Last news in Fakti

10 Май, 2018 11:16 21 643 53

Дизелите си отиват, но не и в БГ

  • дизелови автомобили-
  • европа-
  • българия
Дизелите си отиват, но не и в БГ - 1

Такова заключение правят експерти и аналитици, съдейки по статистическите данни за продажбите на дизелови коли на Стария континент. През първите четири месеца на 2018-а в Европа са продадени със 17% по-малко дизелови коли, в сравнение с аналогичния период от миналата година. Това е най-сериозния спад през последните години, което наред с много други фактори навежда на мисълта, че епохата на дизеловите коли постепенно си отива.

Изследванията на френската маркетингова агенция AAA Data показват, че от 1990-а до 2007-а количеството на дизелови автомобили в Европа расте стабилно. Максималният резултат е достигнат през 2011 година, когато 55.7% от всички автомобили в Европа са оборудвани с дизелови мотори.

От там насетне започва сериозния спад, като според експертите, основните причини за него са свързани с активното развитие на хибридния и електрически транспорт, както и с грандиозния скандал, спретнат от американците, Дизелгейт.

Като лакмус по темата с дизеловите автомобили може да бъде взета една от най-богатите срани в Европа - Норвегия, която затегна много сериозно екологичните норми на автомобилите и постепенно норвежците се преориентираха към електрически, хибридни и бензинови коли. През 2007 година в Норвегия дизеловите коли са 74.7%, а днес процентът е един от най-ниските в Европа - 23.7%.

Като цяло в Европа се наблюдава сериозен ръст на бензиновите автомобили, както и на тези с алтернативно задвижване (хибриди и електромобили). Най-малко търсене на т.нар. електрифицирани автомобили се наблюдава в България, Словения и Словакия, както и в прибалтийските републики.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пешо

    94 102 Отговор
    Не ме интересува писания, класации, изследвания. Винаги ще карам дизел

    Коментиран от #2, #5, #31, #33, #36, #37

  • 2 Марто

    68 86 Отговор

    До коментар #1 от "Пешо":

    Само дето ще ги забранят със закон и няма от къде да си го купиш, а и твоя ще бъде спрян от движение. така че щеш-нещеш ще минеш на електрокар, дърдорко.

    Коментиран от #29

  • 3 глупости

    34 83 Отговор
    "Старите" дизели от Европа ще са в пъти по-икономични от сега пъплещите по пътищата коли "нов внос". Това на запад се регулира с данъци и истински технически прегледи. Данъка на една кола трябва да е минимум 200-300 лева (и то за новите и икономичните) и да расте оттам нагоре с годините и изхвърляните боклуци. Който не може да си позволи такъв данък значи няма начин да отделя пари дори за елементарна поддръжка на автомобила и му остава да ползва градски/междуградски транспорт както на запад.

    Коментиран от #4, #17, #22, #44

  • 4 пънчо

    42 14 Отговор

    До коментар #3 от "глупости":

    А един мармот завива шоколад...
  • 5 Гост

    27 9 Отговор

    До коментар #1 от "Пешо":

    Пешо от Карабунар винаги ще чади....🤣🤣🤣
  • 6 Uflaf

    84 4 Отговор
    Точно " Глупости " си написал. Защо трябва да се дават средствата за незнайни джобчета , а да не се вложат в собствения автомобил за поддръжка ? Само не пиши за пътища и екология защото от корумпираните горски ,до онези дето разрешават Вец и други унищожавайки природата заради огромни рушвети сме на това положение. Вечно обрани и оскубани. За какво ли не. Къде са лозята около градовете които поемаха валежите ? Всичко е бетон и после защо се наводнихме и какви катаклизми имало . Природата виновна. Колите само са проблема . Да ама нъцки . Кога ще газифицират малките градове и села ,та и да е поносима цената за работещия обран беден в града. Да не си мислиш ,че много е хубаво да трупаш дърва и да изхвърляш пепел вместо да си пуснеш климатика или газовото парно. Та това е - какво насреща си видял за тези данъци ,винетки , прегледи , такси ,глоби ,ДДС-та ,акцизи ,данъци дето работиш за пенсия и здравни . Да кога ще гласуваш "Кредит " за да видиш нещо свястно или си от администрацията и трябва да папкаш? Толкова години и една магистрала . Толкова за сега и тя май нещо не е както трябва та трябват още пари. Сумати народ се изтрепа на нея. За другата пак чакай малко. Колко малко ,бе ...живота ни свършва и само плащане.

