На Конкурса за автомобилна елегантност в Пебъл Бийч се състоя дългоочакваната премиера на SSC Tuatara. Първият прототип на хиперколата с дизайн на Джейсън Кастриота бе показан преди седем години.
От Shelby Super Cars са спазили обещаната мощност от 1 750 к.с. Тя обаче се генерира само с използване на биоетанол E85. С бензин А-91 моторът развива "само" 1 350 к.с.
Двигателят на Tuatara е 5.9-литров V8, разработен в сътрудничество с Nelson Racing Engines. Има два турбокомпресора и по две дюзи на цилиндър. Подаването на гориво се изключва при 8 800 об/мин.
От Shelby Super Cars твърдят, че ускорението до 97 км/ч отнема 2.5 секунди, а седемстепенната роботизирана трансмисия позволява теоретична максимална скорост над 300 мили/ч (483 км/ч).
Tuatara е дълга 4 429, широка 1 991 и висока едва 1092 мм. Благодарение на каросерията от въглеродни нишки теглото е само 1 247 кг.
Автомобилът има отлична аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.279, по-нисък, отколкото при Bugatti Chiron, Koenigsegg Agera и Hennessey Venom F5 - основните конкуренти за званието "най-бърза серийна кола в света".
Tuatara ще се произвежда във фабриката на Shelby Super Cars в Уест Ричланд, щата Вашингтон. Компанията вече приема поръчки, като първоначално заявеният тираж от 40 бройки е увеличен на 100 екземпляра. Обявената през 2011 г. цена от малко над $1 млн. обаче със сигурност ще бъде преизчислена.