ТЕМА: Тест драйв

Тествахме новия Volkswagen Touareg

Публикувана: 29 Май, 2018 10:41
53 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 21392

Залцбург, Австрия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Volkswagen проведе първите динамични тестове на новия Touareg. За целта германците бяха избрали живописна част от австрийските Алпи, където беше и наш екип. Първоначалните ни впечатления от новия Touareg са основно положителни, но като всеки друг автомобил и този си има своите недостатъци. Най-общо казано Touareg сменя сферата си на действие - вече без никакъв тежък офроуд, но за сметка на това пътешествията по асфалт са максимално комфортни. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Предната част е доста по-различна, а в профил автомобилът е запазил познатия си силует. Новият Touareg е много близък до концепцията T-Prime GTE, която беше показана в Пекин през 2016-а, като главната разлика е в габаритите. Прототипът беше дълъг почти пет метра, а серийната версия е с 20 см по-къса. Новият Touareg е с размери 4878 х 1984 х 1 702, съответно дължина, широчина и височина. Това гоправи със 77 мм по-дълъг, с 44 мм по-широк от предшественика си и със 7 мм по-нисък. Като цяло екстериорната визия е по-стилна и същевременно по-спортна, но моделът е запазил своята идентичност.

Интериор
Тук промените са значително по-радикални и те се забелязват още от пръв поглед. Отворите ли вратата, няма как погледът ви да не попадне на огромния 15-инчов дисплей на централната конзола. Пред погледа на водача се намира втори по-тесен, но по-дълъг екран с диагонал 12 инча. Двата дисплея изглеждат като един, но всъщност между тях има разстояние. Решението е взето поради две причини. Първата е, че заради волана от позицията на водача там, където няма дисплей, мястото се крие.

Втората е с цел при евентуална повреда на един от екраните да се сменя само той, а не и двата. Повечето команди се извършват чрез тези сензорни екрани, въпреки че много от тях са дублирани и чрез бутоните на волана. Независимо от тоталния "тъч", регулировките и настройките се случват много интуитивно и лесно, а уредите са свръхинформативни. Този Innovision кокпит е опционален и се предлага срещу сумата от 6 000 лв. Що се отнася до останалата част от салона, и там се усеща новото премиум излъчване, идеално допълнено от също опционната аудио система Dynaudio.

Седалките са големи и ергономични, разполагат с осем различни функции за масаж, а останалите екстри като индуктивно зареждане за смартфон, вакуумно затваряне на вратите, стилно амбиентно осветление и още куп други са там с цел още повече да глезят водача и пасажерите. Пространството за краката и на първия, и на втория ред е огромно, като това важи с пълна сила и за багажното отделение. То е нараснало спрямо това на предшественика от 697 до 810 литра. Качеството на материалите и това на самата сглобка пък е на познатото ни за марката високо ниво.

Двигател и ходови характеристики
Въпреки подчертаното акцентиране на модела към комфорт, лукс и асфалт, той все още си остава всъдеход. Е, не точно всъдеход, но автомобил с доста повишена проходимост. За последното се грижи диференциал Torsen, както и пневматично окачване с максимален клиренс от 270 мм. Картинката завършва с набор от всъдеходни режими на електрониката. Инженерите обаче са се отказали от понижаващи предавки и механични блокажи на диференциалите, което е минус по отношение на офроуд възможности, но плюсовете са видни на асфалт.

Tuareg се движи изключително леко по магистрала и по планински пътища с много завои. Въпреки по-високия център на тежестта крен в завоите не се усеща. Стабилността и маневреността на голямото SUV са отлични. За това се грижи и една екстра, свързана със задните колела. При новия Touareg те също завиват - при скорост от над 37 км/ч по посока на предните и улесняват завоя, а при маневриране с ниска скорост - обратно.

По време на теста в Австрия специалистите от Волфсбург ни предоставиха за шофиране новия Touareg с най-високо ниво на оборудване и с един-единствен дизелов двигател - трилитров с мощност 286 конски сили и максимален въртящ момент 600 Нм. Моторът разполага с достатъчно тяга за олекотеното със 106 кг купе, а скоростната кутия на ZF прави превключването на предавките почти неусетно. Недостатъкът е един и той е свързан с големия лаг между натискането на педала за газта и началото на ускорението.

Цена


Предвид всички новости, подобреното качество, многото електронни системи, иновационните LED фарове и скъпите материали в салона е видно, че "народният" Touareg се опитва да навлезе в територията на отявлените премиум SUV-та като BMW X5, Audi Q7, Mercedes-Benz GLE и т.н. Дали това не е дръзко, ще покаже времето. Новият Touareg излиза на пазара у нас със стартова цена от 108 117 лв. с ДДС и определено има шансове да се намеси при гореизброените премиум кросоувъри.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Красимир Каракачанов
Лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов коментира исканите от ДПС оставки
ДПС не могат да преживеят, че не въртят обръчи"

Още бисери