    Коментиран от #9

  • 7 onq s konq

    65 28 Отговор
    Дизелът е драстично по-здрав и икономичен от бензинката.И не е логично да се сравнява НАСЕЛЕНОСТТА на малка България със държавите в Централна и Западна Европа,в сравнение с които изглежда почти като "пустош".Затова и ние нямаме /а и едва ли някога ще имаме/ проблемите на задъхващите се от пренаселеност градове като Париж,Лондон и т.н.Основното замърсяване на въздуха у нас идва не от автомобилите,а от ФАБРИКИ И ЗАВОДИ С "МРЪСНО ПР-ВО" И ЛИПСА НА ФИЛТРИ,КАКТО И ОТ ТВЪРДОТО ГОРИВО за отопление през зимата.С две думи-няма нужда от вдигане на данъци за диз автомобили,а е достатъчно да се затегне контролът в пунктовете за годишен преглед.Както и е планирано.

    Коментиран от #53

  • 8 Бат Кольо

    35 9 Отговор
    Карам дизел - мразя дизел!
  • 9 Лимонад

    9 16 Отговор

    До коментар #6 от "Uflaf":

    Нещо ти е двусмислено мнението . Раздвоен си някак - говориш за отговорности на някакви хора, но не и за себе си... говориш за нещо как някой е длъжен да ти осигури и ти е виновен, а като зависят от теб нещата - казваш - “защо аз да пълня на някой гушата”...
    помисли и разбери, че тоя подход не е градивен. Изгражда само мрънкащо поведение. Затова бъди градивен - предложи конкретно, бори се за предложението си и спечели от това. Само така после можеш да възпитаваш, че изграждането е позитивно и има резултат. Това търсим... не поредният мрънкалник, който да показва проблеми без решението им и без воля за решение.
  • 10 GTE

    35 3 Отговор
    Така както не забраниха никога двутактовите, а още 1989 година се говореше, че ще ги забранят, така няма да забранят и дизелите със закон и особено в БГ.
    И не трябва държавата да наказва крайния ползвател, при положение че е било разрешена продажбата на дизели.
    На първо време трябва да се ограничи вноса им, особено на такива които са под Евро 4. В последствие може да се ограничи вноса на всички дизели втора употреба. Послед а се спре продажбата на нови. Но който се е сдобил не може да се наказва, освен ако държавата не ги изкупува при покупка на нова кола например.
  • 11 Пешо

    43 16 Отговор
    От половин година вече карам чисто нова турбо бензинка..преди това имах два нови дизела...повече за нафтова печка няма и да си помисля

    Коментиран от #12

  • 12 Мартин

    11 6 Отговор

    До коментар #11 от "Пешо":

    Кои са тези "експерти"? Като се напише експерти, се пише също така от коя организация са тези експерти. Иначе написаната статия е несериозна и нелегитимна. Стига измислици и евтини сензации, не се научихте да пишете. А норвегия е последната държава, която може да бъде използвана като лакмус. Защото Норвегия е просто частен случай на висш идиотизъм и лицемерие. Не е представителсна извадка за никой регион на планетата. И да чакате и да не чакате, дизелът няма да си отиде скоро.
  • 13 Гост2

    10 1 Отговор
    Дано и цената на дизела да спадне, като спадат продажбите на дизелови коли. Е у нас няма да спадне, даже сега се покачва :) Хак да ни е.
  • 14 liverpool

    29 23 Отговор
    За тези които карат отровно пушещи дизели редовно ги питам по светофарите дали карат на дьрва.Реакция няма гледат като водорасли.Не е нормално да караш кола и да пуши като локомотив.Поздрави на любителите на нафтата.

    Коментиран от #19

  • 15 Ухание

    9 11 Отговор
    А аз им свиркам и питам с жест какво става. Гледат като чукове, пълни дебили...
  • 16 Алексей

    31 2 Отговор
    Норвегия е ЛИЦЕМЕРНА, защото смучат пари от нефта, който продават да трови света, а самите те карат електрички, вярно много.
    Но ако спрат да експлоатират нефтените залежи, ще минат на шейни, на на ски и само по-заможните ще имат велосипеди.
  • 17 Твой глупости

    36 2 Отговор

    До коментар #3 от "глупости":

    Българинът дава в пъти повече за подръжка, особено за ходова част. Ако пътищата са като в Европа едва ли на някой ще му се увиди 300лв данък. Но да даваш 1000 за раздрани гуми и счупени носачи от дупките и да ти искат 300 лева данък ще е наглост.
  • 18 иван б

    14 4 Отговор
    кой ще ги забрани и как ще ти спрат колата.ако струва 50000 лв ,как ще те обезщетят?Дървени философи?Ще има мерки ама едва ли си ти човека дето ги знае? :)
  • 19 селянин

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "liverpool":

    Скоро не са затваряли въздушното пространство над северна Европа от пепел и сяра..Катил,Бабабунга и Гръмогръм са много активни напоследък в Исландия..един да гръмне ще забрайте за дизело..когато сипваха олово в бензина..що не кажат колко народ,,поглъщаха оловните пари,,по един бул.,,Ленин,,само дизел и ТИРаджиска нафта.

