Такова заключение правят експерти и аналитици, съдейки по статистическите данни за продажбите на дизелови коли на Стария континент. През първите четири месеца на 2018-а в Европа са продадени със 17% по-малко дизелови коли, в сравнение с аналогичния период от миналата година. Това е най-сериозния спад през последните години, което наред с много други фактори навежда на мисълта, че епохата на дизеловите коли постепенно си отива.
Изследванията на френската маркетингова агенция AAA Data показват, че от 1990-а до 2007-а количеството на дизелови автомобили в Европа расте стабилно. Максималният резултат е достигнат през 2011 година, когато 55.7% от всички автомобили в Европа са оборудвани с дизелови мотори.
От там насетне започва сериозния спад, като според експертите, основните причини за него са свързани с активното развитие на хибридния и електрически транспорт, както и с грандиозния скандал, спретнат от американците, Дизелгейт.
Като лакмус по темата с дизеловите автомобили може да бъде взета една от най-богатите срани в Европа - Норвегия, която затегна много сериозно екологичните норми на автомобилите и постепенно норвежците се преориентираха към електрически, хибридни и бензинови коли. През 2007 година в Норвегия дизеловите коли са 74.7%, а днес процентът е един от най-ниските в Европа - 23.7%.
Като цяло в Европа се наблюдава сериозен ръст на бензиновите автомобили, както и на тези с алтернативно задвижване (хибриди и електромобили). Най-малко търсене на т.нар. електрифицирани автомобили се наблюдава в България, Словения и Словакия, както и в прибалтийските републики.