
32 Язе
Коментиран от #33
19:04 26.03.2018
33 Язе
До коментар #32 от "Язе":
Да се чете Ваг групата.Тоя редактор ме убива.19:05 26.03.2018
34 😋😀😀
Коментиран от #37
20:58 26.03.2018
35 Антон 1
До коментар #5 от "Антон":
Дизел ,автоматик , 4х4 , май въобще няма !:):)21:13 26.03.2018
36 Антон 1
До коментар #13 от "Гонзо виелицата":
Искам да си купя 4х4 ,автомат , може и дизел !Има ли такава комбинация ?
Щото Шкода даже я имат е !:)
Адаптивното окачване , май и него нещо го няма !
Ама като се замисля , че то какво освен волан и седалки ти трябва ? А , сетих се , гуми !
Ама пък няма какво да се развали !
21:18 26.03.2018
37 123
До коментар #34 от "😋😀😀":
Тук бих се съгласил с теб. Имат доста интересни модели за американският пазар. Имат хубави бензинови шестаци, от старата школа, комбинирани със стандартни автомати. Но за съжаление цената няма да е американска, твърде големи са, а и харчат доста, сравнено с европейските масови коли. Едно е да ти харчи средна 6/7 дизел, а съвсем друго е над 10 средно бензин. Няма средностатистически европеец, който да не направи разликата. Иначе да, презокеанските модели на японците са готини и в пъти са по, сравнение с европейските, и като двигател, и като екстри, и като фаца!21:31 26.03.2018
38 Бг-то
22:21 26.03.2018
39 ВАГ
Всички по-големи седани в Европа са по-добри от "надежния" Авенсис.
22:44 26.03.2018
40 Николай
Висок разход на нафта, много меко купе при влизане в по-голяма дупка или качване и слизане от тротоар купето се гъне и вратите се местят.
Евтини пластмаси, евтини тапицерии на седалките, нечувствително управление, не прецизно превключване на скоростите, странен съединител, дизайн под всякаква критика, много странно калибриран педал на газта. Ако ти се преебат дюзи (Денсо) умираш една струва колкото всички на европейска кола.
Абсурдни коли добре, че се отървах
Коментиран от #49
23:11 26.03.2018
41 Смях
Коментиран от #42
01:29 27.03.2018
42 Антон
До коментар #41 от "Смях":
Ти май не си разбрал за какво става дума. Тука не говорим за коли брак с незнайни километри и брой собственици.Говорим за нови коли, съпоставени една с друга.
Авенсиса дори не може да предложи оборудването което предлага пасат. Поне да тръгнат от едно ниво и избора да бъде до предпочитания в марката или дизайна. А то ужким са в един клас ама авенсиса е няколко стъпала надолу.
Коментиран от #43
08:21 27.03.2018
43 Антон 1
До коментар #42 от "Антон":
Няма да те разберат човече !Както и за колите който говорим ,трябва да обсъждаш с човек съпоставим като екстри с тебе !
Тоест , хората които не са разбрали , моля : Става въпрос за съпоставка на нови , конкретни автомобила ! Тойотата в много хубава , ако нямаш много претенции за парите си !
Аз имам вдна рав4 -2001 г на 36 000 км , 2.0. бензин ,автомат , къса база . Жена ми я кара по няколко километра на ден само лятото ,при сухо време !
Като W124 я чувствам ! Няма такива Тойоти вече !
Не съм болен мозък /ваг/японското/ ! Просто споделелям ,защото последния Авенсис съм го шофирал около 5-7 к , а двама от приятелите ми си купиха нови пасати . Единия 4х4 седем дизел ,автомат . Други комби , предно ,дизел ,автомат !
Пътуваме в чужбина един път на месеца !
Тая Тойота е несъпоставима , абсолютно на Пасата , че е на много други марки в тоя клас !
Тя въобще не е в класа на Пасата !
Коментиран от #46
08:56 27.03.2018
44 Миро
09:10 27.03.2018
45 Японеца
09:34 27.03.2018
46 Антон
До коментар #43 от "Антон 1":
Много няма да ме разберат, ама се надявам поне малко да се замислят.Защото съм имал авенсис второ поколение /т250/, около 2004 год, дизел 2.0 д4-д 116 к.с. И ако тогава авенсиса и пасата са били горе долу на едно ниво като оборудванен и двигатели и т.н. , а след. близо 15 год. авенсиса има само различна опаковка, и малко повече коне 143, пак ръчки скорости, а пасата къде е отишъл за това време.
09:52 27.03.2018
47 Баце Радо
10:18 27.03.2018
48 Антон 1
Ами що го спират тоя модел, като е много добър ?
Или ,ако трябва да го пипнат малко за европейския потребител ! Ама с малко не става !
Тая кола е за пазари където се продават седани ,като Пежо 306 и Джета , Фиат Линея и т.н !