    Коментиран от #24

  • 20 Балкански ботуш

    15 5 Отговор
    Ганчо бедняка дизела го устройва.Трябва да има пара за нафта,,,,чалга и алкохол.Сори,забравих да спомена и за забранени прахообразни вещества.
  • 21 roko

    19 1 Отговор
    Не ми е ясно защо пак се делите на бензин срещу дизел.... имам два автомобила дизел и бензин и двата двигателя имат плюсове и минуси, но чак пък да се караме!!! Бензина го карам повече извън-градско и дава много добър разход, но в града дизела е много по-икономичен! Освен това ако автомобила е SUV голям, тежък и 4х4 тогава бензина ми се струва абсурден като избор! Примерно бензинов Туарег или Х5...има , продават ги... но много по-разумен избор за този тип мпс е дизела - зарди високия въртящ момент според мен!

    Коментиран от #25, #28

  • 22 lava

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "глупости":

    Не ти го пожелавам, но ако стане така, че утре ти намалеят доходите и не можеш да плащаш данък 300 лв и отделно да поддържаш нова кола, дали ще продължаваш да държиш на това, че по-малоимотните трябва да ползват градския транспорт? Ако беше чист, удобен като спирки, редовен - точен и начесто, смятам че много хора биха го ползвали. В момента не е такъв; да не говорим, че с кола ти е по-евтино, особено ако пътувате двама души.

    Коментиран от #39, #50

  • 23 asdf

    6 2 Отговор
    Всички да яхват печките :D
  • 24 Кой

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "селянин":

    е този бул."Ленин"?
  • 25 Diesel über alles

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "roko":

    Съгласен съм с това мнение. А и има ли смисъл всяка тема да се ползва като повод за Пуническа война? Много сме злобни, ей!
  • 26 Фани

    10 4 Отговор
    Дизелче без катализатор ,гадна чалга ,ефтин алкохол ,наздраве ееех живот труден.
  • 27 Печките в кухнята не на пътя

    10 20 Отговор
    Винаги съм се чудел колко зле трябва да си, че да си вземеш дизел. Хем по-скъпи за поддръжка, хем по-капризни, хем даже и дизелът напоследък е по-скъп. И на всичкото отгоре самите коли - и те по-скъпи.

    Та някой, избрал дозел, има ли ясна представа защо го е направил?
  • 28 Печките в кухнята

    7 4 Отговор

    До коментар #21 от "roko":

    Дали не сравняваш ябълки - с круши? По-висок въртящ момент на двигател с повече обем и турбо...я сравни бензиново турбо със същата мощност и същия обем, да видим дали дизелът ще е с предимство. За дизелова състезателна чул ли си?
  • 29 КАТ

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "Марто":

    Може и да не ги забранят тука,достатъчно е Европата да вдигне акциза още с 50% и Пешо само ще я припалва от дъжд на вятър.
  • 30 Марио

    14 2 Отговор
    Тези стари дизелови коли въобще не са стари и са в 5,6 години.И са в пъти по-чисти и по-добра от това което 90%се кара сега в България.
  • 31 PlimP

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пешо":

    и аз, и аз, ама ай да се сменим, ти да си Узад, че да подишаш малко "чист" въздух, аз черпя
  • 32 ludia max

    8 2 Отговор
    искаш бегачка зимаш бензин,искаш икономия и чадене дизел,искаш ептем икономия маааи пеш или трамвая нема кво
  • 33 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пешо":

    Аз също!
  • 34 THE GHOST

    9 9 Отговор
    Това, че дизеловият автомобил замърсявал околната среда е е@аси тъпия аргумент за забраната му.То, че замърсява е ясно, ама едва ли повече от бензина. Истината, според мен е, че търсенето на дизеловото гориво се е увеличило твърде много и не може да се задоволи. Предполагам, че всеки, който се е поинтересувал относно производството на гориво знае, че дизелът е в най - ниски количества при обработването на петрола, а най - много бензина. Другият ми аргумент е, че се взема предвид градското замърсяване. Всички шофьори знаят, че дизеловият автомобил изгаря в градски условия сравнително много по - малко гориво отколкото бензиновия.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Бенц

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пешо":

    Ще караш ако ти дават, ако не нали знаеш там където свършва дизела започва бензина... ;)
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Венци7

    2 2 Отговор
    Като достигнем по доходи тия страни тогава можем да мислим за нещо различно.
  • 39 БЪЛГАРИН

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "lava":

