Анкети показват, че половината от запитаните са в подкрепа, а другата половина са против въвеждането на новата мярка. Ако зависеше от Зелените максималната позволена скорост по немските магистрали щеше да е 80 км/ч.
Отидете към основна версия
10 Юли, 2018 09:00 29 932 71
Краят на магистралите без ограничение за Германия е гарантиран
Електромобилите ще променят класическите немски аутобани
Снимка:AP
Електрическият автомобил и автономното шофиране имат общ недостатък: те не са подходящи за високи скорости. Именно заради все по-нарастващото убеждение, че те са бъдещето на автоиндустрията, Германия ще ограничи скоростта по своите магистрали.
Въпросът дали трябва да има ограничение на скоростта по немските магистрали предизвиква разгорещени дискусии.
С поглед към бъдещето на автобранша, скоро специалният статут на Германия относно „свободното“ шофиране по магистралите ще остане в миналото. Причините за това са две:Електрическата мобилност и автономното шофиране.
Електрическите автомобили работят с изключително висока ефективност. При ниски скорости, именно когато двигатели с вътрешно горене са екстремно неефикасни, предимството на електромобилите е особено голямо. При високи скорости и натоварвания, това предимство намалява все повече и повече, защото разхода на енергия се покачва експоненциално. Темпото на шофиране при електрическите автомобили има значителен ефект върху пробега.
При Tesla Model S например пробега от 334 километра със скорост 90 км/ч се редуцира на 255 километра с темпо 110 км/ч. Със 130 км/ч дистанцията намалява до 199 километра.
При BMW i3, който разполага със значително по-малка батерия, спадът в пробега при увеличение на скоростта е още по-рязък. Със скорост от 110 км/ч остават 91 километра, а със 130 км/ч шофьорът трябва да търси нова зареждаща станция след само 71 километра.
В сравнение с електромобилите, колите с двигатели с вътрешно горене са икономични при движение с препоръчителната скорост по магистралите. Едва след 180 км/ч пробега им се намалява наполовина.
Втората причина, поради която колата на бъдещето ще се движи значително по-бавно, е автономното шофиране. При високи скорости сензорите на автоматизираните автомобили работят на своите лимити, защото става все по-сложно за тях да виждат и анализират пътя в радиус от стотици метри. Ще бъде трудна и смяната на ленти при приближаваща кола отзад със скорост от например 220 км/ч.
Политиката, която е поставила както електрическите автомобили, така и автономно шофиране като цели на мобилността, няма да може да направи друго, освен да ограничи скоростта на немските магистрали. Единствените въпроси са как и кога.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.