11:51 27.03.2018
49 Ервин
До коментар #40 от "Николай":
Хахахати разплака една сурия празноглави фенчета на тойота.
За чеп не стават японските бракми, да си ги карат загубеняците..
12:59 27.03.2018
50 Я изкарай Гано
13:32 27.03.2018
51 Капитана
Коментиран от #52, #53
15:48 27.03.2018
52 До 51
До коментар #51 от "Капитана":
Не можеш да ги убедиш пак и сервизите трябва да имат работа. Нека си карат немските коли. Прочети коментарите , повечето са смешни и написани в един стил. Някой без работа пише и по-късно сам си отговаря .....СМЯХ . Toyotа е много добра за пари си.18:05 27.03.2018
53 Антон
До коментар #51 от "Капитана":
Добре де що за парадокс е това?Трошливите пасати масово се карат, а здравия авенсис е толкова успешен модел, че от тойота обмислят да прекратят производството му.
И недейте да говорите за робуване на марки, защото ако бяха чак такива трошляци, които бъркат в джоба на хората с излишни и постоянно непредвидени разходи, пазара сам щеше да ги изолира.
А то разликата между двата модела в брой продадени коли е меко казано нелепа и смешна, а ужким са автомобили в един клас.
18:23 27.03.2018
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 сталин
19:20 27.03.2018
56 Антон
За 2017 год. продадените пасата в Европа са 183 288 бр.
Нещо коментар по цифрите от феновете на Тойота. Би ми било интересно да чуя вашата гледна точка.
Ама с доводи, а не че 183 Хил.човека са заблудени, а 25 хил.човека са най-умните, защото това не е сериозно.
Коментиран от #57
20:15 27.03.2018
57 Хихихи
До коментар #56 от "Антон":
Чудно ми е Европа какъв определящ фактор е. Нека публикуват цифрите за Азия, Америка и Австралия. Тогава ще правим сравнения. А знаеш ли кой е най големия производител на двигатели в света? Не е Ваг, повярвай ми!Коментиран от #58, #59
20:48 27.03.2018
58 Антон
До коментар #57 от "Хихихи":
Защото в случая говорим за Авенсис и пасат!Авенсис няма нито в Австралия / там има някакви Авенсис ама по-скоро приличат на европейските корола Версо/ нито в Америка. За Азия не знам. Та били ми обяснил как да направиш пряко сравнение с модел който го няма на даден пазар.
Но за сметка на това ако погледнем луксозния бранд на Тойота с името лексус, нещата отново са плачевни. Европа няма да я вкарвам в статистиката та да може лексус малко въздух да вземе. За 2017 год. в Щатите са продадени:
Лексус ЛС 4095 БР, Ауди 8 - 3127, Мерцедес ЕС клас - 15 889, БМВ 7 серия - 9275. Цифрите от отново са показателни за това какво търсят и какво им харесва на хората.
Цитирам ти тези модели защото се продават както в Европа, така и в Щатите.
В Европа за 2017 год. лексус са продали едва 101 бр. от модел лс. Това е меко казано жалко.
И да знаеш това че намесваш и други пазари не е коректно, защото примерно в Китай се продават всевъзможни кашкавалени коли от най-различни марки, които дори няма да получат одобрение да се внасят в Щатите или ЕС.
21:31 27.03.2018
59 Антон
До коментар #57 от "Хихихи":
А в световен мащаб за 2017 година , Тойота е на трето място по продажба на коли с 10 386 000 ,втори са ваг с 10 740 000 и на първо пРено-нисан. Различни сайтове дават ту преднина на Рено-Нисан, ту на ваг.А как би коментирал факта, че ваг притежават брандове, за които тойота въобще няма как да се класират.
Коментиран от #63
21:48 27.03.2018
60 Хихихи
Коментиран от #61
22:03 27.03.2018
61 Антон
До коментар #60 от "Хихихи":
За Хонда съм ок, ама там имат двигатели за джетове, мотори, извънбордови двигатели, АТВ, коли разбира се и кой знае за какво още :)22:10 27.03.2018
62 ВАГ
22:11 27.03.2018
63 Хихихи
До коментар #59 от "Антон":
http://www.economic.bg/bg/news/8/te-naj-golemi-kompanii-po-prihodi-v-sveta-za-2017-g.htmlПо печалби тойота са по напред от Фолксваген, така че явно работят в правилната насока, въпреки ниските продажби на Авенсис в Европа, дето цялата е колкото 1/3 от китайското население. За тях са важени азиатския и американски пазари, а там са с многогодишни традиции, така че не я мислете тойота.
Коментиран от #65, #68
22:12 27.03.2018
64 Антон 1
За мене , тоя модел не предлага нужната ми комбинация !
Само като пипна пластмасите в интериора и се усуче купето с тя тънка като хартия ламарина , ужас ! Въобще не е добро съотношението пари -качество !