    а стига ве, банкянския тарикат нали проправи метрото замитайки хиляди години цивилизационно развитие ... !
  • 40 Вронски

    7 7 Отговор
    Не виждам,нито един плюс в дизеловия автомобил.
  • 41 Андрей Николов

    5 0 Отговор
    Дизелите си отиват от Европа и пристигат в Булгаристан. Защо ли? Ами попитайте националните предатели в парламента и министверски съвет! Начело с вожда Боко -Тиквата /Буда/ -охранител, Сикаджия и прост пожарникар!
  • 42 Алфа Ромео

    5 6 Отговор
    Зад която и дизелова работеща кола да застана, нова или стара ми се гади и се закашлям. Организма най-точно показва с дадена реакция кое е много вредно, кое по-малко и кое е безвредно.
  • 43 Дионисий

    5 4 Отговор
    Най-изгодно е да имаш автомобил с газова уредба ,че много се вдига цената на бензина и нафтата !
  • 44 Расулюлах

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "глупости":

    Да които не може да се храни само с хайвер да умира щото немарда има пари за други неща ..нали така по твоите съждения
  • 45 Гост и то просъ

    4 1 Отговор
    Тъпанари не режете клона на който седите.Кой може да си сменя колата на 3/4год Всички сте пълни куковици.
  • 46 Веско

    1 3 Отговор
    Плямпате а нямате пари.купете си нови бмв та дизел и да видим тогава бензин или дизел.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Димитър

    1 0 Отговор
    Интересно всички дизелови автомобили, когато ги забранят как ще ги утилизират. В Норвегия отново обмислят да забранят дизела след 2025.На момента зареждане на електро автомобил се превръща в огромен проблем,ако живееш в центъра и ако не притежаваш собствен дом където да монтираш станция за зареждане. Просто ми е интересно всички тези дизелови коли накъде ще ги насочат :)
  • 49 Бенц

    2 0 Отговор
    В БГ могат такива закончета да приемат че свят да ни се завие, нали трябва да се натегнат на Брюксел а нас кучета ни яли.....
  • 50 Да да

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "lava":

    Аз карам колело! По-интерстното обаче е ,че в Холандия милионери карат колела! И не защото нямат пари за бензин,нафта или онези 70 евро такса на месец за дизела! Не! Те го правят за здраве! За облекчаване на трафика и дори за по-бързо предвижване! Някои велосипеди са по скъпи от вашите дараци,ама вие сте баровци,а холандския милионер е сиромах! Вие до магазина на 300 м.с колата,той до работата на 3 км.с колелото!!!
  • 51 Премахва ДПФ софтуерно и физически

    4 1 Отговор
    Няма такава мерзост както да шофираш зад български дизел! Всеки път то се затварят прозорци, то се спира вентилация със свеж въздух! И ПАК не се трае!

    Коментиран от #52

  • 52 Хихих

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Премахва ДПФ софтуерно и физически":

    Затова са сложили климатик в колата.Обаче нали всички сте"баровци" а се стискате да си пуснете AC-то в колата.
  • 53 ДАРАБАРА

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Ко каза ко за дизелите :) по-здрави от бензинките много глупав народ има ейиийийийиййи защо ли става все по трудно по авто моргите да намериш части за бензинова кола по сайтовете всичко се напълни с дизелови коли за части като посетиш сервиз и 90% от колите в него са дизелови и всичко майстори карат безнзинки или някое 1.9тди 90 или 110кс да те са здрави безспорно всичко друго е дреп този малък разход за който говорите си го сметнете в пари 7-8л. градско в пари са 18лв. а митът моята харчи 5 в града го разправяйте на друг а като си вземеш някое 1.8- 1.8т 2.0-115кс с газчица и се возиш буквално без пари има разни шкодички и е евтино евтино за поддръжка а феновете на печките сменяват демпфер на по една год дюзи и още куп неща и къде ви отива икономията от 2лв. в преразход за части имаме 2 служебни шкоди фабия едната 2.0 115кс с газ градско гори по 10 12лв на 100 и другата 1.9тди 131кс градско гори 8 нафта 18лв. за 5 г и 120000км по бензиновата са сменявани само консумативи като ремъци и масла и някое шарнирче за по 15лв а по дизеловата 3пъти демпфер 4бр. дюзи нови защото не ги рециклират, а само чистат, гарнитура глава гнп тампони по мотора та я сметнете какви пари давате бе братче мили фенове на дизела а тези с големите дизели от 3.0кб на горе при тех е страшно лично аз карам с8 д2 98г 340 с газ градско с 20лв минавам 100км а такива печки чипосани 1.9 и 3.0 тди ги правя сами да си говорят след 120 130км та карайте си печките и не изразявайте мнение Германе