Залцбург, Австрия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Volkswagen проведе първите динамични тестове на новия Touareg. За целта германците бяха избрали живописна част от австрийските Алпи, където беше и наш екип. Първоначалните ни впечатления от новия Touareg са основно положителни, но като всеки друг автомобил и този си има своите недостатъци. Най-общо казано Touareg сменя сферата си на действие - вече без никакъв тежък офроуд, но за сметка на това пътешествията по асфалт са максимално комфортни. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
Екстериор
Предната част е доста по-различна, а в профил автомобилът е запазил познатия си силует. Новият Touareg е много близък до концепцията T-Prime GTE, която беше показана в Пекин през 2016-а, като главната разлика е в габаритите. Прототипът беше дълъг почти пет метра, а серийната версия е с 20 см по-къса. Новият Touareg е с размери 4878 х 1984 х 1 702, съответно дължина, широчина и височина. Това гоправи със 77 мм по-дълъг, с 44 мм по-широк от предшественика си и със 7 мм по-нисък. Като цяло екстериорната визия е по-стилна и същевременно по-спортна, но моделът е запазил своята идентичност.
Интериор
Тук промените са значително по-радикални и те се забелязват още от пръв поглед. Отворите ли вратата, няма как погледът ви да не попадне на огромния 15-инчов дисплей на централната конзола. Пред погледа на водача се намира втори по-тесен, но по-дълъг екран с диагонал 12 инча. Двата дисплея изглеждат като един, но всъщност между тях има разстояние. Решението е взето поради две причини. Първата е, че заради волана от позицията на водача там, където няма дисплей, мястото се крие.
Втората е с цел при евентуална повреда на един от екраните да се сменя само той, а не и двата. Повечето команди се извършват чрез тези сензорни екрани, въпреки че много от тях са дублирани и чрез бутоните на волана. Независимо от тоталния "тъч", регулировките и настройките се случват много интуитивно и лесно, а уредите са свръхинформативни. Този Innovision кокпит е опционален и се предлага срещу сумата от 6 000 лв. Що се отнася до останалата част от салона, и там се усеща новото премиум излъчване, идеално допълнено от също опционната аудио система Dynaudio.
Седалките са големи и ергономични, разполагат с осем различни функции за масаж, а останалите екстри като индуктивно зареждане за смартфон, вакуумно затваряне на вратите, стилно амбиентно осветление и още куп други са там с цел още повече да глезят водача и пасажерите. Пространството за краката и на първия, и на втория ред е огромно, като това важи с пълна сила и за багажното отделение. То е нараснало спрямо това на предшественика от 697 до 810 литра. Качеството на материалите и това на самата сглобка пък е на познатото ни за марката високо ниво.
Двигател и ходови характеристики
Въпреки подчертаното акцентиране на модела към комфорт, лукс и асфалт, той все още си остава всъдеход. Е, не точно всъдеход, но автомобил с доста повишена проходимост. За последното се грижи диференциал Torsen, както и пневматично окачване с максимален клиренс от 270 мм. Картинката завършва с набор от всъдеходни режими на електрониката. Инженерите обаче са се отказали от понижаващи предавки и механични блокажи на диференциалите, което е минус по отношение на офроуд възможности, но плюсовете са видни на асфалт.
Tuareg се движи изключително леко по магистрала и по планински пътища с много завои. Въпреки по-високия център на тежестта крен в завоите не се усеща. Стабилността и маневреността на голямото SUV са отлични. За това се грижи и една екстра, свързана със задните колела. При новия Touareg те също завиват - при скорост от над 37 км/ч по посока на предните и улесняват завоя, а при маневриране с ниска скорост - обратно.
По време на теста в Австрия специалистите от Волфсбург ни предоставиха за шофиране новия Touareg с най-високо ниво на оборудване и с един-единствен дизелов двигател - трилитров с мощност 286 конски сили и максимален въртящ момент 600 Нм. Моторът разполага с достатъчно тяга за олекотеното със 106 кг купе, а скоростната кутия на ZF прави превключването на предавките почти неусетно. Недостатъкът е един и той е свързан с големия лаг между натискането на педала за газта и началото на ускорението.
Цена
Предвид всички новости, подобреното качество, многото електронни системи, иновационните LED фарове и скъпите материали в салона е видно, че "народният" Touareg се опитва да навлезе в територията на отявлените премиум SUV-та като BMW X5, Audi Q7, Mercedes-Benz GLE и т.н. Дали това не е дръзко, ще покаже времето. Новият Touareg излиза на пазара у нас със стартова цена от 108 117 лв. с ДДС и определено има шансове да се намеси при гореизброените премиум кросоувъри.