22:12 27.03.2018
65 Антон 1
До коментар #63 от "Хихихи":
Не я мисля , щото е скапана !На моя приятелка с Королата ходих ор Бургас до София !
Само в едната посока ми се отпечата лакътя на врата , дето се бях подпрял !
След три месеца , белега е още там !
Иначе и благодаря , че ми услужи !:)
22:15 27.03.2018
66 Антон 1
http://moto.pl/MotoPL/51,88389,16459633.html?i=0
22:25 27.03.2018
67 Антон 1
22:37 27.03.2018
68 Антон
До коментар #63 от "Хихихи":
Няма да задълбаваме в дебрите на счетоводството, но искам само за протокола да отбележа че има огромна разлика между приходи и печалба.Това което ми пускаш касае приходите на годишна база, за печалба net profit. Според статистиката в топ 10 няма автомобилни браншове там.
22:39 27.03.2018
69 Здрасти
Коментиран от #70, #71
22:58 27.03.2018
70 Антон 1
До коментар #69 от "Здрасти":
Здравей , от Антончо !Не се заяждам ! Харесвайте си Авесиса ! Просто няма нищо общо с Пасата !
Старите Тойоти са друга работа . Както писах по-горе , аз също притежавам Тойота в момента . Това може би значи , че се стремя да съм обективен !
Королата, за която писах по-горе , със скапания материал , лошата маневреност , лоша шумоизолация , лаком и немощен бензинов мотор е от последния модел !
Трябва да ти кажа , че много снижиха качеството , ама много от 10-15 години , насам !
Аз лично шофирам f11 Xd , щото това е кола за шофиране !:)
Айде със здраве !
п.п. Разгледай Супърба , струва си !
23:11 27.03.2018
71 Антон
До коментар #69 от "Здрасти":
Нито се заяждам нито искам да ви разбирам.Просто приемете че има хора вкл.мен които са карали и нови тойоти / ярис версо после авенсис/ и други нови коли и могат да си направят изводите. Това за надеждността е относително. Защото с един джип мерц изкаран от магазина такива ядове съм брал, че сигурно горублянските са по-читави. А на мой близък ес класата /пак от магазина/ вече няколко години освен за масло за друго не е ходила.
Ако не ти пука в какво се качваш, и просто ползваш колата да те закара от А до Б тойотата си е супер. Въпреки че в такъв случай бих взел дачия на която дори маслото няма да сменям и след 3 год. ще я върна за следваща дачия.
Обаче за мен е важно, като си погледна колата да ми радва окото а не да ми е скучна, като хвана дръжката на вратата да усетя масивност, вътре кожи, тапицерии, вложки да не са от рециклиран материал и да не миришат на икономия.
Ей тези простички неща, които някак си не се удават на японците.
И за да видиш че съм обективен ще ти кажа - най-новия лексус лс, по мое мнение още с хващането на дръжката на вратата се усеща по-масивен от преките немски конкуренти. Вътре отново материали и изработка около волана стоят много качествено и луксозно. Интересен стил, дори трудно може да се каже кое е по-добро, изключвам фанатиците. Обаче като погледнеш задните седалки отстрани и някак си пак асоциации с тойота, пак едно такова икономисано, тъч скрина отзад и той с един странен шрифт, и едни безумия, мисля че нямаше тунел
Коментиран от #72
23:59 27.03.2018
72 Антон 1
До коментар #71 от "Антон":
Коментар 69 е до мен !:):):):)Ама да не спорим за това сега !
Ние с теб освен съименници сме и на едно мнение !
00:05 28.03.2018
73 китайче
Коментиран от #74
05:03 28.03.2018
74 Овчар
До коментар #73 от "китайче":
Спор в горните коментари няма!Малка групичка заклети фенове на японски варели дрънкат кухи приказки, като прозира явно плиткоумие с отказ от реалността..
Абе, господа фенчета, качете се в новия Пасат, направете тест драйв, забравете за смешните си предрасъдаци, вижте каква е разликата в това един автомобил да е съвременен като VW Passat и един посредствен автомобил като Avensis с двигатели и агрегати от миналия век!!!
Може да ви е трудно и неприятно, но реалностите са на яве и пазара ги доказва. Едното се продава десет(10)!!! пъти по-добре от другото.
Хората не са глупави и искат нещо за парите си, а не трима Ганчовци да обясняват как нищо друго не било важно, а само това, че има една надеждност, ама и тя е въпрос на фантазии и митове..
Коментиран от #75
11:08 28.03.2018
75 Антон 1
До коментар #74 от "Овчар":
Второто ти изречение , кърти !:)16:36 28.03.2018
76 Avensis
18:16 20.08.2018
77 Башалов
20:05 26.01.2020
78 Рум ман
21:17 07.07.2020
79 Ицо
21:16 25.09.2020